Přihlášení ERP news
Další články
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria v průběhu času
- Implementace na klíč včetně integrace a optimalizace: KOVOP úspěšně implementoval ERP systém KARAT
- SCHERDEL zvolil kombinaci systému SAP S/4HANA a mobilního řešení Aimtec SCIx
- Nová verze informačního systému K2 vega posiluje funkce BI a finančního plánování
- DATART přechází na novou generaci systémů SAP
- Chystáte se outsourcovat IT? Tohle byste měli vědět o dohodě SLA
- Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí
- ERP systém HELIOS iNuvio má nové webové rozhraní
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Víte o svých zákaznících vše, co vám vaše data nabízejí? I. |
Pondělí, 26 Květen 2014 00:01 | ||||
Banky a finanční instituce si málokdy mohou stěžovat na to, že by měly dat málo. Problémem spíš bývají data špatně dostupná nebo třeba neaktuální. Pro využití dat ke kvalitní komunikaci s klientem je klíčové mít v datech tzv. konsolidovaného klienta. To znamená vědět, že Jakub Novák má běžný účet s pravidelnými příjmy a výdaji, aktivně využívá kreditní kartu, má pojištění nemovitosti, stavební spoření a tarif u partnerského telefonního operátora. Toho dosáhneme propojením klientských informací z každého systému v bance (navzájem) tak, že každému unikátnímu klientovi nastavíme pomocné specifický konsolidovaný identifikátor. Tento identifikátor klienta by měl zůstat neměnný a měl by zajistit, že se dokážeme napojit na všechny ostatní a v čase se měnící identifikátory a měnící se informace. Takto seskupená data si ukládáme do speciálních analytických datových úložišť, tzv. datamartů a využíváme např. pro výběr klientů do kampaní. Pokud chceme popsat portfolio našich klientů kolegům z různých bankovních oddělení z různých pohledů, pak nad datamartem definujeme a zpřístupňujeme tzv. BI reporty. Aby data v datamartu byla pro všechny výše nastíněné aktivity opravdu užitečná, musíme se ještě zamyslet nad otázkou, jaká je kvalita a aktuálnost našich dat. Máme zaznamenanou informaci o tom, kdy byla naposledy ověřena klientova adresa? Kdo ji ověřil? Co když se informace z Call centra a pobočky liší? Vybíráme si ke konsolidovanému klientovi skutečně tu aktuální informaci? Jiným omezujícím pohledem je právní hledisko. Jaká data a k čemu je můžeme využít? Můžeme si do datamartu vložit i informace od dceřiných společností či od partnerských společností? Můžeme si ukládat informace o solventnosti klienta? Na první pohled jednoduché otázky, ale odpověď není vždy po ruce, zpravidla se liší společnost od společnosti.
|