Přihlášení ERP news
Další články
- Společnost Emmi nahradila on-premise řešení cloudovým
- Kvalitní UX je nedílnou součástí dobrého ERP systému
- Infor uvádí nové verze odvětvově-specifických řešení CloudSuite
- Infor rozšiřuje svou partnerskou síť ve střední a východní Evropě
- 8 tipů, jak neudělat chybu při výběru ERP systému
- Strojírny PRECIOSA úspěšně plánují a řídí výrobu s BERGHOF Adaptive
- Od modernizace personalistiky k novému ERP systému
- Výrobce rumů E&A Scheer nasadil oborové ERP řešení od Inforu
- ONIO investuje do modernizace IT, základem bude ERP systém ABRA
- Kongresové centrum Praha usiluje o maximální digitalizaci procesů a zavádí HELIOS Nephrite
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?
Skutečné online řízení skladu v NUTRENDu prostřednictvím ERP Vision |
Snad všechny současné ERP systémy na trhu dnes obsahují skladové hospodářství. Málokterý však umožňuje v pravém slova smyslu řídit sklad. Řízení skladu opravdu není jen o zaznamenání skladového pohybu do centrální evidence... Mnohé firmy, které něco vyrábí nebo něco prodávají, se potýkají s problémem řízení skladů. Problémy bývají různého charakteru. Ať už je to velké množství pohybů, velká rozmanitost zásob či specializované požadavky na sledování sériových čísel, sledování exspirací zboží či hlídání umístění na skladě, vždy to saturuje velké množství lidí a pro firmu je to agenda hodně důležitá. Tohoto si byla vědoma i společnost NUTREND D.S., a.s. z Olomouce, která před časem implementovala informační systém Vision32. V roce 2012 jsme byli v souvislosti s rozvojem společnosti NUTREND osloveni, zda bychom pomohli realizovat projekt, jehož cílem bylo další zefektivnění činností v expedičním skladu společnosti. Jak znělo zadáníÚkol byl poměrně komplikovaný z následujících důvodů. Sklady společnosti NUTREND pracují s potravinovými doplňky a jsou tedy pod přísnou kontrolou. Sledují se zde výrobní šarže, exspirace a umístění zboží na skladě kvůli sledování skladovací teploty. Sklad musí být schopen vyexpedovat desítky objednávek denně při zajištění zmíněných kritérií. Nemalým úskalím bylo i to, že celý projekt měl být realizován za provozu a fungovat současně se stávajícím řízením skladu pomocí elektronického skladového hospodářství s offline terminály. Způsob řešeníKoncept společně navrženého technického řešení:
Princip práce je poměrně jednoduchý. Dispečeři podle přijatých objednávek připravují skladové úlohy (příprava expedice objednávky) do zásobníku úloh. Každá úloha má svou prioritu a zásobník je podle těchto priorit seřazen. Dispečeři mají možnost přiřadit jednotlivé úlohy konkrétním skladníkům. Skladníci podle těchto úloh připravují balíky zboží k expedici. Balíky zboží lze připravovat jak pro jednotlivé velkoodběratele, tak několik malých objednávek sloučit, aby byl optimalizován počet průchodů skladem. Operátoři primárně pracují s on-line terminálem na jehož displeji si vybírají úlohy k realizaci (úlohu si převezmou k řešení). Úlohy se zobrazují operátorovi dle priorit. Operátor díky tomu přesně ví, co má vydat a nabídne se mu aktuální seznam možných pozic k výdeji. Zboží k výdeji je řazeno tak, aby operátor při výdejích minimalizoval vlastní pohyb po prostorách skladu. Výsledkem je vyskladnění zboží včetně identifikace skladového místa, kontrola správnosti zboží a šarže, vše zaznamenáno pomocí technologie čárových kódů. Poznatky z praxeCelý systém se nyní dostává do fáze rutinního provozu a již nyní se dá říci, že přinesl přesnější evidenci o vytížení skladníků. Ti si také mohou pružněji vybrat z dostupnějšího umístění na skladě. V předchozí verzi se totiž stávalo, že ve vyskladňovacích pozicích zůstávalo nevydané zboží a skladníci museli čekat na výdej z méně dostupných pozic ve vyšších patrech. |