Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Jak vybrat nový ERP systém? 9 oblastí, které se vyplatí zohlednit

Jak vybrat nový ERP systém?Výběr správného ERP systému je mimořádně důležité rozhodnutí, které naprosto zásadním způsobem ovlivní budoucí prosperitu a růst vaší organizace. Na co se tedy v tomto náročném procesu zaměřit, abyste z relativně bohaté nabídky ERP systémů vybrali nejlepší možné řešení pro vaši společnost?

Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?

Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?Zadávací dokumentace pro výběrové řízení na ERP systém je strategický dokument, který podstatně ovlivňuje celý proces výběru a následnou implementaci. Cílem je definovat, co firma potřebuje, jaké problémy řeší a které funkční oblasti potřebuje od nového ERP pokrýt, bez specifikace technických detailů.

Trendy v podnikových informačních systémech ERP v roce 2014

Letošní rok se v oblasti podnikových informačních systémů ERP ponese ve znamení několika výrazných trendů. Zvýšená pozornost se bude věnovat uživatelské přívětivosti a mobilitě, pokračovat bude nárůst popularity dvouvrstvé ERP strategie. Ani letošek se nejspíš neobejde bez problémů v nasazování ERP projektů a přetrvá i nedostatek kvalitních a zkušených ERP konzultantů. V uplynulém roce, v České republice výrazně ovlivněném ekonomickou stagnací, se oblasti modernizace a řízení podnikových procesů zaměřovaly především na efektivní provoz a nízké náklady, s čímž souviselo i omezení investic do informačních technologií. Ovšem omezení inovací nelze odkládat donekonečna, takže v závěru roku přišlo výrazné oživení poptávky.

 

IFS Aplikace 8 s novinkami pro správu služeb a majetku

Společnost IFS představila nové a vylepšené funkce pro správu služeb a majetku, které jsou součástí IFS Aplikací ve verzi 8. Jedná se především o inovace v rámci řízení pracovníků používajících mobilní zařízení, novinky v oblasti uzavírání smluv, údržby komponent výrobků pro opravy a generální opravy a také údržby podporující výkon produktů. Nová komponenta 360 Scheduling umožňuje maximalizovat výkon pracovníků v terénu, protože zajistí plnou kontrolu nad parametry důležitými pro obchodní činnost, jako jsou doby odezvy, plánování trasy, produktivita, využití zdrojů a průměrná doba cesty související s úkonem.

 

PREMIER system slaví 15 let na trhu a vydává novou verzi X5

Aktualizováno

Společnosti PREMIER system vydala ke svému 15. výročí působení na českém trhu ERP systémů novou verzi informačního systému PREMIER X5, přizpůsobenou požadavkům uživatelů. Předchozí verze upoutala zejména podporu chytrých mobilních zařízení, podporou platebních terminálů či automatickým ohlídáním firemních partnerů. V nové verzi společnost nabízí zákazníkům funkci navigačního řádku, s jehož pomocí se dle testů zrychlí práce až 4x oproti stávající verzi. Vylepšuje „nalepovací" poznámky pro přehledné úkolování včetně termínů, nabízí propojení s IP telefony či rychlý start s možností automatického výpočtu nejdůležitějších přehledů ihned po spuštění. Nechybí ani nástroje pro přehlednější práci v týmu a procesní řízení. Systém nabídne více než sto novinek a vylepšení.

 

Kumer – Prag řídí podnikové procesy se systémem Byznys ERP

Společnost Kumer – Prag, dodavatel bateriových zařízení a záložních systémů, implementovala podnikový informační systém Byznys ERP od společnosti JKR. Jedním z hlavních cílů projektu bylo uzpůsobení systému potřebám společnosti tak, aby byla odstraněna nadbytečná administrativa. Klíčovým bodem bylo správné nastavení systému pro vytvoření návaznosti mezi jednotlivými doklady. Došlo k nastavení definic nákupních ceníků tak, aby bylo možné do systému importovat elektronická data hlavních dodavatelů. Hlavními přínosy byly kromě rychlé a jednoduché přípravy nabídek, možnost úprav všech tiskových reportů a formulářů. Mezi další přínosy pak patří také automatické provázání všech klíčových procesů s účetnictvím společnosti a společné úložiště všech dokladů a elektronických dokumentů v rámci organizace.

 

Helios Orange ve společnosti ÚSOVSKO

Koncern, jehož hlavou je akciová společnost ÚSOVSKO, dnes představuje 16 společností, které působí v mnoha oblastech podnikání, od zemědělské a potravinářské výroby, přes stavební výrobu a obchod, až po prodej automobilů. Přesto se management rozhodl pořídit do všech svých společností stejný podnikový informační systém. Od 1. ledna příštího roku bude tak již v pěti společnostech pomáhat s veškerými procesy systém HELIOS Orange. Další společnosti koncernu budou následovat. Hlavním požadavkem při výběru systému pro jednu z dceřiných společností,  ÚSOVSKO FOOD, byla podpora potravinářské výroby. Systém HELIOS Orange byl uveden do ostrého provozu od ledna 2013, přičemž dílčí implementační práce byly realizovány v průběhu roku 2013. Vedle řízení potravinářské výroby bylo mezi hlavními požadavky především zachování již existujícího řešení mobilních obchodníků (systém Hamilton) a skladníků (Barco).

 

Společnost SOPO uvedla do ostrého provozu IFS Aplikace

Společnost SOPO, specialista na navíjení rotorů a statorů všech druhů elektromotorů, uvedla do ostrého provozu IFS Aplikace. Implementaci nového IS provedla společnost ALTEC, český partner dodavatelské společnosti IFS Czech. Pro IFS Aplikace se firma rozhodla po výběrovém řízení, které bylo realizováno v rámci dotačního projektu Operačního programu Podnikání a Inovace, financovaného z ESF. Při výběru byl kladen důraz zejména na komplexnost nabízeného řešení, stabilitu a zkušenosti dodavatele, zejména zkušenosti navrhovaných konzultantů s projekty podobného charakteru.

 

Královopolská RIA řídí zakázky v Microsoft Dynamics NAV

Společnost Královopolská RIA, zabývající se inženýrsko-dodavatelskou činností, ukončila implementaci podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV. Ostrý provoz byl zahájen v dubnu 2013. Implementátorem celého řešení je společnost NAVISYS, která spolu s podnikovým informačním systémem dodala i specializované řešení BIZ4BuildIn pro projektové řízení. Nasazením ERP systému Microsoft Dynamics NAV byly pokryty klíčové firemní procesy a Královopolská RIA získala kontrolu nad veškerým děním ve společnosti. Díky nadstavbovému řešení BIZ4BuildIn bylo zajištěno i řízení specifických činnosti v projektech.

 

ERP systémy pro řízení výroby

S postupným růstem mezd jsou výrobní firmy nuceny neustále zefektivňovat svoji výrobu, a udržovat si tak konkurenceschopnost i v hospodářsky méně příznivé době. Jednou z cest k zefektivnění výroby je využití možností informačních technologií v oblasti řízení výroby. Tím vzniká zvýšená poptávka po systémech pro řízení výroby, které v důsledku toho procházejí v současné době zrychleným vývojem.

 

SE-MI Technology nasadila informační systém HELIOS Green

Společnost SE-MI Technology, člen skupiny ALTA, zajišťuje strojírenské dodávky a technologické celky pro hlubinnou a povrchovou těžbu nerostů, zejména zařízení pro důlní dopravu a příbuzné obory. Tuto výrobu podporoval systém pro výrobní společnosti Safír. V důsledku integrace tohoto systému do portfolia společnosti Asseco Solutions, a s ohledem na informační systém skupiny ALTA, se společnost SE-MI rozhodla přejít k systému HELIOS Green. Implementace nového informačního systému  proběhla ve druhé polovině roku 2012 a do ostrého provozu byl systém uveden na začátku ledna 2013. Mezi vlastnosti systému, které považuje společnost za nejdůležitější, patří jeho komplexnost, flexibilita a široké správcovské možnosti. Ve společnosti SE-MI jsou implementovány moduly pokrývající kompletně Účetnictví a Ekonomiku, kam patří i Majetek a Smlouvy, dále Mzdy a Personalistika, Sklad, Výroba, Docházka, DMS a CRM.

 

Infor představil SyteLine 9.00

Společnost Infor uvedla na trh podle svých slov nejdůležitější verzi ERP systému SyteLine za posledních šest let. Výrobním společnostem by měla verze 9.00 poskytovat podporu flexibility výroby, lepší finanční funkce, možnost nasazení v cloudu, shodu s předpisy a integraci s Infor 10x.

 
<< Začátek < Předchozí 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Další > Konec >>

Strana 33 z 73

Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí

Moderní ERP systémy a možnosti jejich přizpůsobeníPodle posledního výzkumu ČSÚ jsou tuzemské podniky v oblasti používání ERP systémů hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %.

Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria

IntemacERP systém je klíčovým nástrojem pro řízení podnikových procesů, který ovlivňuje výkonnost, efektivitu a kon­ku­ren­ce­schop­nost firmy. Výběr ERP systému je proto důležitým a náročným rozhodnutím, které vyžaduje ...

další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP