PREMIER system chystá pro své zákazníky novou verzi svého ERP systému PREMIER s vylepšenou podporou chytrých mobilních telefonů, tabletů a dotykových ultrabooků. Stejně jako již patnáct let bude i letos zákazníkům nová verze ERP systému PREMIER dostupná začátkem prosince. Nová verze přináší alternativní vzhled uživatelského rozhraní. Všechny požadované funkce a moduly jsou v něm dostupné z přehledně členěného hlavního menu sestaveného z barevně odlišených dlaždic. Prostředí PREMIER system tak bude na první pohled povědomé všem uživatelům operačního systému Windows 8. Přehlednou práci se systémem zajistí také možnost zobrazení pouze těch modulů a funkcí, které daný zaměstnanec ke své práci běžně využívá. Tlačítka s přístupy do ostatních funkcí jim nebudou na ploše zbytečně překážet.
|
|
Společnosti VIADRUS a MS UTILITIES & SERVICES, které patří k nástupnickým společnostem české strojírenské a hutní společnosti ŽDB GROUP, podepsaly smlouvu na pořízení a implementaci podnikového informačního systému IFS Aplikace. Dodavatelem systému a veškerých souvisejících služeb budou společnosti IFS Czech a ALTEC. Cílem nasazení nového informačního systému je vytvořit nezbytné předpoklady pro podstatné zvýšení efektivity a účinnosti veškerých podnikových procesů a operací v uvedených společnostech a posílení jejich konkurenceschopnosti na trhu. V obou společnostech bude informační systém IFS Aplikace využívat až 400 uživatelů, a to v oblastech plánování a řízení výroby, technické přípravy výroby, nákupu, prodeje, financí, účetnictví a pro podporu strategického řízení. Jednotlivé moduly nového informačního systému budou do provozu uváděny postupně, celý projekt implementace bude dokončen ve třetím čtvrtletí 2013. |
|
PREMIER system, producent informačních a ekonomických systémů, nedávno rozšířil portfolio svých klientů o CTR group. Společnost podniká hned ve třech rozdílných oborech - developerské činnosti, výrobě stavebních hmot a v letecké dopravě. Uspokojení specifických potřeb nadnárodní společnosti s tak širokým záběrem činnosti znamenalo úpravy systému PREMIER. Specifickým požadavkem firmy byla na míru definovatelná úprava manažerských výkazů. Byl tak vytvořen nový modul, který dovoluje snadno porovnávat a filtrovat výkazy pro různé zakázky a střediska za požadovaná časová období. Jednotlivé záznamy jsou navíc interaktivní – po jejich rozkliknutí se uživatel dostane k detailům o jejich vzniku z hlavní knihy.
|
|
V dnešní době má v ČR přístup k internetu již 99 % firem a více než 60 % domácností. Díky těmto možnostem a také vzhledem k dostatečnému výběru VoIP operátorů a dostupnosti těchto služeb již může VoIP telefonii používat téměř každý, kdo má zájem. Volat můžete do celého světa, a to oproti starým pevným linkám téměř zadarmo.
|
|
Důležitou částí investice do ERP systému je podpora softwaru. Malé a střední firmy si jen výjimečně mohou dovolit vlastní (in-house) podporu, a proto je pro ně důležité tuto záležitost projednat s dodavatelem a neponechávat ji náhodě. Je totiž nutné zajistit, aby provoz organizace byl plynulý a kvůli problému s ERP systémem nedocházelo k výpadkům. Jaké otázky týkající se podpory byste měli položit potenciálnímu dodavateli ERP systému, abyste pro svou firmu zajistili maximální návratnost investic a v případě problémů i včasnou pomoc s jejich řešením?
|
|
Ve všech oborech podnikání se průběžně inovuje a komplexní informační systémy ERP na to musí adekvátně reagovat. Ideální stav je případě, kdy moderní ERP řešení přináší novinky již ve chvíli, kdy představují konkurenční výhodu – dříve, než se z nich stane běžný standard.
|
|
Za více než 20 let působení na českém a slovenském trhu s podnikovými informačními systémy realizovala společnost JKR 1 500 instalací systémů Byznys ERP. Pokračuje tak kontinuální rozvoj uživatelské báze podnikových informačních systémů Byznys ERP, který započal již v roce 1991. Mezi zákazníky společnosti J.K.R. jsou především střední a větší organizace ze všech oblastí podnikání. Podnikové informační systémy Byznys ERP patří mezi nejlepší řešení pro komplexní řízení organizací na českém a slovenském trhu. Nezávislé průzkumy řadí Byznys ERP dlouhodobě mezi 4 nejrozšířenější informační systémy pro malé, střední i velké organizace a vysoko jeho kvality hodnotí i konzultanti, analytici a odborná veřejnost.
|
|
Informační systém myWAC nově implementovala společnost KARS. Tato společnost se zabývá prodejem elektromotorů, ventilátorů, čerpadel, ale i textilní metráže a obuvi. Zároveň klade důraz na poskytování profesionálních služeb v oblasti maloobchodního prodeje. Z toho důvodu bylo potřeba zavést do firmy komplexní informační systém, který by všechny tyto činnosti zvládal bez nutnosti instalovat více programů či dílčích systémů. K rozhodnutí přispěl také plánovaný e-shop, který firma spustí v relativně krátkém časovém období. Jako nejvhodnější řešení společnost zvolila cloudovou službu myWAC Express, což jí umožnilo spustit IS myWAC ve velmi krátkém čase a s minimální vstupní investicí. Jedná se o klasické a plnohodnotné řešení systému myWAC, které je nabízeno přes webové rozhraní, tzv. službu typu SAAS (Software as a Service).
|
|
Centrum pro výzkum informačních systémů (CVIS) provádí hodnocení českého ERP trhu již od roku 2000. Čtenářům IT Systems pravidelně přinášíme přehled o jeho aktuálním vývoji i dlouhodobých trendech. Nedílnou součástí našeho komentáře se již tradičně stala analýza tržních podílů ve sledovaných segmentech. Nejinak tomu bude i v následujícím článku, který přináší shrnutí všeho podstatného, co se událo v oblasti podnikových informačních systémů kategorie ERP za uplynulý rok.
|
|
Čtvrtek, 25 Říjen 2012 08:55 |
Akciová společnost METALIMEX a.s. patří mezi nejvýznamnější podniky svého druhu v České republice. V současné podobě působí od roku 1989, přičemž její založení se datuje až do roku 1948, kdy byla zřízena vyhláškou ministerstva obchodu. METALIMEX a.s. se zabývá mezinárodním obchodem s barevnými kovy, jejich polotovary, odpady a uhlím. V posledních třech letech dosahuje výrazných hospodářských úspěchů, a to jak z hlediska objemu zobchodovaných surovin, tak i tržeb, zisku a dalších finančních ukazatelů. Následující případová studie popisuje, jak společnost přistoupila k výměně informačního systému, proč nakonec zvolila řešení od tuzemského výrobce a jak jí tento nový ERP systém pomáhá řídit každodenní rutinní agendu, bez níž by nemohla uskutečňovat to podstatné – mezinárodní komoditní obchody.
|
|
|
|