Exkluzivní partner sekce

Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



Partneři webu

TOP Professional ERP

Pondělí, 27 Říjen 2008 15:27
TOP ProfessionalSoutěž TOP Professional je tradiční součástí TOP programu, který hodnotí a vyhlašuje neúspěšnější IT firmy a systémové integrátory na českém trhu. V letošním roce byla soutěž vyhlášena ve dvou kategoriích TOP Professional projekt systémové integrace a TOP Professional projekt implementace ERP.

Do soutěže bylo přihlášeno celkem 16 projektů, z nichž bylo sedm v kategorii TOP Professional implementace ERP řešení a devět projektů bylo přihlášeno do TOP projektu systémové integrace desetiletí. Z nich byly expertní skupinou v kategorii implementace ERP řešení vybrány a oceněny tyto společnosti:
  • AutoCont CZ a.s.
  • E.ON IS Czech Republic s.r.o.
  • SAP ČR, spol. s r.o.
  • Siemens IT Solutions and Services, s.r.o.
Stručný popis oceněných projektů těchto společností uvádíme dále v abecedním pořadí.

Expertní skupina
Ocenění TOP Professional probíhá na základě rozhodnutí expertní skupiny jmenované každoročně z odborníků na danou oblast. V roce 2008 bylo složení expertní skupiny, která hodnotila projekty přihlášené do soutěže TOP Professional, následující:

Hujňák Petr, předseda expertní skupiny, president ISACA CRC
Basl Josef, VŠE Praha, profesor
Bejček Vlastimil, VUT, ředitel
Bulíř Radoslav, Ministerstvo financí ČR, ředitel odboru rozvoje ICT
Chrudina Ladislav, APVTS, předseda Legislativní komise
Jelínková Hana,  APVTS, výkonná ředitelka
Malý Radek, project director INVEX, DIGITEX, INTERKAMERA
Michalík Stanislav, Consulting České spořitelny, generální ředitel
Mikulecký Peter, Univerzita Hradec Králové, profesor
Novák Svatoslav, APVTS, předseda asociace
Stádník David, nezávislý konzultant
Ulrichová Karin, DET NORSKE VERITAS CZ, marketing manager
Voříšek Jiří, VŠE, profesor

AutoCont CZ

Projekt: Inovace informačního systému ve společnosti TONAK
TONAK a.s. se řadí k největším a nejvýznamnějším světovým výrobcům a exportérům pokrývek hlavy. Výroba pokrývek hlavy je velmi specifická. Ovlivňuje ji sezonnost, módní vlivy, jde o práci s živou surovinou s vysokým podílem ruční práce a obrovskou variabilitou výrobních procesů, s širokým a stále se měnícím sortimentem výrobků. Z toho pak vyplývají problémy, jako je nerovnoměrné naplnění výrobní kapacity v důsledku sezonnosti, dlouhá průběžná doba zakázky, vysoká rozpracovanost a komplikovaný a velmi variabilní proces řízení zakázky s vysokým podílem ruční práce.
Před inovací ERP systému využíval TONAK technologicky zastaralý informační systém udržovaný vlastními silami, který už nedokázal v celém komplexu reagovat na výše uvedené specifické potřeby. Nový management společnosti se rozhodl na konci léta 2001 tyto problémy řešit. V témže roce byly zahájeny kroky vedoucí k výběru a implementaci nového informačního systému.
Společnost AutoCont CZ byla vybrána jako dodavatel, který byl v roli systémového integrátora odpovědný za dodávku celkového řešení. Základem tohoto řešení se stal informační systém Microsoft Business Solution – Navision postavený na platformě Microsoft Windows 2000. Informační systém zahrnoval všechny klíčové firemní oblasti, od nákupu a prodeje, TPV, plánování výroby, vlastní výrobu až po expedici k zákazníkovi.
Součástí implementace nového informačního systému bylo i zavádění Teorie omezení (TOC) se zaměřením na metodiku řízení výroby DBR (Drum-Buffer-Rope). Na přání zákazníka byly vyvinuty také další nové moduly. Modul Publikování dokumentů umožňuje publikovat dokumenty do externího úložiště (SharePoint Portal Server). Součástí řešení byla dodávka potřebného hardwaru, softwaru a komunikační infrastruktury pro provoz informačního systému. Celý informační systém je nyní centrálně provozován v terminálovém režimu pomocí technologie MS Terminal Services a Citrix MetaFrame, což usnadňuje a zlevňuje správu celého řešení.
Z pohledu návratnosti investic se projekt řadí mezi nejúspěšnější ve své kategorii, a to díky dosažení návratnosti 0,64 roku (ROI=1,55).

E.ON IS Czech Republic

Projekt: Implementace ZEUS ERP 1 CZ Roll-out
Cílem projektu ZEUS byla harmonizace podnikových procesů a informačních systémů utilitních společností skupiny E.ON v České Republice, Slovensku a Maďarsku. Jeho součástí byl i projekt ZEUS ERP 1 CZ Roll-out, jehož cílem bylo realizovat první roll-out v oblasti business services. Projekt převzal výstupy ze ZEUS projektů P-AC (finanční a majetkové účetnictví), P-CO (účetnictví nákladových druhů, účetnictví nákladových středisek, účetnictví režijních zakázek, účetnictví profit center) a P-LO (logistika). Tyto výstupy doplnil o části, které nebyly řešeny v projektu ZEUS nebo jsou lokálně závislé, a celé řešení začlenil do stávajícího informačního systému společností E.ON Czech Holding.
Převzaté řešení bylo doplněno o moduly PS a PM, jejichž nastavení je závislé na systémech řízení investiční výstavby a údržby v systému TOMS (Technical Operation Management System). Dalším celkem byla oblast DMS a archivace dokumentů. V této části byl proveden technologický upgrade platformy OpenText a upgrade aplikací pro archivaci právních dokumentů a workflow likvidace faktur.
Nový ERP systém byl napojen na stávající systémy, což představovalo přepracování a otestování zhruba čtyřiceti rozhraní. Významnou částí projektu byla rovněž část business intelligence, která obsahovala napojení stávajícího BW na nový systém a přizpůsobení reportů a aplikací.
Cílem projektu roll-outu bylo zprovoznit nový systém od 1. 1. 2008. Tak vzniknul velmi krátký časový rámec pro realizaci projektu. Projekt byl zahájen 12. 9. 2007 kick-offem a do poloviny října probíhala koncepční fáze. Po schválení konceptů projekt pokračoval implementací. Následně byl 12. 12. 2007 proveden integrační test a na jeho základě byla implementace odsouhlasena a bylo rozhodnuto o přípravě provozu. V prosinci a lednu projekt pokračoval přípravou provozu, migrací a odstraňováním drobných nedostatků. Celkem bylo v projektu zapojeno 17 týmů a přibližně 90 lidí.

SAP ČR

Projekt: SAP ČEZ
Cílem projektu SAP ČEZ bylo sjednotit procesně i technologicky mateřskou společnost ČEZ s dceřinými společnostmi ve Skupině ČEZ. Řešení společnosti SAP zajišťuje široký rozsah obchodních procesů: finanční účetnictví a správu majetku, systémy financování, controlling, řízení investic, správu nemovitostí, mzdy a personalistiku, nákup, prodej a logistiku, řízení vztahu s dodavateli, údržbu a opravy včetně vazeb na systém PassPort, manažerský a operativní systém hlášení, strategické řízení a plánování, technické řešení a mnohé další. Mezi technicky i procesně nejobtížnější úkoly patřila výměna dat mezi jednotlivými systémy. Nejnáročnější bylo dosažení výsledné čistoty dat zpracovaných pomocí odlišné logiky, struktury a na jiné technologické platformě. Vše samozřejmě muselo být vyřešeno v extrémně krátké době.
Celkem odborníci firmy SAP ČR ve spolupráci se společností ČEZData nahradili 29 různých systémů a dalších informačně ekonomických aplikací. V rámci realizace projektu bylo instalováno na 70 automatických rozhraní pro komunikaci s dalšími systémy. Od zahájení projektu do jeho nasazení v reálném provozu přitom uplynuly pouze dva roky. Během této doby prošel projekt pěti vývojovými fázemi: přípravou, tvorbou a schválením cílového konceptu, realizací, přípravou provozu a nakonec nasazením systému do reálného provozu. Do řešení SAP ČEZ se postupně zapojilo přes dvě stovky interních specialistů ze společnosti ČEZData, Skupiny ČEZ a 79 odborníků a konzultantů společnosti SAP ČR.

Siemens IT Solutions and Services

Projekt: Ekonomický informační systém – EKIS
Cílem projektu EKIS bylo vytvoření předpokladů a poskytnutí nástrojů pro zdokonalení administrativy systému důchodového a nemocenského pojištění, zdokonalení vlastního systému řízení a správy ČSSZ a přebudování informačního systému v nástroj, který bude podporovat transformaci ČSSZ na procesně řízenou organizaci. Dalším z cílů projektu EKIS bylo vytvoření integrovaného systému řízení, který by nahradil dříve používané vzájemně oddělené lokálně provozované systémy. Do budoucna měl nový informační systém rovněž zajistit podporu procesu transformace ČSSZ na Sociální pojišťovnu jako veřejnoprávní instituci.
S ohledem na krátký termín plánovaných transformačních kroků bylo nezbytné ve velice krátké době několika měsíců připravit a uvést systém EKIS do produktivního provozu. Jako základní platforma pro realizaci systému EKIS bylo využito řešení mySAP ERP, které umožnil náročné termínové a funkční požadavky na projekt EKIS splnit.
Společnost Siemens IT Solutions and Services poskytla ČSSZ veškeré služby spojené s instalací, implementací, provozováním, záruční i pozáruční podporou systému EKIS. Součástí poskytovaných služeb nebyla pouze dodávka hardwaru, programového vybavení a služeb potřebných pro vlastní implementaci, ale i trvalé zajištění provozu všech potřebných komponent systému, trvalý dohled nad jejich provozem, upgrade a rozšiřování podle potřeb ČSSZ.

 
další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP