Společnost JK-Trading, distributor laboratorní diagnostiky na území České a Slovenské republiky, začala pro online prodej zdravotnických potřeb využívat internetový obchod iByznys, napojený na podnikový informační systém Byznys ERP. Zásadním přínosem zavedení internetového obchodu iByznys je zefektivnění online obchodování. Plná integrace internetového obchodu iByznys do informačního systému Byznys ERP automatizuje důležité části obchodních procesů, jako je automatický zápis objednávky, nového obchodního partnera či jejich dotazů. Zároveň z ERP prostředí dochází k automatické aktualizaci všech údajů v e-shopu. Velkou výhodou je také jednotná cenotvorba s plně automatickou aktualizací cen na webu.
|
|
Společnost Infinity a.s., poskytovatel širokého spektra technologických řešení pro střední a větší podniky, byla již podruhé jmenována do elitní skupiny nejlepší strategických partnerů Microsoft Dynamics v rámci ocenění PRESIDENT´S CLUB. Členství získává jen 5% celosvětových partnerů, kteří v daném období dosáhli výborných obchodních výsledků a kteří svoji kontinuální aktivitou přinášejí cenná řešení pro zákazníky Microsoft Dynamics. Mezi hodnotící kritéria patřily počty nových implementací podnikových řešení či celkový obrat vůči společnosti Microsoft. Z České republiky byly do President´s club přijaty pouze 2 společnosti. Tito partneři vytvořili 26 % celkového obratu u ERP řešení.
|
|
Další novinkou z vývojové dílny společnosti K2 atmitec je modul Servis, který si klade za cíl začlenit současná oborová řešení pro servis a reklamace do standardu. Modul Servis je součástí nové verze IS K2, která bude představena na podzim letošního roku. Výhoda modulu Servis spočívá mimo jiné v propojenosti s ostatními položkami systému. lze tak zobrazit seznam provedených servisních činností přímo na kartě zboží a na kartě zákazníka. Další výhodou modulu Servis je vytváření statistik servisních služeb. Statistiky umožňují manažerům jednoduše sledovat, které zboží (nebo výrobky, případně jejich části) je nejporuchovější, který servisní pracovník zvládá vyřídit zakázku rychle a kvalitně, zda jsou dodržovány termíny stanovené pro opravu atd. V případě práce techniků v terénu bude následně připravováno řešení pomocí webového klienta, který umožní zadat provedené servisní úkony do systému pomocí běžného internetového prohlížeče.
|
|
Klíčovým prvkem podnikového informačního systému je ERP systém. Jak se ERP systémy neustále vyvíjejí, zahrnují v sobě i funkcionalitu dříve samostatných specializovaných softwarových řešení. Jako příklad můžeme uvést řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podporu rozhodování (BI) nebo třeba pokročilé plánování (APS), správu dokumentů (DMS) a řízení pracovních toků (workflow).
|
|
Společnost SERVIND Slovakia, která patří mezi specializované dodavatelé autolaků, práškových laků, nátěrových hmot a spotřebního materiálu, zavedla ERP systém Microsoft Dynamics NAV. Za implementačního partnera pro nový ERP systém si společnost zvolila firmu NAVISYS, která implementovala MS Dynamics NAV i v mateřské společnosti SERVIND v ČR. Nyní má SERVIND Slovakia k dispozici náhled na celkové dění ve společnosti, veškerá data jsou shromážděna na jednom úložišti a všechny procesy jsou navzájem provázány. |
|
Dodavatelé IT řešení pro maloobchodní společnosti přicházejí s nabídkami pokrývajícími různé potřeby. Tato řešení přinášejí řadu funkcionalit pro maloobchodní i velkoobchodní prodej, řízení nákupu, řízení a optimalizaci skladových zásob, dále různé nástroje pro řízení logistiky, dopravy, systémy pokladního prodeje, B2B a B2C, systémy pro plánování a vyhodnocení prodeje či výkonu zaměstnanců a spoustu dalších. Otázka, na kterou v tomto článku hledáme odpověď: jaké jsou výzvy maloobchodního trhu a co by měly ERP systémy pro maloobchodní společnosti splňovat?
|
|
Společnost Sport Koncept vybrala pro řízení svých podnikových procesů informační systém myWAC. Při výběru nového informačního systému byl kladen důraz zejména na jednoduchost, intuitivní ovládání a provázanost jednotlivých procesů. IS myWAC tak přispěl zejména k přehlednější správě rozsáhlého sortimentu zboží, zefektivnění práce obchodního oddělení včetně související komunikace a v neposlední řadě také k časové úspoře díky snadné ovladatelnosti celého systému. Služba myWAC Express umožnila také zákazníkovi provozování e-shopu využívajícího výhod sdílených dat. |
|
Albatros Media je mediální společnost nabízející široké spektrum produktů – především knih, ale mnoha dalších. Vedle nakladatelské činnosti se věnuje také distribuci a dalším souvisejícím aktivitám. Všechny činnosti Albatrosu podporuje v České republice od roku 2010 podnikový informační systém HELIOS Green. Systém se za dva roky stal nepostradatelným pomocníkem managementu společnosti i jejích pracovníků. Na základě pozitivní zkušenosti z české mateřské společnosti byl proto systém v loňském roce zaveden i v nově založené společnosti Albatros Media Slovakia. Stejně, jako v Albatrosu ČR, i na Slovensku příneslo pořízení systému HELIOS přineslo mnohé benefity. Jedná se především o optimalizaci procesů, zprůhlednění a zpřesnění evidence. Velmi důležitá je pro spolčnost také provázanost ERP s B2B a B2C aplikacemi.
|
|
Společnost EGE, jejíž aktivity jsou zaměřeny především na dodávky speciálních zařízení pro potřebu elektroenergetiky doma i v zahraničí, se po osmi letech používání podnikového softwaru IFS Aplikací rozhodla pro přechod na vyšší verzi 7.5. V roce 2003 se společnost EGE rozhodla pro náhradu stávajícího ERP systému DIALOG od společnosti ALTEC novým moderním informačním systémem. Ve výběrovém řízení zvítězila společnost ALTEC s nabídkou systému IFS Aplikace. Do rutinního provozu byl systém IFS Aplikace uveden po devítiměsíční implementaci v lednu 2004. Společnost Systém IFS používá v EGE 110 uživatelů při řízení všech nejdůležitějších podnikových procesů, kterými jsou řízení a plánování výroby, technická příprava výroby, řízení skladů, nákupu, prodeje, zákaznických vztahů (CRM), účetnictví a finance, controlling a správa majetku.
|
|
Součástí Informačního systému K2 bude nástroj pro sledování důležitých událostí a stavů. Společnost K2 atmitec jej představí na každoroční podzimní akci, kde uvede vývojové novinky jak v IS K2, tak v oblasti K2 cloudových řešení. Nástroj sleduje nastalé události a stavy a následně automaticky rozesílá upozornění na zvolené adresáty. Upozornění dorazí uživateli jak přímo do plného klienta IS K2, tak do webového klienta K2 4 WEB, a formou notifikace i do mobilních klientů na platformách Windows Phone a Android.
|
|
|
|