Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Jak vybrat nový ERP systém? 9 oblastí, které se vyplatí zohlednit

Jak vybrat nový ERP systém?Výběr správného ERP systému je mimořádně důležité rozhodnutí, které naprosto zásadním způsobem ovlivní budoucí prosperitu a růst vaší organizace. Na co se tedy v tomto náročném procesu zaměřit, abyste z relativně bohaté nabídky ERP systémů vybrali nejlepší možné řešení pro vaši společnost?

Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?

Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?Zadávací dokumentace pro výběrové řízení na ERP systém je strategický dokument, který podstatně ovlivňuje celý proces výběru a následnou implementaci. Cílem je definovat, co firma potřebuje, jaké problémy řeší a které funkční oblasti potřebuje od nového ERP pokrýt, bez specifikace technických detailů.

Prodej elektronických komponent s Byznys ERP

Společnost Seno, český velkoobchod s komponentami pro elektroniku a elektrotechniku, si pro kompletní zastřešení svých podnikových agend a provázání podnikových procesů vybrala systém Byznys ERP od společnosti J.K.R. Před zahájením samotné implementace shromáždili konzultanti J.K.R. všechny požadavky společnosti Seno na funkčnost informačního řešení, mezi které patřilo především zpracování veškerých podnikových postupů v rámci jednoho systému a zřetězení velkoobchodního procesu tak, aby plně vyhovoval potřebám uživatele a jeho specifikům. Oproti zpracování v předchozím informačním systému začíná velkoobchodní proces v Byznys ERP již zpracováním přijaté objednávky, která byla původně evidována pouze v papírové podobě. Díky jejímu zapsání do systému mají uživatelé společnosti Seno nyní lepší přehled o požadavcích zákazníků a jejich plnění. Následný výdej ze skladu pak už probíhá jednoduše, dle jednotlivých přijatých objednávek.
 

Oracle Aplikační den 2012 představí Oracle Fusion

Oracle Aplikační den 2012, který proběhne ve čtvrtek 26. dubna v chrámu Sacre Coeur v Praze, představí návštěvníkům portfolio podnikových aplikací Oracle. Hlavním bodem programu bude nová generace platformy Oracle Fusion, jež bude v České republice prezentována poprvé, dále se bude hovořit o podnikových informačních systémech pro malé a střední společnosti, JD Edwards a E-Business Suite s důrazem na plánování výroby, finanční plánování a reporting , řízení projektů, plánování poptávky a řízení dodavatelských řetězců. Hlavními řečníky budou Alexandr Pomazal, obchodní ředitel pro oblast aplikací, který představí aplikační strategii Oracle pro český trh, a Kevin Attard, jenž uvede aplikace Fusion a přiblíží produktovou strategii Oracle.
 

SAP Business One 8.82 - nová verze s řadou vylepšení

Společnost SAP uvedla na trh novou verzi řešení pro malé a střední podniky SAP Business One 8.82. Tato verze přináší uživatelům řadu vylepšení v mnoha modulech od personalistiky, přes výrobu, sklady, až po účetnictví. Zároveň dochází k prodloužení podpory řešení o dva roky a k dispozici je i nová verze mobilního klienta. K hlavním inovacím v SAP Business One 8.82 patří vylepšení obchodních scénářů, reportingu, analytických nástrojů a uživatelského rozhraní. Současně dochází i k vylepšení SDK a dalších podpůrných nástrojů. Kromě této nové on-site verze je nyní k dispozici SAP Business One také formou SaaS, tedy jako cloudové řešení. Zároveň je možné využít mobilního klienta, díky kterému mají uživatelé neustálý přehled o klíčových ukazatelích výkonnosti podniku nebo podrobnostech o zakázkách.
 

Výrobní podniky musí reagovat na složitější výrobní procesy

Složitost výrobních procesů v poslední 5 letech významně vzrostla a poroste i během dalších 3 let. Takový je závěr průzkumu IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu. Studie sponzorovaná společností Infor. s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů, zdůrazňuje potřebu výrobních společností se nejen konfrontovat s výzvami komplexnosti, ale využít příležitosti k rychlé inovaci pro zajištění konkurenční výhody. V současné době však většina podniků ze všech odvětví a regionů hlásí, že nejsou vybaveny adekvátními nástroji k dosažení těchto cílů.
 

SPUR automatizuje nové procesy s pomocí IFS Aplikací

Společnost SPUR, výrobce a dodavatel plastových výrobků, se rozhodla nasadit podnikový informační systém IFS Aplikace. Rozhodujícím kritériem výběru nového informačního systému byla komplexnost řešení a velmi dobře zpracované jednotlivé moduly a jejich integrace v jedné databázi. V neposlední řadě rozhodla jednoduchost používání a možnosti customizace celého systému podle požadavků společnosti. Implementace celého systému, včetně testovacích převodů dat, přečíslování skladových položek a vytvoření druhové klasifikace všech výrobků, trvala šest měsíců. Součástí implementace je i speciální řešení čárových kódů ve skladech, které výrazně ušetřilo čas pracovníků skladů při uskladňování a expedici zakázek a v neposlední řadě ušetřilo i celkové náklady na logistiku.
 

Krnovské opravny a strojírny využívají Infor10 ERP Business

Krnovské opravny a strojírny nasadily řešení Infor10 ERP Business (SyteLine). Implementace, kterou realizovala firma ITeuro, pomohla optimalizovat výrobní procesy a zvýšila efektivitu výroby. Krnovské opravny a strojírny (KOS) nasadily systém Infor10 ERP Business jako hlavní IT platformu napříč celou společností. Nový systém nahradil dílčí, neintegrované aplikace na platformě Paradox vyvinuté vlastními silami a snížil úroveň administrace a údržby na starý systém. Systém Infor10 ERP Business (SyteLine) je schopen zohlednit výjimečnost podnikání společnosti KOS, která spočívá v  kombinaci výroby nových produktů s opravárenskými aktivitami. S využitím APS funkcionality nyní společnost KOS dokáže svým zákazníkům garantovat přesné termíny dodávek. Díky lepšímu plánování systém umožňuje optimálnější nákup materiálu a poskytuje úspory v souvislosti s nižší úrovní a rychlejší obrátkovostí zásob.
 

ELIT roste s Microsoft Dynamics NAV už přes patnáct let

Společnost ELIT je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů autodílů v České republice s ročním obratem kolem dvou miliard korun. Působí zde již od roku 1992 a svou činnost postupně rozšířila i do dalších zemí, například na Slovensko, do Rumunska či Ukrajiny. Úspěšná strategie společnosti je postavena na širokém sortimentu zahrnujícím přibližně pět set tisíc položek a vysoké úrovni péče o zákazníky, jejímž základem je rychlá reakce na poptávku.

 

United Bakeries zefektivnily s Minervou ČR proces objednávek

Minerva ČR oznamuje, že předala do používání United Bakeries elektronický obchod - B2B portál, který ještě více zefektivnil proces příjímání objednávek. V roce 2010 spustily United Bakeries nové call centrum výrazně urychlující zpracování objednávek, větší operativnost zakázek, snížení chybovosti a celkovou úsporu kapacit. Na základě potřeb United Bakeries vyvinula Minerva ČR aplikaci na míru umožňující integraci QAD EA s aplikací call centra. B2B webový portál je vedle call centra dalším zautomatizovaným prodejním kanálem, se kterým United Bakeries pracují a rozdělují tak celkový příjem objednávek činící cca 10 000 objednávek denně na více prodejních kanálů. B2B využívají například prodejny s připojením na internet, kde rychle a snadno provedou objednávku bez telefonátů.
 

Distributor svařovacích technologií implementoval IS KARAT

Společnost KJELLBERG Trading se sídlem ve slovenském Martine se rozhodla pro informační systém KARAT Advance. Jeho implementace proběhla metodikou EXPRES během pouhých 14 dnů a umožnila tak rychlé uvedení do provozu. Aktivovány byly všechny agendy pro podporu velkoobchodu a maloobchodu, a to včetně  číselníků z mateřské německé firmy.  IS KARAT ve společnosti řídí všechny procesy potřebné pro podporu obchodu – od CRM, přes sklady po konečnou distribuci. Velký přínos vidí firma zejména v nástrojích pro podporu rozhodování formou datových kostek. Řešení IS KARAT podporuje ve společnosti agendy ekonomiky, účetnictví, skladů, CRM a Manažer.
 

Byznys ERP poskytuje lepší přehled o zakázkách v Duve ČR

Výrobce komponent pro automobilový průmysl, společnost Duve ČR, se z důvodů rostoucích požadavků na robustní ERP řešení, které by dokázalo zastřešit klíčové firemní procesy a poskytnout lepší přehled o zakázkách, rozhodla nahradit stávající informační systém novým řešením Byznys ERP od společnosti J.K.R. Stěžejním bodem implementace nového systému se stala evidence požadavků zákazníka s provázáním na výrobní operace. Zadání požadavku zákazníka ve formě přijaté objednávky spolu s okamžitým provázáním na výrobní operace, poskuje uživateli lepší přehled o stavu zakázky napříč celým informačním systémem.
 
<< Začátek < Předchozí 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 Další > Konec >>

Strana 47 z 73

Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí

Moderní ERP systémy a možnosti jejich přizpůsobeníPodle posledního výzkumu ČSÚ jsou tuzemské podniky v oblasti používání ERP systémů hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %.

Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria

IntemacERP systém je klíčovým nástrojem pro řízení podnikových procesů, který ovlivňuje výkonnost, efektivitu a kon­ku­ren­ce­schop­nost firmy. Výběr ERP systému je proto důležitým a náročným rozhodnutím, které vyžaduje ...

další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP