Tento týden byla představena první mobilní aplikace pro ERP/CRM systém Altus Vario s názvem Vario Agent. Řešení je postaveno pro platformu Android a uživatelům systému Altus Vario 11 a 12 nabízí funkce „mobilní kanceláře“. Ti tak mohou využít mobilní platformy pro vyhledávání a správu kontaktů v adresáři podnikového informačního systému. Aplikace je navržena s ohledem na potřeby manažerů, obchodníků na cestách a servisních techniků. Vario Agent umožňuje například vyhledávat v rejstříku ekonomických subjektů ARES MFČR a zakládat je jako kontakty do CRM systému. Mezi jeho další funkce patří vyhledávání v datech systému, ceníky, informace o skladových zásobách a reporting.
|
|
Jeden z modulů Informačního systému K2 společnosti K2 atmitec – Výroba, doznal během posledního roku značného vylepšení především v oblasti kapacitního plánování. Celou škálu nových výrobních funkcí předvedl vývojový tým společnosti K2 atmitec při představení nové verze systému na říjnovém workshopu. Upgrade kapacitního plánování se zaměřil zejména na dvě oblasti, a to vizuální a funkční. Po vizuální stránce došlo například k barevnému odlišení jednotlivých výrobních stromů, operace i průvodky jsou znázorňovány graficky v čase, v kapacitním plánu jsou přehledně zobrazeny zpožděné požadavky. Plánovač je tak jednoduchým způsobem upozorněn na nutnost přeplánování výroby v případě překročení únosné normy zpoždění.
|
|
Specialista na zakázkovou strojírenskou výrobu, společnost Strojírny Kohout, se kvůli zefektivnění výrobních procesů rozhodl rozšířit stávající instalaci podnikového informačního systému Byznys ERP o modul Výroba. Projekt realizovala společnost Fugasoft, implementační partner J.K.R. Před započetím samotné implementace zanalyzovali konzultanti dodavatele veškeré výrobní procesy ve společnosti Strojírny Kohout a navrhli standardní nasazení modulu Výroba s několika programovými úpravami. Jednou z nich bylo vytvoření uživatelské úpravy zajišťující import nákladových cen výrobní zakázky do řádků objednávky. To usnadnilo vytváření nabídek koncovým zákazníkům pro různá množství poptávaného výrobku.
|
|
V závěru roku 2011 společnosti J.P.Plast a Minerva Česká republika podepsali smlouvu na dodávku oborového podnikového informačního systému QAD. Moderní výrobní závod J.P.Plast v Kyjově se svou sesterskou společností na Slovensku vyrábí náročné výrobky z oblasti standardních vyfukovaných obalů, zakázkové výroby (vyfukované obaly na zakázku, technické výlisky i díly pro automobilový průmysl) a vstřikování plastů (obaly, technické výlisky a díly pro automobilový průmysl). Komplexní ERP systém QAD pokryje všechny podnikové procesy. Přímo ve výrobě budou nainstalovány dotykové obrazovky prostřednictvím, kterých budou pracovníci snímat údaje z výroby přímo ze strojů do QAD. Toto efektní řešení zlepší celkový komfort při práci, kterou svým způsobem provedení zrychlí. Po spuštění QAD do ostrého provozu v Kyjově bude proveden roll out QAD systému i v závodě na Slovensku. |
|
Na sklonku roku 2011 byl ve společnosti TOSHULIN dokončen upgrade informačního systému IFS Aplikace na verzi 7.5. Implementací nové verze získala firma systém, který je inovovaný jak rozsahem funkcionality, tak technologicky. Upgrade byl proveden ve využívaných modulech pro řízení výroby, distribuce, financí, údržby, kvality a projektů. Součástí upgradu vlastního systému a implementovaných zákaznických úprav byla aktualizace vazby se mzdovým a personálním systémem (PERMIS) a aplikací pro odpis práce odvedených časů ve výrobě pomocí čárových kódů. Společnost TOSHULIN používá informační systém od ALTECu již od roku 1994, kdy byl mezi oběma společnostmi podepsán první kontrakt na dodávku IS DIALOG. Ten byl v r. 2003 nahrazen systémem IFS Aplikace 2003 od švédské společnosti IFS. Implementace nové verze 7.5 IFS Aplikací je tedy v pořadí již třetí velkou inovací informačního systému v této společnosti, realizovanou společností ALTEC. |
|
Společnost KORDÁRNA Plus patří do skupiny firem, které spojuje výroba technických tkanin. Ve všech společnostech pomáhá managementu i zaměstnancům při jejich práci informační systém HELIOS Green a to již od roku 2001, kdy se ještě nazýval LCS Noris. V letech 2010 a 2011 však skupina procházela rozsáhlou restrukturalizací, na níž musel samozřejmě mezi prvními pružně zareagovat informační systém. V tomto období docházelo k postupnému fúzování jednotlivých společností ve skupině a v souvislosti s nimi čekaly systém zásadní změny, přesněji řešeno, kompletní reimplementace. Té se ujala společnost JPN. consulting, partner Asseco Solutions. Kromě samotné reimplementace, kterou si vyžádaly změny ve skupině, bylo rozhodnuto současně převést systém na vyšší verzi – HELIOS Green 43 a tím na novou platformu Microsoft .NET. Současně s tím se navíc začaly implementovat také moduly pro řízení výroby.
|
|
říká Martin Jirmann, generální ředitel společnosti Abra Software
Společnost Abra Software oslavila v letošním roce dvacet let od svého založení. Za tu dobu se propracovala mezi pět největších českých výrobců a dodavatelů podnikových informačních systémů. Při příležitosti tohoto významného jubilea poskytl portálu CVIS.cz a časopisu IT Systems exkluzivní rozhovor generální ředitel a předseda představenstva společnosti, Martin Jirmann.
|
|
Společnost K2 atmitec rozšířila svůj informační systém K2 o novou funkčnost – Automatickou sestavu pro snadné vytváření vlastních přehledů. Nová funkčnost dává uživatelům IS K2 možnost svobodné tvorby vlastních sestav. Jednoduchý a uživatelsky přívětivý nástroj představuje aktivní šablonu, kterou lze snadno upravovat podle individuálních požadavků. Automatická sestava byla vyvinuta na základě podnětů ze stran stávajících zákazníků, kteří se v provozu běžně setkávají se situacemi, kdy potřebují rychle a sami bez správce systému vytvořit nějaký report z dat. K často používané možnosti exportu do excelu tak přibývá nástroj pro intuitivní a přímé sestavení reportu v IS K2, respektující aktuální zobrazení konkrétního uživatele. Například to může být obrat z dokladů zákazníka (v konkrétním období), členěný po střediscích a sečtený za jednotlivé kódy zakázek.
|
|
Jubilejním 100. uživatelem internetového obchod iByznys v rámci Byznys ERP se stala společnost Koh-I-Noor Hardtmuth Slovensko. Od první instalace internetového obchodu iByznys, který je plně integrován do informačního systému Byznys ERP, se přitom jeho uživateli stala široká škála společností ze všech oborů podnikání – od prodejců přírodní kosmetiky či kávy přes autodíly a nářadí až po příslušenství k vysokozdvižným vozíkům. Plná integrace internetového obchodu iByznys do informačního systému Byznys ERP automatizuje důležité části obchodních procesů, jako je automatický zápis objednávky, nového obchodního partnera či jejich dotazů. Zároveň z ERP prostředí dochází k automatické aktualizaci všech údajů v eshopu. Velkou výhodou je také společná cenotvorba s plně automatickou aktualizací cen na webu.
|
|
Provozovatel Datového centra K2 a dodavatel komplexního Informačního systému K2, společnost K2 atmitec, zaznamenává stále větší nárůst zájmu o ERP v cloudu. Toto řešení využívají především společnosti s různým místem působení a velkým objemem společných dat. Při pořízení informačního systému si musí zákazník položit klíčovou otázku k čemu bude systém používat a co od něj očekává. Rozhodnutí je samozřejmě rozdílné v případě, když se srovnává péče a starost o zabezpečení provozu ERP řešení včetně techniky, lidí, dostupnosti, elektrické energie, technické úrovně atd., kdy je větší výhodou provozování systému v cloudu. V případě, že v kalkulaci některé položky chybí, protože je zákazník nepotřebuje (linky, správa atd.), pak bude pravděpodobně lépe vycházet nákup informačního systému.
|
|
|
|