Specializované informační systémy pro gastronomická a ubytovací zařízení z produkce slovenského Asseco Solutions – Datalock Horec a Datalock BlueGastro - jsou od podzimu letošního roku k dispozici i českým hotelům a restauracím. Na tiskové konferenci to oznámili zástupci Asseco Solutions. Oba systémy nejsou mezi ubytovacími a stravovacími zařízeními na Slovensku žádnými novinkami, ačkoli v ČR jsou zatím využívány pouze v několika málo případech. Datalock Horec je informační systém určený pro oblast hoteliérství a Datalock BlueGastro pro stravovacím zařízení.
|
|
CCV realizuje první implementaci ve společnosti GASTON
Společnost CCV Informační systémy realizovala první tuzemskou instalaci komplexního business intelligence řešení BI4Dynamics. Nasazení proběhlo ve společnosti GASTON, největšího dovozce konzervovaných potravin do střední a východní Evropy, a to v rekordním čase jednoho dne.Společnost CCV Informační systémy tak posiluje svoje portfolio komplexních dodávek ERP řešení o sofistikovaný manažerský informační systém s širokými možnostmi nasazení. BI4Dynamics je specializované business intelligence řešení pro ERP systém Microsoft Dynamics, který současně využívá také své vestavěné reportovací a analytické nástroje. Společným srdcem obou integrovaných systémů je společný datový sklad. CCV je od prosince loňského roku smluvním partnerem výrobce systému BI4Dynamics slovinské společnosti NPS Group.
|
|
Společnost KARAT Software se zapojila do projektu Money Dnes, bezplatné aplikace pro populární iPhone a iPod Touch. Money Dnes tak nyní nabízí nejen aktuální data z různých rejstříků, ale je možno jej on-line propojit také s podnikovým informačním systémem KARAT. Money Dnes je pomocníkem účetních a daňových poradců, obchodníků, manažerů a všech dalších, pro které je důležité mít okamžitý přístup k legislativním a účetním informacím a datům z podnikového informačního systému.
|
|
Podnikový informační systém Money S5 byl úspěšně spuštěn ve společnosti Aquamid, která se zabývá výrobou a produkcí speciální výživy a krmiv pro domácí i užitková zvířata a jejím vývojem ve vlastních laboratořích. Součástí systému se staly moduly pro zabezpečení prodeje a obchodu ve všech šesti pobočkách společnosti, které jsou připojené k jedinému serveru prostřednictvím terminálů a správy vzdálené plochy. Všichni uživatelé díky tomu pracují s aktuálními daty bez nutnosti neustálých aktualizací. Money S5 současně nepřenáší nadbytečná a duplicitní data, takže internetové připojení nemá žádná omezení rychlosti práce se systémem. Důležitým požadavkem byla v neposlední řadě platforma celého řešení, která by výhledově umožnila propojení informačního systému přímo s výrobními stroji společnosti Aquamid. Dnes je tato synchronizace připravovaná a Money S5 by tak s výrobní linkou mělo začít komunikovat už během roku 2009. |
|
Společnost J.K.R. představila nový modul a dalších více než 70 vylepšení v nové verzi ERP systému třídy BYZNYS. Největší novinkou je komplexní modul Pozastávky. Jedná se o řešení všech vazeb souvisejících s pozastávkami, jejich vystavením a evidencí. Díky plné integraci do systémů třídy BYZNYS jsou pozastávky zohledněny v primárních dokladech, upomínkách, účetní likvidaci i v dalších modulech a nově připravených sestavách. To poskytuje uživateli kompletní podporu pro práci s pozastávkami a správcům a manažerům nabízí komfortní a detailní přehled o všech částech finanční zakázky. Společnosti nasazením tohoto modulu zase získají flexibilní a pružné řešení, jež plně pokryje jejich potřeby jak z hlediska přehledu finančních toků v cashflow, tak finančních přehledů v rámci obchodních vztahů.
|
|
Trendem ve vývoji podnikových informačních systémů bylo po dlouhá léta neustálé rozšiřování jejich funkcionality. Tento trend vyplýval především z požadavků zákazníků na co nejširší pokrytí všech podnikových agend a procesů. V současné době se od neustálého zvyšování funkcionality a z toho plynoucího narůstání složitosti ERP systémů upouští a trendem je integrace. Moderní informační systém si v sobě ponechává hlavně funkce, pro které byl původně vytvořen – informační podporu podnikových procesů včetně evidence všech potřebných dat. Další funkcionalita se řeší integrací s dalšími specializovanými produkty.
|
|
QI– systém s moderní technologickou koncepcí
Informační systém QI má na českém trhu bezesporu významné postavení. Nedosahuje sice takového počtu referencí či oborových řešení jako jeho někteří tuzemští konkurenti, přesto je zcela výjimečný svou technologickou koncepcí, která jej řadí do světové špičky. To potvrzuje umístění společnosti DC Concept, výrobce systému QI, v seznamu Top 100 Vendors 2006 časopisu IT Week. Takového úspěchu se zatím nepodařilo dosáhnout žádnému dalšímu českému výrobci informačních systémů.
|
|
Národní muzeum v Praze se rozhodlo pro přechod na nový informační systém Helios Green. Muzeum dosud využívalo IS Helios IQ, který ale přestával stačit stále se stupňujícím nárokům muzea. Smlouva mezi Národním muzeem a producentem systému byla podepsána 30. června. Od července byly zahájeny práce na implementaci Hélios Green. Jeho uvedení do ostrého provozu je plánováno k 1. lednu příštího roku. Systém bude od ledna fungovat v rozsahu modulů: Účetnictví, Ekonomika, Fakturace, Banka, Pokladna, Majetek včetně čárových kódů, Zakázka, Elektronický oběh dokumentů, Workflow, Manažerské vyhodnocování. |
|
Ekonomický informační systém POHODA od firmy Stormware má od letošního září novou řadu: POHODA E1. Tato nejvyšší řada systému POHODA je postavena na technologii klient-server a databázi SQL. V porovnání s nižšími řadami nabízí nejen větší výkon a bezpečnost systému, zpracování velkého množství dat a souběžnou práci většího počtu uživatelů, ale i rozšiřující funkce z kategorie ERP systémů, které přivítají především větší firmy a náročnější zákazníci. Patří mezi ně pokročilá definice přístupových práv, dvoustupňový zámek účetních i neúčetních dokladů, velká míra přizpůsobení podle potřeb uživatelů, včetně možnosti přidávat do jednotlivých agend nová pole, vytvářet vlastní agendy apod. POHODA E1 obsahuje také řadu rozšířených funkcí a možností především v oblasti skladového hospodářství. POHODA E1 je k dispozici v licenčních variantách Jazz, Standard, Premium a Komplet.
|
|
Společnost Infor oznámila, že společnost Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. implementuje informační systém Infor ERP SyteLine. Řešení pomůže společnosti sladit nabídku s poptávkou a zvýšit flexibilitu výrobních operací. Zákazník podepsal smlouvu se společností ITeuro, a.s, implementačním partnerem Infor v oblasti řešení Infor ERP SyteLine, která v současné době realizuje jeho nasazení. Hlavním cílem implementace je zpřehlednění celého procesu průtoku zakázky, počínaje prodejem a konče expedicí hotového výrobku zákazníkovi a jeho fakturace. První fáze nasazení systému byla zahájena počátkem července 2009 s plánovaným ukončením projektu 1. října 2009.
|
|
|
|