Společnost SAP uvedla na trh novou verzi řešení pro malé a střední podniky SAP Business One 8.82. Tato verze přináší uživatelům řadu vylepšení v mnoha modulech od personalistiky, přes výrobu, sklady, až po účetnictví. Zároveň dochází k prodloužení podpory řešení o dva roky a k dispozici je i nová verze mobilního klienta. K hlavním inovacím v SAP Business One 8.82 patří vylepšení obchodních scénářů, reportingu, analytických nástrojů a uživatelského rozhraní. Současně dochází i k vylepšení SDK a dalších podpůrných nástrojů. Kromě této nové on-site verze je nyní k dispozici SAP Business One také formou SaaS, tedy jako cloudové řešení. Zároveň je možné využít mobilního klienta, díky kterému mají uživatelé neustálý přehled o klíčových ukazatelích výkonnosti podniku nebo podrobnostech o zakázkách. |
|
Složitost výrobních procesů v poslední 5 letech významně vzrostla a poroste i během dalších 3 let. Takový je závěr průzkumu IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu. Studie sponzorovaná společností Infor. s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů, zdůrazňuje potřebu výrobních společností se nejen konfrontovat s výzvami komplexnosti, ale využít příležitosti k rychlé inovaci pro zajištění konkurenční výhody. V současné době však většina podniků ze všech odvětví a regionů hlásí, že nejsou vybaveny adekvátními nástroji k dosažení těchto cílů.
|
|
Společnost SPUR, výrobce a dodavatel plastových výrobků, se rozhodla nasadit podnikový informační systém IFS Aplikace. Rozhodujícím kritériem výběru nového informačního systému byla komplexnost řešení a velmi dobře zpracované jednotlivé moduly a jejich integrace v jedné databázi. V neposlední řadě rozhodla jednoduchost používání a možnosti customizace celého systému podle požadavků společnosti. Implementace celého systému, včetně testovacích převodů dat, přečíslování skladových položek a vytvoření druhové klasifikace všech výrobků, trvala šest měsíců. Součástí implementace je i speciální řešení čárových kódů ve skladech, které výrazně ušetřilo čas pracovníků skladů při uskladňování a expedici zakázek a v neposlední řadě ušetřilo i celkové náklady na logistiku.
|
|
Krnovské opravny a strojírny nasadily řešení Infor10 ERP Business (SyteLine). Implementace, kterou realizovala firma ITeuro, pomohla optimalizovat výrobní procesy a zvýšila efektivitu výroby. Krnovské opravny a strojírny (KOS) nasadily systém Infor10 ERP Business jako hlavní IT platformu napříč celou společností. Nový systém nahradil dílčí, neintegrované aplikace na platformě Paradox vyvinuté vlastními silami a snížil úroveň administrace a údržby na starý systém. Systém Infor10 ERP Business (SyteLine) je schopen zohlednit výjimečnost podnikání společnosti KOS, která spočívá v kombinaci výroby nových produktů s opravárenskými aktivitami. S využitím APS funkcionality nyní společnost KOS dokáže svým zákazníkům garantovat přesné termíny dodávek. Díky lepšímu plánování systém umožňuje optimálnější nákup materiálu a poskytuje úspory v souvislosti s nižší úrovní a rychlejší obrátkovostí zásob. |
|
Společnost ELIT je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů autodílů v České republice s ročním obratem kolem dvou miliard korun. Působí zde již od roku 1992 a svou činnost postupně rozšířila i do dalších zemí, například na Slovensko, do Rumunska či Ukrajiny. Úspěšná strategie společnosti je postavena na širokém sortimentu zahrnujícím přibližně pět set tisíc položek a vysoké úrovni péče o zákazníky, jejímž základem je rychlá reakce na poptávku.
|
|
Minerva ČR oznamuje, že předala do používání United Bakeries elektronický obchod - B2B portál, který ještě více zefektivnil proces příjímání objednávek. V roce 2010 spustily United Bakeries nové call centrum výrazně urychlující zpracování objednávek, větší operativnost zakázek, snížení chybovosti a celkovou úsporu kapacit. Na základě potřeb United Bakeries vyvinula Minerva ČR aplikaci na míru umožňující integraci QAD EA s aplikací call centra. B2B webový portál je vedle call centra dalším zautomatizovaným prodejním kanálem, se kterým United Bakeries pracují a rozdělují tak celkový příjem objednávek činící cca 10 000 objednávek denně na více prodejních kanálů. B2B využívají například prodejny s připojením na internet, kde rychle a snadno provedou objednávku bez telefonátů.
|
|
Společnost KJELLBERG Trading se sídlem ve slovenském Martine se rozhodla pro informační systém KARAT Advance. Jeho implementace proběhla metodikou EXPRES během pouhých 14 dnů a umožnila tak rychlé uvedení do provozu. Aktivovány byly všechny agendy pro podporu velkoobchodu a maloobchodu, a to včetně číselníků z mateřské německé firmy. IS KARAT ve společnosti řídí všechny procesy potřebné pro podporu obchodu – od CRM, přes sklady po konečnou distribuci. Velký přínos vidí firma zejména v nástrojích pro podporu rozhodování formou datových kostek. Řešení IS KARAT podporuje ve společnosti agendy ekonomiky, účetnictví, skladů, CRM a Manažer. |
|
Výrobce komponent pro automobilový průmysl, společnost Duve ČR, se z důvodů rostoucích požadavků na robustní ERP řešení, které by dokázalo zastřešit klíčové firemní procesy a poskytnout lepší přehled o zakázkách, rozhodla nahradit stávající informační systém novým řešením Byznys ERP od společnosti J.K.R. Stěžejním bodem implementace nového systému se stala evidence požadavků zákazníka s provázáním na výrobní operace. Zadání požadavku zákazníka ve formě přijaté objednávky spolu s okamžitým provázáním na výrobní operace, poskuje uživateli lepší přehled o stavu zakázky napříč celým informačním systémem.
|
|
K funkčnostem Informačního systému K2 přibyla v letošním roce správa zásilkových služeb, která umožní uživatelům sledovat a evidovat firemní zásilky. Řešení je součástí modulu Marketing, a má tak přímou vazbu na dodavatele či odběratele. Správa zásilkových služeb přináší zákazníkům například přehled o obsahu konkrétního balíku, možnost plánování a objednávání svozů, sledování historie stavu zásilek atd. Zároveň mohou uživatelé vytvářet zásilky přímo z dokladů prodeje, kontrolovat je před odesláním, tisknout štítky pro dopravce či zasílat informace svým zákazníkům. Postup při práci se zásilkami je velmi jednoduchý a intuitivní, zásilku stačí vytvořit, potvrdit její zabalení, označit ji, přiřadit do svozu a dále podle potřeby kontrolovat. Samozřejmostí je i odeslání seznamu balíků prostřednictvím webové služby a e-mailů.
|
|
Společnost IFS, výrobce a dodavatel ERP systémů, provedl interní průzkum v menších a středních výrobních podnicích v České republice a dalších zemích západní Evropy. Cílem průzkumu bylo získat přehled o počtu a specializaci pracovníků, kteří se díky zavedení ERP systémů do výrobního podniku stávají navzdory své původní profesi aktivními uživateli informačního systému. Důležitým ukazatelem průzkumu byl i průměrný věk uživatelů a jejich možnosti dalšího vzdělávání a školení. Průzkum byl proveden v osmi zemích západní Evropy, kde byly osloveny výrobní firmy z různých odvětví průmyslu. V každé zemi bylo dotazováno v průměru 400 firem, které zaměstnávají od 100 do 2000 zaměstnanců.
|
|
|
|