ERP news 2. listopadu 2010
Co stojí za úspěšnou implementací ERP?
Úspěšná implementace systému plánování podnikových zdrojů (ERP) je výsledkem spolupráce specializovaných odborníků na straně dodavatele i zákazníka, kde vyžaduje nasazení a kooperaci uživatelů, otevřenost vůči změnám, kvalitní plánování a zkušené vedení. Kromě výběru správného řešení ERP, které splní současné i budoucí potřeby společnosti, je nejdůležitější součástí zavádění podnikového systému plánování a celková správa projektu.
|
|
Je budoucnost ERP systémů v datových centrech?
Než jsem si sedl k tomuto zamyšlení, dlouze jsem přemítal, ze kterého konce začít. Jako výrobce komplexního informačního systému a zároveň provozovatel vlastního datového centra se dennodenně setkávám s klienty, kteří řeší podobné problémy. Buďto již informační systém mají a snaží se držet náklady na IT vybavení s ním spojené na uzdě, nebo se pro zavedení informačního systému právě rozhodli a stojí před volbou investovat nemalé peníze do nákupu potřebného softwaru, hardwaru a ostatních věcí s tím spojených. Nebo mohou využít novou cestu a svá data nebo i hardware a všechny ostatní aplikace, které pro svou práci využívají, přesunout do nějakého datového centra. Toto rozhodnutí není jednoduché. Otázka, co jim to přinese, je na pořadu dne neustále.
|
Představujeme informační systém Money S4
Na stránkách časopisu IT Systems byly již v nedávné minulosti prezentovány výsledky recenze produktů Money S3 i Money S5. Zatímco Money S3 představuje „krabicové“ řešení vhodné pro vedení daňové evidence, účetnictví a ostatních agend především nejmenších společností či podnikatelů, Money S5 byl od začátku vyvíjen jako ERP systém šitý na míru zákazníkům – zejména středním a velkým firmám. Svým zatím posledním produktem na poli informačních systémů, systémem Money S4, se společnost Cígler Software snaží zaplnit mezeru mezi těmito dvěma produkty. Svou pozornost zaměřuje především na společnosti, které chtějí využívat výhod aplikace klient/server umožňující zpracování velkého objemu dat v transakčním režimu, případně možností propojení s dalšími aplikacemi, to vše za vynaložení podstatně menších nákladů než u Money S5. Navíc ze systému S4 lze v případě potřeby snadno přejít na tento vyšší systém a náklady na zavádění informačního systému tak rozložit do delšího časového úseku.
|
IFS rozšiřuje nabídku o časové plánování a optimalizaci pracovní síly
IFS posiluje svou nabídku pro klienty z oblasti služeb a údržby o rozsáhlejší funkce plánování a optimalizace mobilní pracovní síly. Dochází k tomu díky nově získané spolupráci se společností 360 Scheduling, která je specialistou v oboru časového plánování a dlouhodobě pomáhá organizacím zabývajícími se službami v terénu efektivně plánovat čas a optimalizovat zdroje. Přidání 360 Scheduling do IFS Aplikací umožní firmám těžit z integrovaného a globálního řešení pro optimalizaci mobilní pracovní síly. Díky schopnosti definovat nákladově nejvýhodnější scénáře nebo dodat nejlepší možnou úroveň služeb zákazníkům dává toto řešení uživateli plnou kontrolu nad kvalitou služeb i ziskovostí.
|
Prodej produktů značky Koh-i-noor s podporou Byznys ERP
Společnost Koh-i-noor Hardtmuth Slovensko, slovenská pobočka producenta a distributora uměleckých, školních a kancelářských potřeb, podepsala smlouvu na dodávku informačního systému Byznys ERP od společnosti J.K.R. Projekt realizuje společnost Gosvo, implementační partner J.K.R. pro oblast Moravy a Slovenska. K rozhodnutí využít řešení Byznys ERP pro inovaci informačního systému vedla společnost snaha zkvalitnit maloobchodní a velkoobchodní prodej, včetně získání nástrojů pro analýzu dat s propojením na aplikace sady MS Office. Klíčovým požadavkem Koh-i-nooru pak je, aby se síť maloobchodních prodejen stala nezávislá na funkčnosti vzdáleného připojení do centrály. Tento požadavek bude v rámci systému Byznys ERP řešen prostřednictvím modulu pro maloobchodní prodej, který umožňuje prodej i v případě, že dojde ke snížení kapacity nebo i výpadku internetového spojení s centrálou.
|
Klíčové obchodní informace přímo v systémech Money
Portál obchodních informací CRIBIS.cz, poskytující informační služby podnikatelům a firmám k prověření obchodních partnerů, a společnost CÍGLER SOFTWARE, výrobce účetních a ekonomických systémů, uzavřely rámcovou smlouvu o spolupráci. Prvním výsledkem je aktualizovaná verze účetního programu Money S3 obohacená o indikátor SEMAFOR CRIBIS. Díky němu se uživatelům přímo v adresáři u jednotlivých záznamů objeví zdarma okamžitě dostupná informace o finančním zdraví jejich obchodních partnerů. Nová služba bude pro uživatele programu Money S3 dostupná během října v rámci standardního upgradu programu. Podobnou spolupráci připravuje CRIBIS.cz i s dalšími dodavateli účetních a ekonomických systémů, typu ERP či CRM. Provozovatelem portálu CRIBIS.cz je společnost CCB – Czech Credit Bureau.
|
Nová verze ERP systému ARBES FEIS nabízí řadu vylepšení
Společnost Arbes uvádí novou verzi ERP systému ARBES FEIS 11. Systém ARBES FEIS 11 nově podporuje elektronickou výměnu faktur a daňových dokladů s jinými systémy podporujícími formát ISDOC. Modul ISDOC, jež je nyní standardní součástí všech instalací, slouží k importu dokladů ze souborů ISDOC do informačního systému. Velkým přínosem ISDOC je zkrácení doručení faktury z několika dní na pár vteřin – značně se tak urychlí mezifiremní platební styk. Zároveň dojde k omezení nadbytečných manuálních činností, jako je tisk faktur, jejich posílání a zanášení do ERP. Firmy by kromě toho měly ušetřit také za tisk a posílání klasickou poštou. V neposlední řadě je třeba zdůraznit rovněž jistotu doručení – odběratel už nebude moci dny a týdny dokola tvrdit, že fakturu neobdržel.
|
Niersberger Instalace implemetuje Microsoft Dynamics NAV
Společnost Niersberger Instalace, dodavatel technického a technologického zařízení budov, vybrala ve výběrovém řízení nový komplexní informační systém Microsoft Dynamics NAV s oborovým řešením BIZ4BuildIn od společnosti NAVISYS. Společnost očekává od nového ERP systému pokrytí všech klíčových procesů, což klade vysoké nároky na kvalitu informačního systému. Veškeré oblasti podnikové ekonomiky, financí, dodavatelsko-odběratelských vztahů, CRM a materiálového hospodářství budou pokryty v rámci ERP systému Microsoft Dynamics NAV. Pomocí oborového řešení BIZ4BuildIn bude společnost Niersberger Instalace plánovat a řídit zakázky. Součástí projektu bude i řešení pokrývající procesy v rámci controllingu, řízení servisních zásahů, správy majetku, personalistiky a reportingu.
|
IFS se inspiruje v oblasti sociálních médií
Laboratoře IFS se ve snaze zvýšit efektivitu a uživatelskou příjemnost IFS Aplikací nechává inspirovat sociálními aplikacemi, jako je Facebook, Twitter a Skype. Zjednodušení procesu záznamu a sdílení informací v rámci podniku – to jsou hlavní cíle nové koncepce společnosti IFS. Proto jsou nejnovější funkce, které v současné době vyvíjejí Laboratoře IFS, zaměřeny na zlepšování týmové spolupráce a záznam informací do znalostních databází uživatelsky příjemným způsobem. K nejnovějším nástrojům patří IFS WikiHelp, IFS Nástěnka a IFS Komunikátor, díky nimž mohou uživatelé odesílat komentáře, účastnit se diskusí a prohledávat databáze stejně jednoduše jako na Googlu, a to vše v rámci jednotného zabezpečeného prostředí.
|
|
Ve vydavatelství CCB vychází
|
ERP news zasílá redakce edice IT Business Vydavatelství CCB, spol. s r.o. | Okružní 19, Brno 638 00 Tel./Fax: +420/ 545 222 779 Pokud si již dále nepřejete, abychom vám ERP news zasílali, klikněte prosím zde na zrušit odběr nebo nás kontaktujte. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora. Technická realizace: Webservis© 2010 CCB, spol. s r.o.
|
|