IFS Aplikace: ERP systém, který udává trendy
IFS Aplikace pocházejí ze Švédska. Ze systému původně zaměřeného na řízení údržby postupně vzniklo komplexní řešení patřící dnes do první desítky světového ERP trhu. Předností řešení IFS Aplikace, které užívá mnoho podniků především výrobních a projektově zaměřených organizací, je vyspělá detailní funkcionalita a využití moderních technologií. Podívejme se nyní podrobněji, co se skrývá pod kapotou tohoto podnikového systému. Pro lepší představu o jeho možnostech uvedeme i několik příkladů využití ERP systému IFS Aplikace v praxi.
|
|
Abra G4: ERP řešení bez hranic
Společnost Abra Software nazývá svůj ERP systém G4 jako „Unlimited ERP“. Zda je toto označení oprávněné a systém poskytuje skutečně vysokou úroveň škálovatelnosti, flexibility a neomezenosti rozvoje, se pokusíme zodpovědět v následujícím článku. Kromě charakteristiky univerzálnosti řešení a výhod, které poskytuje svým uživatelům i organizaci jako celku, nabídneme také několik konkrétních příkladů praktického využití systému a jejich stěžejní přínos pro podnikovou praxi.
|
|
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok druhý: Předimplementační příprava, kritéria výběru vlastního řešení a výběr dodavatele
Po úvodním a v souhrnu více teoretickém článku se v dnešním pokračování zaměřím již na zcela konkrétní kroky v projektu implementace informačního systému – předimplementační přípravu, kritéria výběru vlastního řešení a výběr dodavatele. V dobách ještě ne příliš vzdálených se někdy vedly vášnivé diskuse o tom, zda předimplementační příprava není jen ztrátou času a prostředků a zda implementace informačního systému takříkajíc „z chodu“ nakonec nepřinese totožný výsledek. Dnes jsou naštěstí tyto názory již jen ojedinělé a dialog se vede spíše o tom, jakým způsobem tuto fázi projektu realizovat. Předimplementační přípravu obvykle chápeme jako zmapování firemních procesů a jejich přenesení do standardních procesních modelů a schémat.
|
|
Malý průvodce světem servisních služeb k ERP systémům
Mnoho českých firem si již prošlo érou implementace svého prvního ERP systému. Postupem času opět dospěly do fáze, kdy se jejich manažeři musí rozhodnout, co bude dál. Ať už učiní jakékoliv rozhodnutí o budoucím rozvoji informačního systému, vždy je s ním spojena důležitá, ale často podceňovaná otázka servisních služeb, jejich kvality, rozsahu a ceny – tedy atributů, které významně ovlivňují chod samotného ERP systému a jeho přínosy pro firmu i každého konkrétního uživatele.
|
|
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok první: Motivace projektu, sestavení projektového týmu, role IT manažera
Dovolte, abych se na úvod představil. Jsem IT manažer středně velkého, exportně orientovaného průmyslového podniku s převahou zakázkové výroby. Před několika týdny jsem byl pověřen řízením projektu implementace nového podnikového informačního systému ve své mateřské společnosti. Není to poprvé, kdy jsem se ocitl v podobné roli, ale nyní se jedná o zřejmě nejrozsáhlejší řešení vzhledem k významu mého zaměstnavatele i vzhledem k náročnosti celého projektu. Zároveň pokládám za mimořádnou příležitost možnost podělit se o tuto zkušenost se čtenáři časopisu IT Systems a odbornou veřejností. Budu považovat za úspěch, pokud se mi prostřednictvím několika článků podaří podnítit byť jen částečnou diskusi na výše uvedené téma. Celý projekt je ze zřejmých důvodů prezentován anonymně.
|
|
Globalizace požadavků na ERP systémy
Globalizace ekonomiky je asi nejvýraznějším aspektem v posledním desetiletí. Pro podnikatelské subjekty nabízí jak velké příležitosti, tak značné hrozby. Firmy mohou získat nové trhy v rozvíjejících se zemích, na druhé straně konkurence využívající levné pracovní síly v těchto zemích je ohrožuje. Zatímco globalizace v oblasti obchodu probíhá již dlouhodobě, v oblasti výroby je globalizace záležitosti relativně novou. Přirozená snaha výrobců vyrábět v zemích s levnější pracovní silou (nebo tam alespoň nakupovat subdodávky) je nezřídka přímo vynucována legislativními bariérami pro dovoz na lokální trhy. Výroba v rozvíjejících se zemích však má mnohá úskalí. Jiné kulturní, jazykové a vzdělanostní podmínky způsobují problémy při začleňování do globálních dodavatelských řetězců, ve kterých je dodržování kvality a termínů zcela nezbytným požadavkem.
|
|
Centrum pro výzkum informačních systémů uskutečnilo v průběhu června a července svůj každoroční výzkum českého ERP trhu. Protože tuto oblast sledujeme již od roku 2000, nabízíme nyní čtenářům IT Systems přehled hlavních výsledků zasazený do kontextu dlouhodobých trendů, které ovlivňují jak nabídku IT společností, tak zájem českých průmyslových a obchodních firem o informační systémy.
|
|
představí ERP řešení pro obchod a logistikuSpolečnost CCV Informační systémy se představí jako hlavní partner odborné konference ERP FÓRUM, která se uskuteční v rámci mezinárodního veletrhu INVEX. Lákadlem veletrhu v oblasti podnikových řešení budou oborově vyspělá řešení CCV pro obchod a logistiku, ale také novinky podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV 5.0. V rámci moderovaného panelu „Přínosy ERP systémů pro řízení logistických procesů“ vystoupí odborníci z divize Microsoft Dynamics a společnosti CCV Informační systémy, jednoho z klíčových partnerů Microsoftu pro implementace právě v odvětví velkoobchodu a logistiky.
|
|
Abyste dosáhli dobrých výsledků na trhu, je nezbytné využít plného potenciálu vaší firmy, a proto potřebujete rychle, ale zároveň s co nejnižšími náklady řídit všechny podnikové procesy, počínaje výrobou, ekonomickou oblastí či obchodem a personalistikou konče. Vztahy mezi těmito, ale i dalšími procesy dokáže přehledně uspořádat řešení celopodnikového informačního systému neboli ERP. Enterprise resource planning system (ERP) je již více než deset let fenoménem podnikových aplikací a IS/IT vůbec.
|
|
pro Agrotec Hustopeče
Skupina Agrotec Hustopeče, jeden z největších dodavatelů dopravní, stavební a zemědělské techniky v České epublice, se v roce 2005 rozhodla zavést nový podnikový informační systém. Ze všech nabídek zvolila řešení polečnosti NESS Czech postavené na systému mySAP Business Suite. V rámci projektu bylo řešení implementováno v divizi IVECO MORAVIA specializující se na prodej a servis nákladních vozidel IVECO. Skupina Agrotec je s obratem přibližně 4 600 milionů korun jedničkou ve svém oboru na českém trhu. Od roku 1992 využívala účetní systém ESO 8 doplněný o množství dalších systémů, v roce 2005 se šak rozhodla pro zavedení komplexního podnikového informačního systému. Klíčovým podnětem ke změně v ICT infrastruktuře byla snaha o sjednocení různých obchodních systémů a návaznost na účetní ystém. Druhým důležitým faktorem, který sehrál svou roli při rozhodování o inovaci, byla končící podpora stávajícího systému.
|
|
|
|