Přihlášení ERP news
Další články
- Chystáte se outsourcovat IT? Tohle byste měli vědět o dohodě SLA
- Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí
- ERP systém HELIOS iNuvio má nové webové rozhraní
- SAP výrazně rozšiřuje síť implementačních partnerů v Česku
- Výrobní podniky ze skupiny Thein Industry přešly do cloudu
- K2 se ohlíží za úspěšným rokem 2023, kdy uvedla první webové ERP a rozběhla řízený sklad pro Digital People
- Astron chce zefektivnit své obchodní procesy pomocí nového ERP systému
- Farmaceutická firma PRO.MED.CS zmodernizovala své interní systémy
- Švýcarský COOP nasadil systémy SAP pro řízení dodavatelského řetězce
- Innogy získala mezinárodní ocenění za implementaci systému SAP S/4HANA Private Cloud
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Chystáte se outsourcovat IT? Tohle byste měli vědět o dohodě SLA |
Středa, 18 Září 2024 16:04 |
Co je SLA?SLA (Service Level Agreement) je dohoda, která je obvykle součástí smlouvy o poskytování IT služeb mezi poskytovatelem (IT outsourcingovou firmou) a zákazníkem (vámi). Může být ale také zavedená interně v rámci společnosti – v takovém případě pak definuje služby, které poskytuje vlastní IT tým zbytku podniku. Dohoda stanovuje parametry a kvalitu poskytovaných služeb, včetně sankcí za jejich nedodržení. Úroveň (kvalita) a výkonnost služeb se pak určuje pomocí specifických metrik. Co obsahuje SLA?Ve SLA by se měly objevit následující informace:
Jak se měří kvalita služby v rámci SLA?Pro stanovení úrovně (kvality) a výkonu služby se používají různé metriky a ukazatele výkonnosti, které závisí na typu a povaze poskytované služby. Mezi nejčastější parametry, se kterými se v rámci SLA setkáte, patří:
Dohoda SLA může obsahovat ještě tyto parametry:
Každý z těchto parametrů s konkrétními stanovenými hodnotami zahrnete do dohody SLA. Poskytovatel služby se pak zavazuje tyto metriky dodržovat. Nedodržení totiž obvykle vede k uplatnění smluvních sankcí. Co si můžete ujednat v rámci SLA?SLA si můžete sjednat pro různé typy služeb. Nejčastěji se týká následujících oblastí:
Service Level Agreement v zásadě pokryje vše, na čem se se svým smluvním partnerem dohodnete. Je však zásadní jasně a přesně definovat smluvní podmínky, abyste se v budoucnu vyhnuli případným soudním sporům. Úvodní foto: Unsplash |