ABRA Software představila nové rozšíření svého informačního systému, které uživatelům poskytuje možnosti v nastavování automatizovaných úloh. Systém má v sobě integrovaný plánovač pro spouštění definovaných úloh. Tyto úlohy lze volit buď z předpřipravených šablon, nebo si správce systému vytvoří svou vlastní unikátní šablonu. Využití je široké, nejčastěji se jedná o úlohy, které je potřeba vykonávat v pravidelných intervalech, například zasílání vybraných reportů, stahování elektronické pošty, zpracování ISDOC dokumentů (elektronická fakturace) nebo generování požadavků na platební příkazy opakovaných plateb. Může jít také o úlohy, které jsou časově náročné, a jejich spouštění je vhodné v době, kdy není informační systém zatížen pracovní špičkou – například spuštění skladové uzávěrky nebo spuštění zálohy dat. Časté také bývá využití pro jednorázové odložené akce, jako zaslání e-mailu po pracovní době s informacemi o stavu skladu a jiné.
|
|
Společnosti K2 atmitec a NetDirect uzavřely vzájemnou dohodu o propojení Informačního systému K2 a e-shopu FastCentrik. Klienti K2 atmitec tak získají možnost rychlého otevření efektivního a moderního prodejního kanálu, jehož podpora bude vestavěna přímo do IS K2. Internetový obchod FastCentrik je určen pro všechny, kteří chtějí obchodovat rychle a bez zbytečných kompromisů. Vlastní vzhled a bezplatné aktualizace rozvíjející funkčnost internetového obchodu jsou samozřejmostí. Systém je nabízen výhradně formou měsíčních úhrad (SaaS - Software as a Service), což pro klienty představuje výhodu minimálních počátečních investic i rizik spojených s pořízením e-shopu. Bezplatné aktualizace jsou všem klientům prováděny automaticky, a tak se díky nim nikdo nemusí obávat zestárnutí řešení. |
|
Společnost Meiki Slovakia, výrobce plastových komponentů pro elektrotechnický a automobilový průmysl, si vybrala informační systém KARAT Advance od společnosti Karat Software. Dodavatelem se stala společnost KARAT Slovakia, která je distributorem informačního systému KARAT na Slovensku. Při výběru informačního systému byl v Meiki Slovakia kladen důraz především na rychlost implementace a zabezpečení všech podpůrných činnosti výrobní společnosti. Zvolené řešení KARAT Advance bylo dodáno metodou expresní instalace během několika týdnů v září 2009. Díky pružné kooperaci zákazníka s dodavatelem bylo již 15.10.2009 řešení předáno do rutinního provozu. Dodané řešení na bázi informačního systému KARAT přitom pokrývá oblasti ekonomiky a účetnictví, skladového hospodářství a odbytu, personalistiky a mezd i podporu tzv. malé výroby. |
|
Mezi hlavní novinky podnikového informačního systému ARBES FEIS ve verzi 10.5 patří příchod Portalu a integrace aplikace Leasing do ERP řešení. ARBES Portal představuje internetový/intranetový portál, který bude v budoucnu sestávat ze tří bloků: WebReports, WebApplications a WorkFlow. První fází portálu je modul WebReports, který umožňuje webový přístup k datům spravovaným v informačním systému FEIS či jiných systémech. Na základě administrátorem nastavených práv a pravidel mohou s daty rychle a jednoduše pracovat jak rutinní uživatelé, kteří preferují webový přístup jako praktickou alternativu při integraci aplikací a dat v rámci firemního portálu či při vzdáleném přístupu, tak i zaměstnanci, kteří obvykle nemají potřebu ani kompetenci data v systému FEIS zpracovávat, ale aktuálně potřebují daný výstup pro svou další činnost. Práce s reporty ve webovém prostředí je pro tyto uživatele podstatně jednodušší a ovládání intuitivnější. Typickými příklady jsou účetní a finanční reporty pro management, přehledy o nákladech, majetku, nákupu pro ostatní střediska.
|
|
Společnost TOROLA electronic dokončila implementaci informačního systému KARAT ve svém výrobním závodě ve Frenštátě pod Radhoštěm. Projekt implementace informačního systému byl rozdělen do dvou etap. Cílem první etapy projektu bylo vlastní pořízení systému typu ERP pro řízení všech klíčových podnikových procesů. Požadován byl informační systém na platformě výkonného databázového stroje, který bude obsahovat nástroje pro efektivní řízení všech klíčových podnikových procesů. Druhá etapa implementace následně řešila rozšíření ERP systému KARAT o systém pro sledování traceability výroby na principu automatizovaného sběru dat z výrobního procesu, jejich třídění a vyhodnocování ekonomicky, produkčně i kvalitativně. Využita zde byla technologie 2D čárových kódů, které jsou nejen identifikátorem výrobku, ale přímo nositelem informací o něm. Sběrem dat pomocí terminálů získala firma velmi přesný „otisk“ toho, co se ve výrobě děje a dostala tak výrobní proces pevně pod kontrolu. Díky systému sledování výroby se snadno analyzuje, kde vznikají největší náklady, a je možno precizně kontrolovat kvalitu jednotlivých fází výroby. Uchová se tak rovněž detailní záznam o finální podobě výrobku, parametrech výroby, za jakých vznikal, a jeho kvalitě. |
|
Naši každoroční inventuru trhu a významných událostí v oblasti podnikových aplikací začněme pohledem do aktuálních statistik Centra pro výzkum informačních systémů. V posledních pěti letech pracujeme se vzorkem respondentů a jím reprezentovanými referencemi, které představují dle našeho odhadu více jak 95 procent českého trhu se standardními ERP aplikacemi dodávanými formou klasického implementačního projektu nebo formou pronájmu po internetu. A právě podle výzkumů založených na takto rozsáhlém vzorku se letos poprvé ukazuje, že dodavatelům začíná pomalu docházet dech.
|
|
Řešení pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností
Společnost ARBES Technologies představila řešení FEIS pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností.Řešení FEIS [M] je možné připravit, nasadit a předat do rutinního provozu během pouhého jednoho měsíce a lze jej provozovat i v režimu SaaS (Software as a Service).FEIS [M] je ekonomický informační systém určený pro potřeby menších a středních firem. Obsahuje veškeré potřebné účetní agendy, controlling, fakturaci, majetek a uživatelský nástroj pro tvorbu sestav a manažerských reportů. Je postaven na bázi robustního produktu ARBES FEIS, který je v současnosti využíván jako hlavní podnikový informační systém u více než stovky českých i zahraničních firem a institucí. FEIS [M] je možné provozovat i jako službu, kdy zákazník platí za pronájem jen měsíční paušál bez jakýchkoliv dalších poplatků, včetně nákladů na implementaci.
|
|
WEBCOM AXPERIENCE realizovala projekt implementace podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV v Česká průmyslové zdravotní pojišťovně (ČPZP). V současné době byla ukončena etapa implementace zahrnující příjmovou a ekonomickou část informačního systému včetně modulů řídících procesy spojené se správou zdravotnických zařízení. Projekt začal v polovině roku 2009 stanovením specifikace na požadavky zajištění nové hardwarové infrastruktury, dále analýzou a vypracováním metodiky pro řešení nasazení informačního systému Microsoft Dynamics NAV.
|
|
Společnost VSK Profi, velkoobchod se zbožím z oblasti techniky stlačeného vzduchu, si pro kompletní zastřešení svých podnikových agend a provázání jednotlivých podnikových procesů vybrala ERP systém třídy BYZNYS od společnosti J.K.R. Před zahájením samotné implementace shromáždili konzultanti J.K.R. všechny požadavky společnosti VSK Profi na funkčnost informačního řešení, mezi které patřilo především zpracování veškerých podnikových postupů v rámci jednoho systému, možnost práce s daty pomocí nástrojů SQL serveru a elektronické podání výstupů. Zároveň proběhl audit hardwarového vybavení a stanovil se harmonogram vlastní implementace s upřesněním pracovních postupů.
|
|
Společnost ABRA Software uvolnila do prodeje novou verzi ERP ABRA s označením 9.03.16. Nových verzí se dočkala celá produktová řada ABRA G4, G3, G2 a G1. Verze 9.03.16 byla řádně otestována a dostala tak certifikát k prodeji. Testy také ověřily kompatibilitu celé produktové řady s nejnovějším operačním systémem společnosti Microsoft, Windows 7. ABRA byla v nové verzi obohacena zejména o softwarové nástroje, které vedou ke zvýšení profitability pracovních úkonů a zkrácení jejich časů. Výrazné posílení obchodních aktivit přichází s novou agendou Přehled aktivit, která v modulu CRM přehledně zobrazuje stav dokončenosti rozpracovaných aktivit, kroky jednotlivých procesů a pravděpodobnost jejich úspěchu.
|
|
|
|