|
BigBoard Praha implementuje MS Dynamics NAV 2009
Společnost BigBoard Praha, specialista na velkoplošnou reklamu, si vybral společnost Navisys jako nového partnera pro ERP systém Microsoft Dynamics NAV. Do systému bude integrováno pronájmové řešení EQM od společnosti Armada Dynamics AS. Pro účely reportingu a controllingu bude společnost BigBoard Praha používat nástroj Jet Reports. Hlavní důraz kladla společnost BigBoard Praha na provázanost ERP systému s potřebnou agendou k pronájmu reklamních ploch různých velikostí a druhů. Implemetace ERP systému Microsoft Dynamics NAV 2009 a EQM Pronájem začala v březnu 2011 a komplexní systém bude spuštěn do ostrého provozu k 1. říjnu 2011. Komplexnost řešení je doplněna nástrojem Jet Reports, který umožňuje náhled na potřebná data bez nutnosti vstupovat přímo do systému a pohodlnou tvorbu sestav v Microsoft Excel.
|
|
Informační systém QI ve společnosti VPS CZ
Společnost VPS CZ implementovala informační systém QI. Pomocí nového informačního systému zmonitoroval zákazník obchodní vztahy, optimalizoval počet svých odběratelů a dodavatelů a v neposlední řadě zavedl efektivnější způsob komunikace. QI pomohlo ke kvalitnímu provedení analýzy trhu a jeho vývoje i přímé a nepřímé konkurence. Dalším významným pínosem přechodu na nový systém je výrazné rozšíření možností v oblasti Nákupu a projede. QI umožňuje práci s více trhy, řadu cenových kategorií, snadnou práci s číselníkem zboží apod. Mezi další přínosy patří zejména sledování skladových zásob, skladových pohybů, ale především možnost detailně analyzovat potřeby partnerů a chování trhu. |
|
Nové implementace informačního systému Byznys ERP
Slévárna Top Alulit úspěšně využívá modul Výroba informačního systému Byznys ERP, který zde byl nasazen s menšími úpravami v podobě rozšířeného hlášení doplňkových údajů (číslo tavby) a sledování vratu po jednotlivých druzích slitin za zadané období, již od roku 2006. Nyní se společnost Top Alulit rozhodla v praxi využívat kromě sledování výrobních šarží (taveb) i funkci evidence a vyhodnocování kvality výrobků s ohledem na možnost dohledání konkrétních viníků. V návaznosti na tyto nové požadavky proto konzultanti v Top Alulit zavedli specifický způsob hodnocení pracovníků podle výkonů a kvality jejich práce, jež výrazně napomáhá k dalšímu zvyšování kvality i efektivity výroby.
|
|
VARIANT plus používá ERP ABRA G4
VARIANT plus, distributor bezpečnostních a dalších elektronických systémů budov se sídlem v Třebíči, začal pro své obchodní procesy využívat informační systém ABRA G4. Základními požadavky na nový IS byla zejména variabilita systému, možnosti uživatelských úprav systému, jeho přizpůsobení obchodní politice firmy a otevřenost pro napojení na další aplikace. Při zavádění informačního systému byla použita metodologie S.A.F.E. zaměřená na bezproblémové implementace ERP. VARIANT plus pro obchodní zázemí využívá modulů účetnictví, skladového hospodářství, mezd, řízení dokumentace, nákupu, workflow a dalších. Samotný styk se zákazníkem podporují moduly CRM a call centrum. Manažerské výstupy podporují agendy reportů, BI a další zakázkově vytvořené funkce.
|
|
IMAGE CARE implementovala upravený Helios Orange
Péči o mužský šatník a image poradenství zajišťuje nově společnost IMAGE CARE. Službu s názvem LE PREMIER, která poskytuje péči o košile, mohou od ledna 2011 využívat muži, kterým je dokonale upravený vzhled pomocníkem v byznysu i v osobním životě. Vzhledem k náročnosti koordinace všech aktivit souvisejících s tímto typem služeb začala společnost IMAGE CARE využívat ke své práci podnikový informační systém Helios Orange z produkce Asseco Solutions. Systém je v provozu od 6. prosince 2010. Před ním neměla společnost žádný informační systém, protože LE PREMIER je službou poměrně novou, takže vedení firmy se rozhodlo hned na začátku pro osvědčené ERP.
|
Jak na implementaci IS? (seriál 3.díl)
Výběr vhodného informačního systému
V předchozí části našeho seriálu o implementaci informačního systému jsme si řekli, co je potřeba udělat pro správné sestavení našich požadavků na nový informační systém (IS). Tyto požadavky jsou věcnou stránkou výběru. Pro vlastní realizaci musíme připravit ještě další vstupní podklady, které společně s již hotovým zadáním vytvoří celkový rámec výběru.
|
|
Ferrari řídí své výrobní operace s řešením Infor
Společnost Infor oznámila, že rozšířila své partnerství se společností Ferrari, která se rozhodla migrovat svůj informační systém postavený na systému Baan IV na nejnovější verzi řešení Infor ERP LN. V roce 1998 společnost Ferrari implementovala ERP systém Baan IV pro podporu svého výrobního závodu s cílem pokrýt hlavní výrobní procesy v oblasti produkce sportovních automobilů, závodních vozů a náhradních dílů. Systém se stal hlavní součástí IT architektury společnosti Ferrari a rozvíjel se po mnoho let dle obchodních požadavků společnosti Ferrari, přičemž byl integrován s dalšími systémy. V červenci 2010 se po několika měsících analýz a hodnocení společnost Ferrari rozhodla migrovat svůj systém Baan IV na nejnovější verzi řešení Infor ERP LN. Projekt migrace bude ukončen během léta 2011.
|
|
Nové implementace upraveného ERP Byznys
Společnost Sallerova výstavba, zabývající se výstavbou, pronájmem a správou komerčních nemovitostí, se kvůli efektivnější práci s dokumenty a jejich většímu zabezpečení rozhodla rozšířit stávající systém Byznys ERP o modul CSD (Centrum sdílení dokumentů), který umožňuje elektronickou archivaci dokumentů a jejich následné připojení k odpovídajícím záznamům v Byznysu, a to včetně nastavení přístupových práv. Díky CSD mohou oprávnění uživatelé všechny dokumenty snadno prohlížet a dále s nimi pracovat bez ohledu na to, zda jsou v sídle firmy, na pobočce či vzdáleně připojeni. Podstatným faktem je, že veškeré dokumenty lze také fulltextově prohledávat podobně, jako při hledání na internetu. Zvedení modulu CSD usnadnilo sdílení obsahu napříč celou organizací, a pomohlo automatizovat nákladné, časově náročné a manuální procesy.
|
|
Jak správně definovat firemní požadavky na informační systém (seriál 2.díl)
Středem pozornosti je při implementaci nového informačního systému vlastní realizační fáze obsahující zavádění a nastavování aplikace, ostatní fáze jsou mnohdy podceňovány a zjednodušovány. Pokud má firma definovat, co od budoucího nástroje bude požadovat, sklouzne často pouze k obecným formulacím typu „potřebujeme účetnictví, jsme standardní firma“. Tento přístup ovšem vede pouze k tomu, že při následné fázi výběru pomyslným sítem projde široký pelmel systémů a aplikací, které poskytují velký rozsah funkcionality. Z toho se pak odvíjí i cena těchto systémů a fáze výběru je pak záležitostí několika kol, řady týdnů či měsíců. Následně i po ukončení výběru zůstane v mnohých manažerech či klíčových zaměstnancích špatný pocit, zda opravdu zvolený systém je správnou volbou.
|
|
SAP Business One v zábavním průmyslu
Společnosti AMERICAN CHANCE CASINOS a TRANS WORLD HOTELS si vybraly pro řízení nákupního cyklu, účetnictví a reporting informační systém SAP Business One. Implementaci zajišťuje autorizovaný partner společnosti SAP v oblasti řešení SAP Business One – firma Versino CZ. Hlavními důvody pro zavedení nového informačního systému byla potřeba sjednocení firemních procesů a podpora automatické konsolidace účetních dat podle standardů US GAAP v rámci skupiny Trans World Corporation, do které AMERICAN CHANCE CASINOS a TRANS WORLD HOTELS patří. Požadavkům zákazníků nejlépe vyhovělo řešení na platformě informačního systému SAP Business One především s ohledem na možnosti, které tento systém nabízí mezinárodním firmám – podpora více měn, různých jazykových verzí, konsolidace dceřiných firem a široké portofilo nástrojů pro pokročilou analýzu a reporting. Důležitým aspektem je také podpora mezinárodních standardů a norem především v oblasti účetnictví a controllingu.
|
|
Zakázky v IVITASu bude řídit MS Dynamics NAV
Společnost IVITAS, zabývající se projekční a konstrukční činností v oboru energetických zařízení, vybrala ve výběrovém řízení nový podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV s vertikálním řešením pro projektově řízené společnosti BIZ4BuildIn od NAVISYS. Od nového ERP systému společnost očekává pokrytí všech klíčových procesů. Základní procesy v oblasti podnikové ekonomiky, financí, dodavatelsko-odběratelských vztahů a CRM budou pokryty v rámci ERP systému Microsoft Dynamics NAV. Oborové řešení BIZ4BuildIn bude společnosti IVITAS pomáhat s plánováním a řízením zakázek a projektovým controllingem. Implementace bude zahájena v polovině března 2011 a projekt bude ukončen koncem září 2011.
|
|
|