|
Společnost SE-MI Technology, člen skupiny ALTA, zajišťuje strojírenské dodávky a technologické celky pro hlubinnou a povrchovou těžbu nerostů, zejména zařízení pro důlní dopravu a příbuzné obory. Tuto výrobu podporoval systém pro výrobní společnosti Safír. V důsledku integrace tohoto systému do portfolia společnosti Asseco Solutions, a s ohledem na informační systém skupiny ALTA, se společnost SE-MI rozhodla přejít k systému HELIOS Green. Implementace nového informačního systému proběhla ve druhé polovině roku 2012 a do ostrého provozu byl systém uveden na začátku ledna 2013. Mezi vlastnosti systému, které považuje společnost za nejdůležitější, patří jeho komplexnost, flexibilita a široké správcovské možnosti. Ve společnosti SE-MI jsou implementovány moduly pokrývající kompletně Účetnictví a Ekonomiku, kam patří i Majetek a Smlouvy, dále Mzdy a Personalistika, Sklad, Výroba, Docházka, DMS a CRM. |
|
|
|
Společnost Infor uvedla na trh podle svých slov nejdůležitější verzi ERP systému SyteLine za posledních šest let. Výrobním společnostem by měla verze 9.00 poskytovat podporu flexibility výroby, lepší finanční funkce, možnost nasazení v cloudu, shodu s předpisy a integraci s Infor 10x.
|
|
|
|
Stejně jako v předešlých letech, i letos byla v září na KARAT konferenci 2013 představena nová verze informačního systému KARAT. Na rozdíl od předešlých let se však jednalo o událost výjimečnou, protože verze 13 je postavena na zcela nových technologiích a přichází s novými možnostmi, včetně kompletně přepracovaného GUI. Společnost tímto krokem završila několikaleté úsilí, jehož cílem bylo vytvořit ERP řešení v nejmodernějších technologiích se zachováním zpětné kompatibility. Klíčové vlastnosti nové verze pro nás v tomto článku představil ERP specialista Marek Hejna.
|
|
|
|
Společnost PREMIER systems začne závěrem roku prodávat novou verzi svého ERP systému PREMIER. V nové verzi PREMIER X5nabídne funkci navigačního řádku, s jehož pomocí se dle testů zrychlí práce až 4x oproti stávající verzi. Vylepšuje „nalepovací" poznámky pro přehledné úkolování včetně termínů, nabízí propojení s IP telefony či rychlý start s možností automatického výpočtu nejdůležitějších přehledů ihned po spuštění. Nechybí ani nástroje pro přehlednější práci v týmu a procesní řízení.
|
|
|
|
Výrobce fasádních cihel společnost LIFEBRICK rozšířila od května 2013 řadu firem, kterým v jejich činnosti pomáhá podnikový informační systém HELIOS Orange. Společnost si IS vybrala pro jeho variabilitu, možnost tvorby kontingenčních tabulek a také externí výstupy a informace ze všech úseků. Důležitá pro firmu byla také provázanost všech modulů. Podstatný byl i požadavek na připojení souvisejících externích dokumentů, podrobné členění nákladů a výnosů na základě přednastavených okruhů a také sledování průběhu zakázek v čase. Implementace systému proběhla během června 2013. Prostřednictvím systému HELIOS Orange ve společnosti management i pracovníci řeší především obchodní aktivity, účetnictví, plánování, controling, mzdy a personalistiku. |
|
|
|
Společnost SOFTIP nasadila ve společnosti Direct Parcel Distribution CZ informační systém SAP Business One. DPD si zvolila řešení postavené na bázi SAP Business One kvůli jeho komplexnosti, rychlému nasazení do provozu a kvůli jeho schopnosti zvládat množství dat, které DPD potřebuje zpracovávat na denní bázi, ať už vůči odesílatelům, příjemcům nebo dodavatelům. Implementované moduly ekonomiky a logistiky byly rozšířeny o funkcionalitu zohledňující specifika kurýrních služeb. DPD je také povinna reportovat vybrané ekonomické ukazatele do mateřské společnosti. Proto byly připraveny reporty, které přímo generují požadované výstupy. Podklady pro dané reporty jsou sbírány z více zdrojových základen. Zavedením reportingu se zkrátila doba vykazování a ušetřilo množství lidské práce na přípravu výstupů pro mateřskou společnost. |
|
|
|
Nová verze Informačního systému K2 se jmenuje PORTAL. Oficiálně byla uvedena na trh 1. listopadu 2013, svým zákazníkům ji společnost K2 atmitec představila na pravidelné podzimní konferenci 30. a 31. října v Brně. K2 PORTAL se dočkal výrazného grafického faceliftu, který je prvním krokem ke sjednocení uživatelského rozhraní napříč všemi platformami a zařízeními. Důraz přitom nebyl kladen jen na vizuální stránku, ale také na intuitivní ovládání programu a mobilních klientů a aplikací. Zároveň s novou verzí byla představena první generace K2 eshopu, která umožní přímé propojení informačního systému s internetovým obchodem, a pokročilé analytické nástroje K2 analytics, které budou k dispozici také jako samostatné aplikace pro mobilní zařízení s operačními systémy Android a iOS. |
|
|
|
Společnost Coloseum Restaurants hledala komplexní informační systém, který by nahradil stávající řešení a poskytl pružné analytické nástroje nad složitou agendou více než desítky provozoven. Klíčovým požadavkem na nový informační systém proto byl jak efektivní přenos dokladů mezi jednotlivými subjekty, tak automatizované napojení na provozní restaurační systém, zejména v oblasti přenosu tržeb a spotřeb surovin. Po zhodnocení všech těchto kritérií si Koloseum Restaurants vybrala podnikový informační systém Byznys ERP od společnosti JKR. Byznys ERP ve společnosti slouží také k vyhodnocení hospodaření a pro detailní podnikové analýzy, nechybí ani možnost přípravy vlastních reportů a analýz. S novým řešením byla také zavedena autorizace došlých faktur dle stanovených kritérií. Mezi hlavní přínosy pak patří automatický import dávek tržeb, kontrola došlých faktur v systému a podnikové analýzy. |
|
|
|
Společnost FitCraft Energy, výrobce fotovoltaické techniky, používá od léta 2013 informační systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions. Před nasazením HELIOS Orange využívala společnost ekonomický systém, který však sloužil pouze pro zpracovávání účetnictví. Postupem času však byl ve společnosti výrazně rozšířen výrobní program, s čímž souvisel i masivní nárůst zakázek. Účetní systém tyto oblasti pochopitelně nedokázal pokrýt, proto se vedení společnosti rozhodlo pořídit komplexní ERP systém. Implementace systému probíhala zhruba dva měsíce, přičemž některé části celé konfigurace, podle speciálních požadavků zákazníka dosud probíhají. V současné době jsou ve společnosti implementovány tyto moduly a funkcionality: Účetnictví, Pokladna, Banka, Fakturace, Mzdy, Personalistika, Nástroje přizpůsobení. |
|
|
|
Středa, 16 Říjen 2013 09:55 |
|
V následující anketě jsme se zeptali zástupců vybraných dodavatelů ERP systémů na vývoj trhu a požadavků českých zákazníků. Převážně se shodnou, že dochází k určité komoditizaci podnikových aplikací. Naopak na stírání hranice mezi all-in-one a best-of-breed systémy nahlíží každý jinak.
|
|
|
|
|