|
Přechod na nový systém pro plánování podnikových zdrojů (enterprise resource planning, ERP) představuje nelehké rozhodnutí. ERP systém je z definice základem celé firemní informační infrastruktury a zasahuje prakticky do všech oblastí podnikání. Změna ERP systému se proto může stát složitým a bolestivým procesem. Na druhé straně ale platí, že pokud se tento proces provede správně, dokáže organizaci otevřít prakticky neomezené možnosti pro další rozvoj podnikání. Klíčem k úspěšnému přechodu a zjednodušení migrace je volba vhodného ERP řešení a spolu s tím i výběr optimálního partnera.
|
|
|
|
Rámcovou, licenční a implementační smlouvu na dodávku ERP na bázi Helios Green pro své dceřiné společnosti AQUA SERVIS Rychnov nad Kněžnou, Vodovody a kanalizace Beroun, Vodárenská společnost Chrudim a VODOS Kolín uzavřela v dubnu 2011 společnost ENERGIE AG BOHEMIA se společností Popron Systems, partnerem Asseco Solutions. Při implementaci ERP Helios Green bylo využito poznatků a zkušeností pracovního týmu z předešlých několika desítek instalací v oblasti vodovodů a kanalizací. Jednoznačným přínosem byla i celková připravenost IS Helios Green právě pro podporu řízení ekonomicko–provozních činností v segmentu vodovodů a kanalizací i pro společnosti střední a menší velikosti lokálního charakteru. Počátkem roku 2012 proběhla akceptace dodávky ERP na bázi IS Helios Green a systém byl úspěšně uveden do rutinního provozu. Na základě této implementace a akceptace systému dle stanoveného harmonogramu, následně zakoupila IS Helios Green i mateřská společnost ENERGIE AG BOHEMIA. |
|
|
|
Společnost Seno, český velkoobchod s komponentami pro elektroniku a elektrotechniku, si pro kompletní zastřešení svých podnikových agend a provázání podnikových procesů vybrala systém Byznys ERP od společnosti J.K.R. Před zahájením samotné implementace shromáždili konzultanti J.K.R. všechny požadavky společnosti Seno na funkčnost informačního řešení, mezi které patřilo především zpracování veškerých podnikových postupů v rámci jednoho systému a zřetězení velkoobchodního procesu tak, aby plně vyhovoval potřebám uživatele a jeho specifikům. Oproti zpracování v předchozím informačním systému začíná velkoobchodní proces v Byznys ERP již zpracováním přijaté objednávky, která byla původně evidována pouze v papírové podobě. Díky jejímu zapsání do systému mají uživatelé společnosti Seno nyní lepší přehled o požadavcích zákazníků a jejich plnění. Následný výdej ze skladu pak už probíhá jednoduše, dle jednotlivých přijatých objednávek.
|
|
|
|
Oracle Aplikační den 2012, který proběhne ve čtvrtek 26. dubna v chrámu Sacre Coeur v Praze, představí návštěvníkům portfolio podnikových aplikací Oracle. Hlavním bodem programu bude nová generace platformy Oracle Fusion, jež bude v České republice prezentována poprvé, dále se bude hovořit o podnikových informačních systémech pro malé a střední společnosti, JD Edwards a E-Business Suite s důrazem na plánování výroby, finanční plánování a reporting , řízení projektů, plánování poptávky a řízení dodavatelských řetězců. Hlavními řečníky budou Alexandr Pomazal, obchodní ředitel pro oblast aplikací, který představí aplikační strategii Oracle pro český trh, a Kevin Attard, jenž uvede aplikace Fusion a přiblíží produktovou strategii Oracle.
|
|
|
|
Společnost SAP uvedla na trh novou verzi řešení pro malé a střední podniky SAP Business One 8.82. Tato verze přináší uživatelům řadu vylepšení v mnoha modulech od personalistiky, přes výrobu, sklady, až po účetnictví. Zároveň dochází k prodloužení podpory řešení o dva roky a k dispozici je i nová verze mobilního klienta. K hlavním inovacím v SAP Business One 8.82 patří vylepšení obchodních scénářů, reportingu, analytických nástrojů a uživatelského rozhraní. Současně dochází i k vylepšení SDK a dalších podpůrných nástrojů. Kromě této nové on-site verze je nyní k dispozici SAP Business One také formou SaaS, tedy jako cloudové řešení. Zároveň je možné využít mobilního klienta, díky kterému mají uživatelé neustálý přehled o klíčových ukazatelích výkonnosti podniku nebo podrobnostech o zakázkách. |
|
|
|
Složitost výrobních procesů v poslední 5 letech významně vzrostla a poroste i během dalších 3 let. Takový je závěr průzkumu IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu. Studie sponzorovaná společností Infor. s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů, zdůrazňuje potřebu výrobních společností se nejen konfrontovat s výzvami komplexnosti, ale využít příležitosti k rychlé inovaci pro zajištění konkurenční výhody. V současné době však většina podniků ze všech odvětví a regionů hlásí, že nejsou vybaveny adekvátními nástroji k dosažení těchto cílů.
|
|
|
|
Společnost SPUR, výrobce a dodavatel plastových výrobků, se rozhodla nasadit podnikový informační systém IFS Aplikace. Rozhodujícím kritériem výběru nového informačního systému byla komplexnost řešení a velmi dobře zpracované jednotlivé moduly a jejich integrace v jedné databázi. V neposlední řadě rozhodla jednoduchost používání a možnosti customizace celého systému podle požadavků společnosti. Implementace celého systému, včetně testovacích převodů dat, přečíslování skladových položek a vytvoření druhové klasifikace všech výrobků, trvala šest měsíců. Součástí implementace je i speciální řešení čárových kódů ve skladech, které výrazně ušetřilo čas pracovníků skladů při uskladňování a expedici zakázek a v neposlední řadě ušetřilo i celkové náklady na logistiku.
|
|
|
|
Krnovské opravny a strojírny nasadily řešení Infor10 ERP Business (SyteLine). Implementace, kterou realizovala firma ITeuro, pomohla optimalizovat výrobní procesy a zvýšila efektivitu výroby. Krnovské opravny a strojírny (KOS) nasadily systém Infor10 ERP Business jako hlavní IT platformu napříč celou společností. Nový systém nahradil dílčí, neintegrované aplikace na platformě Paradox vyvinuté vlastními silami a snížil úroveň administrace a údržby na starý systém. Systém Infor10 ERP Business (SyteLine) je schopen zohlednit výjimečnost podnikání společnosti KOS, která spočívá v kombinaci výroby nových produktů s opravárenskými aktivitami. S využitím APS funkcionality nyní společnost KOS dokáže svým zákazníkům garantovat přesné termíny dodávek. Díky lepšímu plánování systém umožňuje optimálnější nákup materiálu a poskytuje úspory v souvislosti s nižší úrovní a rychlejší obrátkovostí zásob. |
|
|
Společnost ELIT je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů autodílů v České republice s ročním obratem kolem dvou miliard korun. Působí zde již od roku 1992 a svou činnost postupně rozšířila i do dalších zemí, například na Slovensko, do Rumunska či Ukrajiny. Úspěšná strategie společnosti je postavena na širokém sortimentu zahrnujícím přibližně pět set tisíc položek a vysoké úrovni péče o zákazníky, jejímž základem je rychlá reakce na poptávku.
|
|
|
|
Minerva ČR oznamuje, že předala do používání United Bakeries elektronický obchod - B2B portál, který ještě více zefektivnil proces příjímání objednávek. V roce 2010 spustily United Bakeries nové call centrum výrazně urychlující zpracování objednávek, větší operativnost zakázek, snížení chybovosti a celkovou úsporu kapacit. Na základě potřeb United Bakeries vyvinula Minerva ČR aplikaci na míru umožňující integraci QAD EA s aplikací call centra. B2B webový portál je vedle call centra dalším zautomatizovaným prodejním kanálem, se kterým United Bakeries pracují a rozdělují tak celkový příjem objednávek činící cca 10 000 objednávek denně na více prodejních kanálů. B2B využívají například prodejny s připojením na internet, kde rychle a snadno provedou objednávku bez telefonátů.
|
|
|
|
|