E LINKX
Minerva

ERP news 13. ledna 2010
ERP news 13. ledna 2010
SystemOnLine.cz: Aktuální zprávy Kalendář konferencí Přehledy IS Přehledy HW
13. ledna 2010
Časopis IT Systems / Speciální vydání
Ceník inzerce portálu SystemOnLine Ceník inzerce portálu SystemOnLine
Helios Orange: nejrozšířenější ERP systém na českém trhu

Helios Orange je nejčastěji nasazovaný ERP systém v českých podnicích od deseti do tisíce zaměstnanců. Vyvíjí a dodává jej společnost Asseco Solutions, jednička českého ERP trhu. Helios Orange představuje funkčně vyspělý a uživatelsky přívětivý informační systém, který je schopen pokrýt jak základní, tak i vysoce specializované podnikové procesy. Může se totiž opřít o celou řadu detailně propracovaných oborových řešení. Následující představení věnujeme hlavním technologickým, uživatelským, funkčním a obchodním aspektům tohoto systému.


Budoucnost ERP je v mobilních technologiích

V současné době je více než kdy jindy vyžadován rychlý přístup k informacím, a to v jakoukoliv dobu a z kteréhokoliv místa. Expanze mobilních technologií, jejichž funkcionalita se přibližuje možnostem stolních počítačů, tak logicky zasáhla i pořizování, zpracování a prezentaci dat z informačních systémů a chytré mobilní telefony se stávají běžným přístupovým bodem do ERP systémů.
Když se podíváte na dnešní elegantní mobilní zařízení s jejich širokou funkčností a velmi malými rozměry, která se snadno vejdou do kapsy, je nesnadné uvěřit, že ještě před pár lety se lidé hnali do obchodů a nadšeně si kupovali „cihly“, které byly těžké, velké, téměř nic neuměli a jejichž cena začínala na hranici deseti tisíc korun. Dnes je na trhu k dispozici nepřeberné množství různých přenosných přístrojů, od běžných mobilních telefonů přes PDA, tablet PC až po notebooky. Mobilní operátoři nabízejí relativně rychlý a cenově dostupný přenos dat. Lidé na ulici prostřednictvím svých zařízení surfují po internetu, poslouchají hudbu a sledují videa. Před deseti lety bylo luxusem být dosažitelný kdekoliv po telefonu, nyní je to pro každodenní aktivity nezbytné.


ERP systémy – komplexní řešení nebo komplexní problém?

Společnost Infinity realizovala na podzim výzkum pod názvem ERP systémy – komplexní řešení nebo komplexní problém?
Hlavní zprávou celého průzkumu bylo zjištění, že více než dvě třetiny podniků nad 50 zaměstnanců už nasadily nebo plánují do roka nasadit nějaký ekonomický informační systém. Průzkum rovněž potvrdil, že výběr ERP systému je strategickým rozhodnutím a investicí na několik let. Téměř polovina oslovených společností potvrdila, že využívá svůj ERP systém více než čtyři roky.


Společnost TENEZ nasadila informační systém Karat

Společnost TENEZ vybrala nový informační systém KARAT Enterprise, od společnosti KARAT Software. Tento systém, který nahradí dosud používaný AZ systém, splňuje specifické požadavky firmy zabývající se kusovou zakázkovou výrobou a dodávkami technologických celků. Architektura vybraného systému umožňuje také rychlou realizaci specifických úprav uživatelem. V současné době probíhá implementační proces s plánovaným spuštěním do ostrého provozu 1. dubna 2010. Od nového informačního systému si TENEZ slibuje zejména zlepšení v oblasti plánování průběhu zakázek, zkvalitnění sdílení informací (zejména o obchodních případech) napříč celou firmou a lepší podporu obchodních činností společnosti.


Společnost MATRIX implementovala Helios Orange

Východočeská společnost MATRIX se rozhodla pro implementaci informačního systému Helios Orange. Mezi klíčové požadavky při jeho výběru patřilo především napojení na další SW - DMS a Profiplast, komplexnost systému při zachování individuálních požadavků jednotlivých divizí společnosti, detailní vnitropodnikové účtování, vysoká míra uživatelského přizpůsobení systému dle požadavků uživatelů, podpora maloprodeje a řada dalších dílčích oblastí. Samotná implementace byla rozdělena do etap: parametrizace, školení, dovývoj, zkušební provoz, ostrý provoz, rutinní provoz. Klíčovým požadavkem zákazníka bylo zajistit ostrý provoz od 1. ledna 2009 především v oblastech ekonomika, sklady, maloprodej a napojení na DMS. Do 30. června, kdy došlo k předání do rutinního provozu, došlo i k dokončení dílčích agend či zakázkových dovývojů, jako např. napojení na SW Profiplast, apod.


Parkovací a přístupové systémy s IS Byznys

Společnost Designa Parking & Access, specialista na oblast parkovacích a přístupových systémů s působností na českém a slovenském trhu, implementovala informační systém Byznys od společnosti J.K.R. Pro nové ERP řešení se rozhodla zejména z důvodu zachování spolehlivosti a flexibility vůči požadavkům svých zákazníků. Nasazení podnikového informačního systému třídy Byznys proběhlo během 2,5 měsíců, a to zejména díky kvalitní analýze stávající situace, kdy zástupci společnosti Designa Parking & Access dokázali velmi přesně rozkrýt a definovat všechny své požadavky na nové řešení. Mezi hlavní přínosy implementace patří zejména elektronické zpracování servisních listů, které slouží jako podklady pro servisní zásahy, a do nichž je nyní možné ukládat veškeré klíčové informace, které souvisí se servisním zásahem, a to od nahlášení závady odběratelem, přes vlastní zásah a jeho popis, až po vyřešení a ukončení případu fakturací.


ABRA a FLORES uzavřeli strategickou dohodu o spolupráci

Zástupci společností ABRA Software a FLORES podepsali 15. 12. 2009 strategickou dohodu, jejímž předmětem je spolupráce v oblasti vývoje a prodeje ERP systémů s jasným směřováním do jedné skupiny firem United Software, která nabízí širokou škálu řešení pro celý ERP trh. Spojení společnosti ABRA, a společnosti FLORES (dříve známé jako K2 atmitec syst), která se dlouhodobě profiluje jako výrazně zákaznicky orientovaný dodavatel ERP řešení, přinese zákazníkům obou společností významné výhody především v rozsahu poskytovaných služeb a také ve zlepšení a rozšíření funkcí ERP systémů vyvíjených oběma společnostmi. Obě firmy si zachovají svou právní subjektivitu, své segmenty trhu a budou úzce spolupracovat ve všech oblastech svých činností: ve vývoji, distribuci současných i připravovaných řešení nebo poskytování služeb.


Firma West-End-Bikes nasadila Money S4 od Cígler Software

Plzeňská pobočka společnosti West-End-Bikes, obchodní zástupce značky Harley Davidson, se stala další společností, u které byl nasazen informační systém Money S4. Společnost West-End-Bikes je zaměřena nejen na prodej motocyklů Harley Davidson, doplňků a náhradních dílů, ale zajišťuje také jejich plnohodnotný autorizovaný servis. Pro řízení své plzeňské prodejny, jejíž otevření je plánované na začátek prosince, si zvolila informační systém Money S4 z dílny Cígler Software. Ten je určený středním a menším společnostem, které preferují robustní řešení s SQL serverem, ale nechtějí investovat do komplexních implementačních řešení na míru. Celý systém byl nasazen během jednoho měsíce od úvodní prezentace včetně rozšiřujícího personálního a mzdového modulu Target S4.


RENOCAR podpořil svůj růst zavedením IS Dynamics NAV

Společnost RENOCAR, autorizovaný dealer vozů značek BMW, MINI, Opel a Chevrolet, se rozhodl podpořit svůj růst zavedením nového informačního systému Microsoft Dynamics NAV. Hlavním cílem bylo sjednocení podnikových procesů za účelem jejich efektivnějšího řízení. Informační systém Microsoft Dynamics NAV byl zvolen díky velkému množství úspěšných projektů v automobilovém průmyslu a díky referencím zvoleného partnera. Za něj byla vybrána společnost Infinity, která disponuje zkušeným týmem konzultantů a programátorů a poskytuje stabilní zázemí velké nadnárodní společnosti. Zároveň dokázala nejlépe vystihnout potřeby společnosti RENOCAR a nabídla nejlepší poměr mezi kvalitou poskytovaných služeb a celkovou cenou řešení.


Oxymat zahájil provoz informačního systému KARAT

Společnost OXYMAT – Slovakia zahájila v záři roku 2009 ostrý provoz informačního systému KARAT Advance. Při výběru informačního systému kladl Oxymat důraz především na zvýšení efektivnosti a rychlosti zpracování dat. Požadoval také, aby se informační systém přizpůsobil zavedeným procesům. Proto v rámci implementace informačního systému KARAT Advance proběhla i rozsáhlá customizace řešení, kterou realizovala společnost KARAT Slovakia – distributor IS KARAT na Slovensku. Díky pružné spolupráci dodavatele a klienta se podařilo optimalizovat materiálové a informační toky, což zabezpečilo lepší přehled o výrobě v celém jejím rozsahu. Obchodníky používaný model CRM pak pomáhá ke zvýšení efektivnosti komunikace s klienty a ulehčuje analýzu jednotlivých obchodních činností.


ERP ABRA nabízí integrovaný plánovač pro spouštění úloh

ABRA Software představila nové rozšíření svého informačního systému, které uživatelům poskytuje možnosti v nastavování automatizovaných úloh. Systém má v sobě integrovaný plánovač pro spouštění definovaných úloh. Tyto úlohy lze volit buď z předpřipravených šablon, nebo si správce systému vytvoří svou vlastní unikátní šablonu. Využití je široké, nejčastěji se jedná o úlohy, které je potřeba vykonávat v pravidelných intervalech, například zasílání vybraných reportů, stahování elektronické pošty, zpracování ISDOC dokumentů (elektronická fakturace) nebo generování požadavků na platební příkazy opakovaných plateb. Může jít také o úlohy, které jsou časově náročné, a jejich spouštění je vhodné v době, kdy není informační systém zatížen pracovní špičkou – například spuštění skladové uzávěrky nebo spuštění zálohy dat. Časté také bývá využití pro jednorázové odložené akce, jako zaslání e-mailu po pracovní době s informacemi o stavu skladu a jiné.


IS K2 bude napojen na e-shop FastCentrik

Společnosti K2 atmitec a NetDirect uzavřely vzájemnou dohodu o propojení Informačního systému K2 a e-shopu FastCentrik. Klienti K2 atmitec tak získají možnost rychlého otevření efektivního a moderního prodejního kanálu, jehož podpora bude vestavěna přímo do IS K2. Internetový obchod FastCentrik je určen pro všechny, kteří chtějí obchodovat rychle a bez zbytečných kompromisů. Vlastní vzhled a bezplatné aktualizace rozvíjející funkčnost internetového obchodu jsou samozřejmostí. Systém je nabízen výhradně formou měsíčních úhrad (SaaS - Software as a Service), což pro klienty představuje výhodu minimálních počátečních investic i rizik spojených s pořízením e-shopu. Bezplatné aktualizace jsou všem klientům prováděny automaticky, a tak se díky nim nikdo nemusí obávat zestárnutí řešení.


Meiki Slovakia implementovala informační systém KARAT

Řešení pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností

Společnost Meiki Slovakia, výrobce plastových komponentů pro elektrotechnický a automobilový průmysl, si vybrala informační systém KARAT Advance od společnosti Karat Software. Dodavatelem se stala společnost KARAT Slovakia, která je distributorem informačního systému KARAT na Slovensku. Při výběru informačního systému byl v Meiki Slovakia kladen důraz především na rychlost implementace a zabezpečení všech podpůrných činnosti výrobní společnosti. Zvolené řešení KARAT Advance bylo dodáno metodou expresní instalace během několika týdnů v září 2009. Díky pružné kooperaci zákazníka s dodavatelem bylo již 15.10.2009 řešení předáno do rutinního provozu. Dodané řešení na bázi informačního systému KARAT přitom pokrývá oblasti ekonomiky a účetnictví, skladového hospodářství a odbytu, personalistiky a mezd i podporu tzv. malé výroby.


leden - 2010
Po Út St Čt So Ne
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1
2
3
4
5
6
7
IT Systems podporuje
# 3.2. - 3.2. Nástroje pro efektivní využívání software v nakladatelstvích...
# 17.2. - 17.2. SECURITY 2010
ERP news zasílá redakce edice IT Business
Vydavatelství CCB, spol. s r.o. | Okružní 19, Brno 638 00 Tel./Fax: +420/ 545 222 779
Pokud si již dále nepřejete, abychom vám ERP news zasílali, klikněte prosím zde na Zrušit odběr nebo nás kontaktujte.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora.
Technická realizace: Webservis © 2009 CCB, spol. s r.o.


další články o ERP

Automatizace procesů v ERP

 

Kritická místa ERP projektů

 

Digitální transformace a ERP