Pomáháme firmám růst
IT Systems - předplatné

Přihlášení ERP News



Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

BERGHOF

Partneři webu

„Krize změnila pravidla hry, zákazník je teď skutečně pán,"

Středa, 16 Říjen 2013 12:54

říká Václav Urban, ředitel divize Microsoft Dynamics

MS Dynamics VU 250 Podnikové informační systémy se rozšiřují do stále více společností a rychle se zabydlují i mezi drobnými firmami. Spolu s tím se vyvíjejí i jejich funkce. O současném vývoji podnikových informačních systémů jsme si popovídali s Václavem Urbanem, ředitelem divize podnikových řešení Microsoft Dynamics z české pobočky Microsoftu.

Jaké jsou podle vás hlavní současné trendy v oblasti podnikových informačních systémů na českém trhu?

Jednoznačným trendem současnosti je propojení univerzálního a zároveň specializovaného podnikového informačního systému v jednom jediném produktu. Firmy totiž vyžadují univerzálně použitelný ERP či CRM systém, který si mohou snadno libovolně přizpůsobovat svým potřebám, ale zároveň také chtějí, aby jejich systém obsahoval i oborová řešení, včetně best practices. Microsoft tento fenomén vyřešil poměrně elegantně – univerzální systémy jako Microsoft Dynamics AX či Microsoft Dynamics CRM, které si mohou zákazníci ve spolupráci s našimi partnery libovolně upravovat dle svých vlastních potřeb, doplnil o specializované moduly pro ty oblasti, kde jsou nejčastěji využívány. Když si tak firma pořídí například Microsoft Dynamics AX 2012, získá kromě univerzálního systému i specializovaný modul pro řízení procesní výroby, retailového prodeje, distribuce atd. dle best practices.


Nejsou tohle ale spíše funkce pro velké společnosti či nadnárodní korporace než pro české firmy, které jsou přeci jen menší?

Budete se možná divit, ale přesně tuto univerzálnost s možností využít více modulů najednou a za jednu cenu využil hned první český zákazník, který naimplementoval Microsoft Dynamics AX 2012. Zlínská společnost CZECH STYLE, která se primárně zabývá poskytováním profesionálních služeb dopravcům a motoristům a prodejem protektorováním pneumatik, se totiž rozhodla rozšířit výrobní program o výrobu ochranných fólií a lepicích pásek – tedy o procesní výrobu. Využití Microsoft Dynamics AX 2012 jí umožnilo dál vést všechny agendy v jednom systému a zároveň využívat specifické procesy při řízení výroby ochranných fólií. Osobně bych vlastně spíš řekl, že tento trend sloučení univerzálních a oborově specializovaných ERP a CRM systémů v jeden jediný nahrává právě malým a středním podnikům. Ty jsou podstatně pružnější než velké korporace a mohou díky tomu flexibilně reagovat na změny i nové příležitosti na trhu.


Právě o potřebě rychlé reakce na změny na trhu se zejména od nástupu krize hovoří čím dál víc. Co se podle vás na českém trhu, který teď prošel historicky nejdelší recesí, změnilo?

Krize nejen v České republice změnila pravidla hry. Staré známé heslo „náš zákazník, náš pán" se doslova stalo realitou. Zákazníci vědí, co chtějí a že si mohou diktovat podmínky. A tomu se musela řada firem také přizpůsobit. Zákazníci také vše vyžadují rychleji a kladou podstatně větší důraz na osobní přístup.


Jak se tomuto trendu přizpůsobily systémy Microsoftu?

Kupříkladu Microsoft Dynamics CRM ve své nové verzi, která bude uvedena letos na podzim, přichází se zcela novou filozofií. Z původně transakčně orientovaného systému pro práci se zákazníky se stal procesně orientovaný systém. Vezměme si například proces prodeje nějakého stroje zákazníkovi. V novém Microsoft Dynamics CRM jsou všechny fáze prodejního cyklu popsány v jednom procesu – od zpracování příležitosti přes obchodní nabídku, objednávku, nastavení úvěrového limitu, podepsání smlouvy až po dodání. Proces, který zahrnuje desítky transakcí a desítky uživatelů z různých oddělení, je tak podchycen v jednom přehledném okně a account manažer se tak kdykoliv může podívat na to, v jaké fázi se prodej danému zákazníkovi nachází. Nově je navíc podporována i mobilita. Uživatelské rozhraní bylo přizpůsobeno dotykovému ovládání a kromě klientské aplikace pro Windows 8 bude samozřejmostí i aplikace pro iPady a v blízké budoucnosti i pro tablety s Androidem. Obchodníci tak budou moci přímo na jednáních se zákazníkem rychle a komfortně pracovat se všemi údaji ze CRM systému a díky zpřístupnění Microsoft Office i na dalších mobilních platformách také se všemi souvisejícími dokumenty.

 
další články o ERP

Faktory výběru ERP systému

 

Příprava a realizace ERP projektů

 

Kritická místa ERP projektů