Společnost KORDÁRNA Plus patří do skupiny firem, které spojuje výroba technických tkanin. Ve všech společnostech pomáhá managementu i zaměstnancům při jejich práci informační systém HELIOS Green a to již od roku 2001, kdy se ještě nazýval LCS Noris. V letech 2010 a 2011 však skupina procházela rozsáhlou restrukturalizací, na níž musel samozřejmě mezi prvními pružně zareagovat informační systém. V tomto období docházelo k postupnému fúzování jednotlivých společností ve skupině a v souvislosti s nimi čekaly systém zásadní změny, přesněji řešeno, kompletní reimplementace. Té se ujala společnost JPN. consulting, partner Asseco Solutions. Kromě samotné reimplementace, kterou si vyžádaly změny ve skupině, bylo rozhodnuto současně převést systém na vyšší verzi – HELIOS Green 43 a tím na novou platformu Microsoft .NET. Současně s tím se navíc začaly implementovat také moduly pro řízení výroby.
|
|
říká Martin Jirmann, generální ředitel společnosti Abra Software
Společnost Abra Software oslavila v letošním roce dvacet let od svého založení. Za tu dobu se propracovala mezi pět největších českých výrobců a dodavatelů podnikových informačních systémů. Při příležitosti tohoto významného jubilea poskytl portálu CVIS.cz a časopisu IT Systems exkluzivní rozhovor generální ředitel a předseda představenstva společnosti, Martin Jirmann.
|
|
Společnost K2 atmitec rozšířila svůj informační systém K2 o novou funkčnost – Automatickou sestavu pro snadné vytváření vlastních přehledů. Nová funkčnost dává uživatelům IS K2 možnost svobodné tvorby vlastních sestav. Jednoduchý a uživatelsky přívětivý nástroj představuje aktivní šablonu, kterou lze snadno upravovat podle individuálních požadavků. Automatická sestava byla vyvinuta na základě podnětů ze stran stávajících zákazníků, kteří se v provozu běžně setkávají se situacemi, kdy potřebují rychle a sami bez správce systému vytvořit nějaký report z dat. K často používané možnosti exportu do excelu tak přibývá nástroj pro intuitivní a přímé sestavení reportu v IS K2, respektující aktuální zobrazení konkrétního uživatele. Například to může být obrat z dokladů zákazníka (v konkrétním období), členěný po střediscích a sečtený za jednotlivé kódy zakázek.
|
|
Jubilejním 100. uživatelem internetového obchod iByznys v rámci Byznys ERP se stala společnost Koh-I-Noor Hardtmuth Slovensko. Od první instalace internetového obchodu iByznys, který je plně integrován do informačního systému Byznys ERP, se přitom jeho uživateli stala široká škála společností ze všech oborů podnikání – od prodejců přírodní kosmetiky či kávy přes autodíly a nářadí až po příslušenství k vysokozdvižným vozíkům. Plná integrace internetového obchodu iByznys do informačního systému Byznys ERP automatizuje důležité části obchodních procesů, jako je automatický zápis objednávky, nového obchodního partnera či jejich dotazů. Zároveň z ERP prostředí dochází k automatické aktualizaci všech údajů v eshopu. Velkou výhodou je také společná cenotvorba s plně automatickou aktualizací cen na webu.
|
|
Provozovatel Datového centra K2 a dodavatel komplexního Informačního systému K2, společnost K2 atmitec, zaznamenává stále větší nárůst zájmu o ERP v cloudu. Toto řešení využívají především společnosti s různým místem působení a velkým objemem společných dat. Při pořízení informačního systému si musí zákazník položit klíčovou otázku k čemu bude systém používat a co od něj očekává. Rozhodnutí je samozřejmě rozdílné v případě, když se srovnává péče a starost o zabezpečení provozu ERP řešení včetně techniky, lidí, dostupnosti, elektrické energie, technické úrovně atd., kdy je větší výhodou provozování systému v cloudu. V případě, že v kalkulaci některé položky chybí, protože je zákazník nepotřebuje (linky, správa atd.), pak bude pravděpodobně lépe vycházet nákup informačního systému.
|
|
Kvůli efektivnějšímu sledování ziskovosti a většímu přehledu o celkovém hospodaření podniku se Autocentrum Háša, prodejce vozů Hyundai, Ford a Mitsubishi, rozhodla pro zavedení podnikového informačního systému Byznys ERP od společnosti J.K.R. V rámci úvodní analýzy stanovili konzultanti J.K.R. stěžejní body implementace, mezi které patřilo sledování nákladů, výnosů, ziskovosti a vzájemných finančních vztahů všech středisek. Stranou pozornosti nezůstalo ani sledování historie záznamů pro jednotlivá vozidla, komunikace se servisním programem Caris a také zajištění elektronického oběhu přijatých faktur a jejich autorizace.
|
|
Globální studie provedená společností IDC na objednávku IFS odhalila, že méně než třetina společností považuje své podnikové aplikace za intuitivní a snadno použitelné. Studie se zabývala významem použitelnosti a flexibility podnikových aplikací ve společnostech v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Beneluxu, Skandinávii a Indii. Současný svět globálního podnikání je velmi složitý a propojenější než kdykoli předtím, přičemž neustále čelí novým problémům týkajícím se produktivity a agilnosti podnikání. Proto poptávka společností po intuitivních a snadno použitelných podnikových aplikacích neustále roste. Průzkum jasně ukázal, že poskytovatelé ERP systémů musí svůj software zdokonalit, aby těmto požadavkům vyhověli.
|
|
Informační sytémy pro oblast HoReCa
Dnes, kdy jsou samozřejmostí našeho života softwaroví pomocníci nejrůznějšího typu, jako internet, sociální sítě či e-mail, a v oblasti podnikání pak informační systémy, nevyhnuly se informační technologie pochopitelně ani oblasti ubytovacích a stravovacích zařízení. Co to však znamená, když se řekne software pro oblast HoReCa, a jak vybrat ten správný, aby byl opravdu dobrým pomocníkem, a ne noční můrou personálu?
|
|
Účetnictví a způsob jeho vedení prodělává v dnešní době, podobně jako ostatní příbuzné obory, rychlý rozvoj. Stejně jako v devadesátých letech nahrazovalo počítačové vedení účetnictví papírovou ruční formu, tak v posledních letech postupně účetní jednotky přecházejí ze samostatných účetních programů na vyšší úroveň a tou je vedení účetnictví v rámci ERP řešení.
|
|
V současnosti se často setkáváme s tím, že i menší společnosti zahrnují při výběru nového informačního systému mezi potenciální kandidáty dodavatele ERP řešení, která byla historicky zaměřena spíše na střední a větší firmy. Je to dáno jak rostoucími požadavky menších firem, tak i snahou dodavatelů ERP systémů zpřístupnit cenově svá řešení menším zákazníkům s potenciálem dalšího růstu. S tímto trendem však souvisí otázka, zda jsou „velké“ ERP systémy vhodné i pro firmy s jednotkami uživatelů.
|
|
|
|