Současné ERP systémy jsou si na první pohled velmi podobné. Na co by se měly firmy při jejich výběru zaměřit, aby si dokázaly správně vybrat?
Každý subjekt, který chce být dlouhodobě úspěšný, musí neustále přemýšlet o tom, co dělat jinak, lépe než ostatní konkurenti. Jedním z nástrojů, který v tomto snažení může pomoci, je zcela jistě kvalitní informační systém. Požadavky zákazníků na specifické funkčnosti vyplývající zejména z povahy jejich podnikání se neustále zvyšují. Reakcí výrobců a implementátorů je orientace na určité tržní segmenty. Svá řešení maximálně přizpůsobují jejich specifickým podmínkám, požadavky zákazníků zapracovávají přímo do své funkčnosti nebo formou napojení specializovaného softwaru třetích stran (napojení na CAD, APS, WMS, ...). Takto vyvíjené a zaváděné informační systémy dosahují v praxi řádově lepších výsledků než obecná a analyticky povrchní řešení.
|
|
Společnost Infor, která vyrábí a dodává podnikové informační systémy, představila tento týden na své zákaznické konferenci Inforum 2013 v americkém Orlandu nové verze podnikového softwaru sdružené pod označení Infor 10x. Spojuje je důraz na podporu mobility, kontextová business intelligence, možnost nasazení v cloudu, přepracované uživatelské prostředí a zaměření na potřeby specifických odvětvových mikrovertikál.
|
|
Společnost DC Concept je jedním z předních českých výrobců ERP. Již od začátku svého působení na trhu se specializuje na vývoj systému QI a jeho prodej uskutečňuje nepřímým modelem pomocí sítě obchodních partnerů. Jak vypadá situace na ERP trhu přidušeném ekonomickou krizí, jak se s ní DC Concept vyrovnává a kde vidí příležitosti? O tom jsme si povídali s Radkem Šebelou, obchodním ředitelem společnosti.
|
|
Jarní novinkou z produkce týmu HELIOS Orange se letos stala nová funkcionalita s názvem „Uživatelské editory". Zákazníci ji mohou mít k dispozici v informačním systému HELIOS Orange od verze 2.0.2013.0300. Tato funkcionalita umožňuje uživatelům upravovat, nastavovat editory nad přehledy organizací, zakázek a aktivit a tím je přizpůsobit novému vzhledu, který konkrétnímu zákazníkovi nejlépe vyhovuje. Pomocí kliknutí a přetažení myší může změnit jejich uspořádání, jakkoli bude chtít. V současné době pracuje tým HELIOS Orange na dalších vylepšeních systému, z nichž některé budou k dispozici již příští měsíc. |
|
Společnost E-TECHNIK přešla po 13 letech z informačního systému ISO na ERP systém KARAT, který pochází z dílny stejného výrobce. Pro společnost bylo zvoleno řešení KARAT Advance, které komplexně zajišťuje ekonomické, mzdové, skladové a výrobní procesy. Hlavním důvodem přechodu na IS KARAT byl požadavek na moderní a bezpečný systém, který využívá transakční zpracování v databázových prostředích, s architekturou Client/Server. Tyto datové servery jsou schopny zpracovávat data od relativně malých velikostí až do desítek a stovek GB, takže růst společnosti nemusí znamenat nic jiného než případnou změnu databázového serveru.
|
|
Kvůli větší efektivitě řízení a sledování výrobních procesů a činností se společnost Czech Cont, výrobce obytných, sanitárních a skladových kontejnerů, rozhodla pro zavedení modulu Výroba informačního systému Byznys ERP. Projekt realizovala společnost Fugasoft, implementační partner J.K.R. Na základě úvodní analýzy výrobních procesů konzultanti navrhli nasazení modulu Výroba ve společnosti Czech Cont s menšími programovými úpravami. Jedním z hlavních požadavků na funkčnost přitom bylo sledování výroby jednotlivých kontejnerů. To konzultanti vyřešili systémem automatického přidělování sériových čísel ke každému kontejneru a výrobou se samostatným výrobním příkazem, u něhož se přesně evidují použité materiály až do šarží, a také výkony jednotlivých pracovníků, přičemž zadávání výkonů provádějí samotní pracovníci na dílnách pomocí on-line výrobních terminálů IT Watt. V dalším kroku pak došlo k úpravě různých tiskových sestav na míru (například kalkulace v eurech), následované předáním systému do ostrého provozu. |
|
Společnost SOPO implementovala informační systém IFS Aplikace, který nahrazuje stávající vlastní firemní software ISS2006. Důvodem inovace informačního systému je snaha zefektivnit firemní procesy zejména v oblasti plánování a řízení výroby, které jsou pro společnost stěžejní. Cílem projektu je především zjednodušení komunikace uvnitř firmy, zprůhlednění výrobních procesů z pohledu nákladů a zkrácení doby řešení obchodního případu. V rámci implementace byly řešeny oblasti: CRM, plánování a řízení výroby, technické přípravy výroby, skladové hospodářství, ekonomika a finance, mzdy, řízení jakosti, workflow a modelování procesů. Koncem loňského roku proběhla předimplementační analýza a v březnu letošního roku byl spuštěn informační systém do rutinního provozu.
|
|
Pracovníci, a zejména ti mladší, jsou dnes zvyklí ve svém osobním životě přistupovat k Facebooku a k dalším sociálním sítím z mobilních telefonů či tabletů a mít k dispozici konzistentní a známé webové prostředí odkudkoliv na světě. Dokáží komunikovat a kontaktovat se, i když jsou mobilní a totéž požadují v pracovním životě a od svého podnikového softwaru. Proto se dnes často skloňuje pojem sociální ERP jako podnikový systém umožňující inteligentním způsobem zpřístupnit informace firemním zaměstnancům.
|
|
Závod japonské společnosti Toray Industries v České republice, Toray Textiles Central Europe vznikl v roce 1997 na zelené louce. Postupně rozšiřoval výrobu a v současné době disponuje třemi různými typy výroby. Hlavním produktem jsou lehké tkaniny ze 100% polyesterové příze. Druhý typ výroby je produkce tkaniny pro airbagy a nově vyrábí WLP desky pro tiskárny určené například pro novinový tisk. Rozšíření portfolia o nový typ výroby si vyžádalo řízení výroby a její plánování v komplexním ERP systému, který Toray Textiles CE chyběl. Vedení závodu se rozhodlo pro oborově zaměřený ERP systém QAD a jeho dodavatele, společnost Minerva. Jedním z klíčových kritérií pro výběr ERP a dodavatele, kromě referencí, bylo zvládnutí všech tří typů výroby, ve kterých Toray Textiles CE podniká. Podnikový informační systém postavený na ERP QAD doplňuje EDI komunikace v dodavatelském řetězci, řešení čárových kódů ve výrobě i logistice a integrace s technologickými systémy na řízení strojů. Implementace je rozdělena na dvě etapy a jako celek se ERP spustí do ostrého provozu 1.1.2014. |
|
Prešovská společnost ZVL AUTO nasadila IT řešení SOFTIP, modul Výroba. Modul byl přizpůsoben potřebám zákazníka a je plně kompatibilní s dosud používaným IS SOFTIP PACKET. ZVL AUTO umožní v maximální míře on-line zpracovávat informace od přijetí objednávky až po expedici výrobků, v pozadí se zpracováním ekonomických informací, potřebných pro operativní řízení společnosti. Společnost si tak vytvořila předpoklady k další racionalizaci nákladů. Implementace modulu Výroba je dalším krokem v rámci dlouhodobé spolupráce se společností SOFTIP. ZVL AUTO totiž plnohodnotně využívá aplikace SOFTIP PACKET a Personální a mzdové řízení SOFTIP HUMAN RESOURCES PLUS. |
|
|
|