Přihlášení ERP news
Další články
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria v průběhu času
- Implementace na klíč včetně integrace a optimalizace: KOVOP úspěšně implementoval ERP systém KARAT
- SCHERDEL zvolil kombinaci systému SAP S/4HANA a mobilního řešení Aimtec SCIx
- Nová verze informačního systému K2 vega posiluje funkce BI a finančního plánování
- DATART přechází na novou generaci systémů SAP
- Chystáte se outsourcovat IT? Tohle byste měli vědět o dohodě SLA
- Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí
- ERP systém HELIOS iNuvio má nové webové rozhraní
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
HELIOS Green a Simac Technik ČR: partnerství s přidanou hodnotou |
Pondělí, 13 Říjen 2014 14:24 |
Za tímto zdánlivě jednoduchým sdělením se ukrývá několik měsíců práce procesních a technických specialistů Simac Technik ČR. Nešlo jen o to vyměnit „starší za novější". Při výběru byl kladen důraz především na možnost dalšího rozvoje systému s ohledem na měnící se procesy společnosti. Dalším klíčovým kritériem byla míra customizace systému, respektive schopnost systému zaintegrovat do svých struktur procesy a pracovní postupy standardně společností využívané. "Přímé náklady spojené s realizaci obchodních případů se od nasazení systému do ostrého provozu podařilo snížit o 2,4% při současném zlepšení stanovených výnosových i kvalitativních parametrů." Systém a procesy„Nebudeme měnit společnost podle fungování informačního systému, budeme přizpůsobovat informační systém fungování společnosti," znělo jednoznačné stanovisko Ing. Dušana Bruotha, výkonného ředitele společnosti a Ing. Martina Jirečka, finančního ředitele společnosti. Procesy v Simac Technik ČR nejsou zaměřeny pouze na podporu prodeje zboží, ale i na doprovodné služby poskytované zákazníkům po ukončení dodávek zboží, případně na podporu služeb souvisejících s provozováním technologických celků, které mohly být dodávány různými dodavateli. S ohledem na statut společnosti „specializovaný technologický a servisní partner" je běžná úzká spolupráce s nadnárodními výrobci technologií, případně nadnárodními poskytovateli podpůrných činností pro koncové uživatele ICT celků. Proto systém musí být schopen zpracovat doklady, které nepodléhají pouze místní legislativě, ale jsou v souladu s legislativou regionů jako je EMEA a US/CAN. Z hlediska funkčnosti byl proto výběr nového systému zaměřen na ty, které dokáží integrovat funkcionality standardních předprodejních a prodejních činností s poprodejní podporou. A to vše v interakci s logistickými procesy a procesy na podporu plánování materiálních i lidských zdrojů. Etapy implementaceZ informačních systémů, které byly v době rozhodnutí dostupné, se jasnou „první volbou" stal brzy HELIOS Green společnosti Asseco Solutions. Vedení společnosti si vytyčilo ambiciózní plán realizovat první etapu během 10 měsíců, a to bez omezení provozu systému, tedy i služeb poskytovaných zákazníkům. A cíl byl splněn – ostrý provoz systému HELIOS Green byl zahájen do 10 měsíců od začátku projektu. Od 1. listopadu 2013 jsou tedy postupy a procesy ve společnosti Simac Technik ČR řízeny systémem HELIOS Green. „Implementace systému HELIOS Green v Simac Technik ČR splnila očekávání," konstatuje ing. Martin Jireček, finanční ředitel společnosti. „Implementace proběhla bez potíží a potvrdila správnost rozhodnutí vedení společnosti při výběru informačního systému. Systém je funkční a především dostatečně otevřený a flexibilní pro integraci s využívanými postupy. Zároveň je schopen relativně snadno a rychle adaptovat požadavky změny postupů a procesů."
Jak na zakázkyV první etapě bylo zprovozněno více modulů životně důležitých pro fungování společnosti. Mezi ně patří i Účetnictví a Fakturace nebo Sklady. Za zmínku pak stojí modul Zakázka, což je rozhraní, prostřednictvím něhož do systému vstupují první údaje o jakémkoli obchodním případu. Zároveň je výchozím bodem pro sledování celého případu (zakázky) v každé jeho fázi. Pověřené osoby podílející se na realizaci zakázky tak mají okamžitý přehled o všech aktivitách, které s realizací souvisí. A to nejen na úrovni účetních a logistických dat, ale díky propojení s moduly Servis a EDM/EDMC i na úrovni jednotlivých pracovních úkolů v rámci zakázky. Zobrazení stavu pracíDalším zajímavým modulem je Servis. Byl vytvořen partnerskou společností ALDOR. Důležité vychytávkyJako obrovskou přidanou hodnotu systému vnímá vedení společnosti Přehledové šablony. Filip Kochannyj-Goralčuk, hlavní analytik implementace a QMS Manager, říká: „Přehledové šablony jsou velmi efektivní prostředek pro vytvoření vlastních pohledů na uložená data. Tyto šablony si navíc vytváříme sami, bez nutnosti využívat programátorské kapacity dodavatele." V rámci modulu Servis se dále implementují další funkcionality rozšiřující možnosti přístupu do systému z mobilních zařízení – HELIOS Mobile, rozhraní optimalizované pro systémy Android a IOS a synchronizace se systémem MS Exchange. Petr Kolda INOVACE - modul Zakázka653 nových záznamů v aktivním režimuRozhraní pro vstup prvních údajů o obchodním případu do systému a výchozí bod pro sledování celé zakázky v každém okamžiku.Na úrovních:
PROCESYModul ServisSimac Technik ČR je servisním partner pro své zákazníky i technologické partnery. Plnění stanovených SLA musí být evidováno v souladu s mezinárodně platnými procesními pravidly a doporučeními. (ISO 9001, 20001, 27001k, ITIL). Modul umožňuje sledovat aktivity související s plněním stanovených SLA i provázat realizační úkoly prováděné nad zakázkou.FINANCEPřehledové šablonyEfektivní prostředek pro vytvoření vlastních pohledů na uložená data. Šablony si v Simac Technik ČR vytváří sami, bez nutnosti využívat programátorské kapacity dodavatele, čímž dochází k úsporám financí.TECHNOLOGIEMobilní zařízeníModul Servis obsahuje i funkcionality pro přístup do systému z mobilních zařízení – HELIOS Mobile, rozhraní optimalizované pro Android a IOS a synchronizace se systémem MS Exchange.Simac Technik ČR, a.s.
|