Přihlášení ERP news
Další články
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Ness nově nabízí implementaci SAP S/4HANA Cloud Public Edition v rámci programu Grow with SAP
- Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria v průběhu času
- Implementace na klíč včetně integrace a optimalizace: KOVOP úspěšně implementoval ERP systém KARAT
- SCHERDEL zvolil kombinaci systému SAP S/4HANA a mobilního řešení Aimtec SCIx
- Nová verze informačního systému K2 vega posiluje funkce BI a finančního plánování
- DATART přechází na novou generaci systémů SAP
- Chystáte se outsourcovat IT? Tohle byste měli vědět o dohodě SLA
- Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí
- ERP systém HELIOS iNuvio má nové webové rozhraní
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?


Skutečné online řízení skladu v NUTRENDu prostřednictvím ERP Vision |
Tohoto si byla vědoma i společnost NUTREND D.S., a.s. z Olomouce, která před časem implementovala informační systém Vision32. V roce 2012 jsme byli v souvislosti s rozvojem společnosti NUTREND osloveni, zda bychom pomohli realizovat projekt, jehož cílem bylo další zefektivnění činností v expedičním skladu společnosti. Jak znělo zadáníÚkol byl poměrně komplikovaný z následujících důvodů. Sklady společnosti NUTREND pracují s potravinovými doplňky a jsou tedy pod přísnou kontrolou. Sledují se zde výrobní šarže, exspirace a umístění zboží na skladě kvůli sledování skladovací teploty. Sklad musí být schopen vyexpedovat desítky objednávek denně při zajištění zmíněných kritérií. Nemalým úskalím bylo i to, že celý projekt měl být realizován za provozu a fungovat současně se stávajícím řízením skladu pomocí elektronického skladového hospodářství s offline terminály. Způsob řešeníKoncept společně navrženého technického řešení:
Princip práce je poměrně jednoduchý. Dispečeři podle přijatých objednávek připravují skladové úlohy (příprava expedice objednávky) do zásobníku úloh. Každá úloha má svou prioritu a zásobník je podle těchto priorit seřazen. Dispečeři mají možnost přiřadit jednotlivé úlohy konkrétním skladníkům. Skladníci podle těchto úloh připravují balíky zboží k expedici. Balíky zboží lze připravovat jak pro jednotlivé velkoodběratele, tak několik malých objednávek sloučit, aby byl optimalizován počet průchodů skladem. Operátoři primárně pracují s on-line terminálem na jehož displeji si vybírají úlohy k realizaci (úlohu si převezmou k řešení). Úlohy se zobrazují operátorovi dle priorit. Operátor díky tomu přesně ví, co má vydat a nabídne se mu aktuální seznam možných pozic k výdeji. Zboží k výdeji je řazeno tak, aby operátor při výdejích minimalizoval vlastní pohyb po prostorách skladu. Výsledkem je vyskladnění zboží včetně identifikace skladového místa, kontrola správnosti zboží a šarže, vše zaznamenáno pomocí technologie čárových kódů. Poznatky z praxeCelý systém se nyní dostává do fáze rutinního provozu a již nyní se dá říci, že přinesl přesnější evidenci o vytížení skladníků. Ti si také mohou pružněji vybrat z dostupnějšího umístění na skladě. V předchozí verzi se totiž stávalo, že ve vyskladňovacích pozicích zůstávalo nevydané zboží a skladníci museli čekat na výdej z méně dostupných pozic ve vyšších patrech. |