Krnovské opravny a strojírny nasadily řešení Infor10 ERP Business (SyteLine). Implementace, kterou realizovala firma ITeuro, pomohla optimalizovat výrobní procesy a zvýšila efektivitu výroby. Krnovské opravny a strojírny (KOS) nasadily systém Infor10 ERP Business jako hlavní IT platformu napříč celou společností. Nový systém nahradil dílčí, neintegrované aplikace na platformě Paradox vyvinuté vlastními silami a snížil úroveň administrace a údržby na starý systém. Systém Infor10 ERP Business (SyteLine) je schopen zohlednit výjimečnost podnikání společnosti KOS, která spočívá v kombinaci výroby nových produktů s opravárenskými aktivitami. S využitím APS funkcionality nyní společnost KOS dokáže svým zákazníkům garantovat přesné termíny dodávek. Díky lepšímu plánování systém umožňuje optimálnější nákup materiálu a poskytuje úspory v souvislosti s nižší úrovní a rychlejší obrátkovostí zásob. |
|
Společnost ELIT je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů autodílů v České republice s ročním obratem kolem dvou miliard korun. Působí zde již od roku 1992 a svou činnost postupně rozšířila i do dalších zemí, například na Slovensko, do Rumunska či Ukrajiny. Úspěšná strategie společnosti je postavena na širokém sortimentu zahrnujícím přibližně pět set tisíc položek a vysoké úrovni péče o zákazníky, jejímž základem je rychlá reakce na poptávku.
|
|
Minerva ČR oznamuje, že předala do používání United Bakeries elektronický obchod - B2B portál, který ještě více zefektivnil proces příjímání objednávek. V roce 2010 spustily United Bakeries nové call centrum výrazně urychlující zpracování objednávek, větší operativnost zakázek, snížení chybovosti a celkovou úsporu kapacit. Na základě potřeb United Bakeries vyvinula Minerva ČR aplikaci na míru umožňující integraci QAD EA s aplikací call centra. B2B webový portál je vedle call centra dalším zautomatizovaným prodejním kanálem, se kterým United Bakeries pracují a rozdělují tak celkový příjem objednávek činící cca 10 000 objednávek denně na více prodejních kanálů. B2B využívají například prodejny s připojením na internet, kde rychle a snadno provedou objednávku bez telefonátů.
|
|
Společnost KJELLBERG Trading se sídlem ve slovenském Martine se rozhodla pro informační systém KARAT Advance. Jeho implementace proběhla metodikou EXPRES během pouhých 14 dnů a umožnila tak rychlé uvedení do provozu. Aktivovány byly všechny agendy pro podporu velkoobchodu a maloobchodu, a to včetně číselníků z mateřské německé firmy. IS KARAT ve společnosti řídí všechny procesy potřebné pro podporu obchodu – od CRM, přes sklady po konečnou distribuci. Velký přínos vidí firma zejména v nástrojích pro podporu rozhodování formou datových kostek. Řešení IS KARAT podporuje ve společnosti agendy ekonomiky, účetnictví, skladů, CRM a Manažer. |
|
Výrobce komponent pro automobilový průmysl, společnost Duve ČR, se z důvodů rostoucích požadavků na robustní ERP řešení, které by dokázalo zastřešit klíčové firemní procesy a poskytnout lepší přehled o zakázkách, rozhodla nahradit stávající informační systém novým řešením Byznys ERP od společnosti J.K.R. Stěžejním bodem implementace nového systému se stala evidence požadavků zákazníka s provázáním na výrobní operace. Zadání požadavku zákazníka ve formě přijaté objednávky spolu s okamžitým provázáním na výrobní operace, poskuje uživateli lepší přehled o stavu zakázky napříč celým informačním systémem.
|
|
K funkčnostem Informačního systému K2 přibyla v letošním roce správa zásilkových služeb, která umožní uživatelům sledovat a evidovat firemní zásilky. Řešení je součástí modulu Marketing, a má tak přímou vazbu na dodavatele či odběratele. Správa zásilkových služeb přináší zákazníkům například přehled o obsahu konkrétního balíku, možnost plánování a objednávání svozů, sledování historie stavu zásilek atd. Zároveň mohou uživatelé vytvářet zásilky přímo z dokladů prodeje, kontrolovat je před odesláním, tisknout štítky pro dopravce či zasílat informace svým zákazníkům. Postup při práci se zásilkami je velmi jednoduchý a intuitivní, zásilku stačí vytvořit, potvrdit její zabalení, označit ji, přiřadit do svozu a dále podle potřeby kontrolovat. Samozřejmostí je i odeslání seznamu balíků prostřednictvím webové služby a e-mailů.
|
|
Společnost IFS, výrobce a dodavatel ERP systémů, provedl interní průzkum v menších a středních výrobních podnicích v České republice a dalších zemích západní Evropy. Cílem průzkumu bylo získat přehled o počtu a specializaci pracovníků, kteří se díky zavedení ERP systémů do výrobního podniku stávají navzdory své původní profesi aktivními uživateli informačního systému. Důležitým ukazatelem průzkumu byl i průměrný věk uživatelů a jejich možnosti dalšího vzdělávání a školení. Průzkum byl proveden v osmi zemích západní Evropy, kde byly osloveny výrobní firmy z různých odvětví průmyslu. V každé zemi bylo dotazováno v průměru 400 firem, které zaměstnávají od 100 do 2000 zaměstnanců.
|
|
Nedostatečná podpora rozhodovacích procesů je nejčastěji citována mezi výrobními společnostmi jako kritická bariéra růstu, tvrdí průzkum IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu, Studie sponzorovaná společností Infor s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů zdůrazňuje, že k dosažení růstu výrobci potřebují analyzovat všechny dostupné informace, aby maximalizovali transparentnost a hodnotu informací a vyhodnotili dopady na podnikání. Avšak neadekvátní podpora ze strany informačních systémů, nízká kvalita dat a nedostatečná integrace s partnerskými systémy jsou hlavními překážkami ke zlepšení rozhodovacích procesů.
|
|
Společnost K2 atmitec uvolnila nový modul Mezd. Inovativní řešení umožňuje změnu legislativy pomocí importu servisního balíčku, a to bez nutnosti reinstalace. Přidanou hodnotou pro mzdové účetní je například rychlé zpracování zaměstnaneckých dokladů, hromadné zadávání mzdových složek, zadávání údajů do budoucích period nebo možnost zvolit si pracovní poměr, ve kterém má probíhat srážení daně a další. Významnou změnou prošel také modul Účetnictví, ve kterém bylo upraveno účtování v cizích měnách, díky čemuž IS K2 umožňuje pohled na cizí měny přímo v hlavní knize a ekonomických analýzách. Dále byla přepracována Hlavní kniha, kde došlo k výraznému zrychlení načítání záznamů a ke změně vyhodnocování účetnictví, které je nyní prováděno napříč všemi 7 osami (středisko, referent, zákazník a jiné). Současně byla upravena funkce účetní závěrky - různé účty lze uzavřít s ohledem na různé osy (např. některé účty na kód zakázky, jiné na zákazníka) a uzávěrka proběhne pro všechny měny, ve kterých bylo účtováno. Po uzávěrce nelze dělat změny v uzavřeném období, ale je třeba použít funkci Zrušení účetní závěrky.
|
|
Svoji pozici mezi dodavateli systémů pro výrobní podniky posiluje společnost Asseco Solutions producent řady podnikových informačních systémů Helios. V únoru 2012 převzalo Asseco kompletní tým pracovníků společnosti ARCON Technology a současně nabyla veškerá práva k systémům pro oblast výroby - SAFÍR a SAFÍR Plus, původním produktům ARCONu. Už nyní jsou moduly pro přípravu a řízení výrobních činností integrovanou součástí několika systémů z řady Helios (Green, Orange a Spin). Nyní se však tato rodina informačních systémů rozrostla o kompletní systém pro řízení výrobního podniku.
|
|
|
|