Nová verze Informačního systému K2 bude mít i nový způsob ovládání a design. Hned na první pohled uživatele upoutá moderní plocha, která je rozdělena do tří sloupců. Jejím cílem je, aby z jednoho místa byly dostupné informace a přehledy diametrálně odlišných úrovní, a to přesně podle potřeb uživatele. Může se jednat jak o předmět práce, tak o průběžné sledování výsledků, notifikace, zprávy atd. Hlavní výhodou plochy je její organizovanost do záložek, díky kterým má uživatel vše sjednoceno a přehledněji uspořádáno. Mezi jednotlivými záložkami se může samozřejmě snadno přepínat.
|
|
Společnost Black and Decker využívá od konce loňského roku ERP systém HELIOS Orange. Black and Decker působí ve třech obchodních úsecích: Elektrické nářadí a doplňky, Hardware a výrobky pro zdokonalení domácnosti a Technologie upevňovacích systémů. V ČR byl v roce 2002 otevřen výrobní závod v Trmicích. Veškerá výroba závodu je přepravována do zahraničí, a to buď přímo vyvážena do distribučních center mimo EU nebo odesílána do evropských distribučních skladů. Do roku 2011 zde byl pro podporu činností společnosti využíván starší software, který však v mnoha směrech nevyhovoval. Zejména nebyl dostatečně pružný a dodavatel téměř neposkytoval zákaznický servis. Management společnosti se proto rozhodl pro pořízení nového systému.
|
|
Společnost Versino CZ jako druhá na světě a první v Evropě nasadila u zákazníka nové cloudové řešení SAP Business One OnDemand. Výhody tohoto systému využívá společnost Neuman Company, která se zabývá vývojem aplikací a webů. Komplexní podnikový systém byl zprovozněn během 14 dnů, a to bez jakýchkoliv nákladných počátečních investic. Jak ukazují modelace návratnosti investic, cloudový systém je efektivní zvláště pro společnosti s menším počtem uživatelů. Systém SAP Business One zvolila společnost Neuman jako optimální řešení pro řízení a sledování efektivity softwarových projektů. Důležitou roli při výběru hrály především vlastní zkušenosti s implementací systému SAP Business One a minimální počáteční i provozní náklady na využívání služby SAP B1 OnDemand.
|
|
Společnost Infor oznámila, že společnost SEZ Krompachy, dodavatel elektrotechnických produktů a zařízení, využívá řešení Infor ERP Process iBusiness (System21) k zajištění vyšší provozní efektivity a lepší evidence podnikového majetku. ERP iBusiness je globální řešení navržené s cílem pomoci výrobcům elektrotechniky pokrýt všechny klíčové podnikové procesy, včetně financí, nákupu, prodeje, logistiky a výroby a integrovaného řešení čárových kódů. V rámci svého původního systému se společnost SEZ Krompachy potýkala s absencí grafických tiskových výstupů, chybějícími převody výstupních dat do Excelu, uživatelským prostředím a končící podporou stávajícího řešení. Firmě rovněž scházel modul evidence podnikového majetku a podpora nadstavbových a agregovaných dat. Chybějící funkcionality byly řešeny neintegrovaným pomocným softwarem na bázi PC.
|
|
Společnost Epicor Software oznámila podporu pro Microsoft SQL Server 2012. Tuto podporu nabídnou podnikové aplikace Epicor ERP (systém pro plánování podnikových zdrojů, enterprise resource planning) a Epicor iScala. ERP řešení Epicor je založeno na architektuře Epicor True SOA, která využívá rozhraní Microsoft .NET. Software je navržen tak, aby poskytoval rozsáhlou flexibilitu, použitelnost a možnost rychlých úprav, které podporují integraci mezi jednotlivými podnikovými aplikacemi i spolupráci více podniků. Tento přístup umožňuje zajistit maximální dostupnost informací napříč organizací. Zákazníkům systému Epicor ERP bude MS SQL Server 2012 všeobecně dostupný pravděpodobně letos v září.
|
|
Společnost JK-Trading, distributor laboratorní diagnostiky na území České a Slovenské republiky, začala pro online prodej zdravotnických potřeb využívat internetový obchod iByznys, napojený na podnikový informační systém Byznys ERP. Zásadním přínosem zavedení internetového obchodu iByznys je zefektivnění online obchodování. Plná integrace internetového obchodu iByznys do informačního systému Byznys ERP automatizuje důležité části obchodních procesů, jako je automatický zápis objednávky, nového obchodního partnera či jejich dotazů. Zároveň z ERP prostředí dochází k automatické aktualizaci všech údajů v e-shopu. Velkou výhodou je také jednotná cenotvorba s plně automatickou aktualizací cen na webu.
|
|
Společnost Infinity a.s., poskytovatel širokého spektra technologických řešení pro střední a větší podniky, byla již podruhé jmenována do elitní skupiny nejlepší strategických partnerů Microsoft Dynamics v rámci ocenění PRESIDENT´S CLUB. Členství získává jen 5% celosvětových partnerů, kteří v daném období dosáhli výborných obchodních výsledků a kteří svoji kontinuální aktivitou přinášejí cenná řešení pro zákazníky Microsoft Dynamics. Mezi hodnotící kritéria patřily počty nových implementací podnikových řešení či celkový obrat vůči společnosti Microsoft. Z České republiky byly do President´s club přijaty pouze 2 společnosti. Tito partneři vytvořili 26 % celkového obratu u ERP řešení.
|
|
Další novinkou z vývojové dílny společnosti K2 atmitec je modul Servis, který si klade za cíl začlenit současná oborová řešení pro servis a reklamace do standardu. Modul Servis je součástí nové verze IS K2, která bude představena na podzim letošního roku. Výhoda modulu Servis spočívá mimo jiné v propojenosti s ostatními položkami systému. lze tak zobrazit seznam provedených servisních činností přímo na kartě zboží a na kartě zákazníka. Další výhodou modulu Servis je vytváření statistik servisních služeb. Statistiky umožňují manažerům jednoduše sledovat, které zboží (nebo výrobky, případně jejich části) je nejporuchovější, který servisní pracovník zvládá vyřídit zakázku rychle a kvalitně, zda jsou dodržovány termíny stanovené pro opravu atd. V případě práce techniků v terénu bude následně připravováno řešení pomocí webového klienta, který umožní zadat provedené servisní úkony do systému pomocí běžného internetového prohlížeče.
|
|
Klíčovým prvkem podnikového informačního systému je ERP systém. Jak se ERP systémy neustále vyvíjejí, zahrnují v sobě i funkcionalitu dříve samostatných specializovaných softwarových řešení. Jako příklad můžeme uvést řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podporu rozhodování (BI) nebo třeba pokročilé plánování (APS), správu dokumentů (DMS) a řízení pracovních toků (workflow).
|
|
Společnost SERVIND Slovakia, která patří mezi specializované dodavatelé autolaků, práškových laků, nátěrových hmot a spotřebního materiálu, zavedla ERP systém Microsoft Dynamics NAV. Za implementačního partnera pro nový ERP systém si společnost zvolila firmu NAVISYS, která implementovala MS Dynamics NAV i v mateřské společnosti SERVIND v ČR. Nyní má SERVIND Slovakia k dispozici náhled na celkové dění ve společnosti, veškerá data jsou shromážděna na jednom úložišti a všechny procesy jsou navzájem provázány. |
|
|
|