Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Jak vybrat nový ERP systém? 9 oblastí, které se vyplatí zohlednit

Jak vybrat nový ERP systém?Výběr správného ERP systému je mimořádně důležité rozhodnutí, které naprosto zásadním způsobem ovlivní budoucí prosperitu a růst vaší organizace. Na co se tedy v tomto náročném procesu zaměřit, abyste z relativně bohaté nabídky ERP systémů vybrali nejlepší možné řešení pro vaši společnost?

Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?

Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?Zadávací dokumentace pro výběrové řízení na ERP systém je strategický dokument, který podstatně ovlivňuje celý proces výběru a následnou implementaci. Cílem je definovat, co firma potřebuje, jaké problémy řeší a které funkční oblasti potřebuje od nového ERP pokrýt, bez specifikace technických detailů.

ERP systémy – komplexní řešení nebo komplexní problém?

Společnost Infinity realizovala na podzim výzkum pod názvem ERP systémy – komplexní řešení nebo komplexní problém?
Hlavní zprávou celého průzkumu bylo zjištění, že více než dvě třetiny podniků nad 50 zaměstnanců už nasadily nebo plánují do roka nasadit nějaký ekonomický informační systém. Průzkum rovněž potvrdil, že výběr ERP systému je strategickým rozhodnutím a investicí na několik let. Téměř polovina oslovených společností potvrdila, že využívá svůj ERP systém více než čtyři roky.
 

Společnost TENEZ nasadila informační systém Karat

Společnost TENEZ vybrala nový informační systém KARAT Enterprise, od společnosti KARAT Software. Tento systém, který nahradí dosud používaný AZ systém, splňuje specifické požadavky firmy zabývající se kusovou zakázkovou výrobou a dodávkami technologických celků. Architektura vybraného systému umožňuje také rychlou realizaci specifických úprav uživatelem. V současné době probíhá implementační proces s plánovaným spuštěním do ostrého provozu 1. dubna 2010. Od nového informačního systému si TENEZ slibuje zejména zlepšení v oblasti plánování průběhu zakázek, zkvalitnění sdílení informací (zejména o obchodních případech) napříč celou firmou a lepší podporu obchodních činností společnosti.
 

Společnost MATRIX implementovala Helios Orange

Východočeská společnost MATRIX se rozhodla pro implementaci informačního systému Helios Orange. Mezi klíčové požadavky při jeho výběru patřilo především napojení na další SW - DMS a Profiplast, komplexnost systému při zachování individuálních požadavků jednotlivých divizí společnosti, detailní vnitropodnikové účtování, vysoká míra uživatelského přizpůsobení systému dle požadavků uživatelů, podpora maloprodeje a řada dalších dílčích oblastí. Samotná implementace byla rozdělena do etap: parametrizace, školení, dovývoj, zkušební provoz, ostrý provoz, rutinní provoz. Klíčovým požadavkem zákazníka bylo zajistit ostrý provoz od 1. ledna 2009 především v oblastech ekonomika, sklady, maloprodej a napojení na DMS. Do 30. června, kdy došlo k předání do rutinního provozu, došlo i k dokončení dílčích agend či zakázkových dovývojů, jako např. napojení na SW Profiplast, apod.
 

ABRA certifikovala řadu produktů ABRA Gx verzi 10.01.01

ABRA Software uvolnila novou verzi svých produktů ABRA G4, G3, G2 a G1. Verze 10.01.01 zahrnuje legislativní změny s účinností od 1. ledna 2010, zejména změny vycházející z tzv. „Janotova úsporného balíčku“. Verze 10.01.01 je pro stávající uživatele ABRY G4, G3, G2 a G1 s předplacenou licenční podporou pro rok 2010 k dispozici zdarma. Instalace této verze je možná pouze z verze 9.03.16. Podrobný popis všech legislativních změn, které mají vliv na produkty ABRA a zároveň jsou zapracovány do produktové řady ABRA ve verzi 10.01.01, je pro stávající uživatele uveden na www.abra.eu.

 

Komunikace v rámci informačního systému ABRA

ABRA Software představila nové rozšíření svého informačního systému, které uživatelům poskytuje propracované řešení vzájemné komunikace jednotlivých uživatelů v rámci organizace i navenek. Každá agenda informačního systému, kde je možnost sledovat nějaké aktivity, nabízí aktivování automatických vzkazů. Uživatelé si sami definují pravidla, podle kterých vzkazy přicházejí. Nejčastěji je tato funkčnost využívána pro upozornění na příchozí e-mail od konkrétního klienta, upozornění, že dané zboží bylo naskladněno, nebo že došlo ke schválení objednávky. Je možné nadefinovat upozornění na prakticky jakoukoliv změnu dat v rámci IS.

 

Budoucnost ERP je v mobilních technologiích

V současné době je více než kdy jindy vyžadován rychlý přístup k informacím, a to v jakoukoliv dobu a z kteréhokoliv místa. Expanze mobilních technologií, jejichž funkcionalita se přibližuje možnostem stolních počítačů, tak logicky zasáhla i pořizování, zpracování a prezentaci dat z informačních systémů a chytré mobilní telefony se stávají běžným přístupovým bodem do ERP systémů.
Když se podíváte na dnešní elegantní mobilní zařízení s jejich širokou funkčností a velmi malými rozměry, která se snadno vejdou do kapsy, je nesnadné uvěřit, že ještě před pár lety se lidé hnali do obchodů a nadšeně si kupovali „cihly“, které byly těžké, velké, téměř nic neuměli a jejichž cena začínala na hranici deseti tisíc korun. Dnes je na trhu k dispozici nepřeberné množství různých přenosných přístrojů, od běžných mobilních telefonů přes PDA, tablet PC až po notebooky. Mobilní operátoři nabízejí relativně rychlý a cenově dostupný přenos dat. Lidé na ulici prostřednictvím svých zařízení surfují po internetu, poslouchají hudbu a sledují videa. Před deseti lety bylo luxusem být dosažitelný kdekoliv po telefonu, nyní je to pro každodenní aktivity nezbytné.

 

Helios Orange: nejrozšířenější ERP systém na českém trhu

Helios Orange je nejčastěji nasazovaný ERP systém v českých podnicích od deseti do tisíce zaměstnanců. Vyvíjí a dodává jej společnost Asseco Solutions, jednička českého ERP trhu. Helios Orange představuje funkčně vyspělý a uživatelsky přívětivý informační systém, který je schopen pokrýt jak základní, tak i vysoce specializované podnikové procesy. Může se totiž opřít o celou řadu detailně propracovaných oborových řešení. Následující představení věnujeme hlavním technologickým, uživatelským, funkčním a obchodním aspektům tohoto systému.

 

Parkovací a přístupové systémy s IS Byznys

Společnost Designa Parking & Access, specialista na oblast parkovacích a přístupových systémů s působností na českém a slovenském trhu, implementovala informační systém Byznys od společnosti J.K.R. Pro nové ERP řešení se rozhodla zejména z důvodu zachování spolehlivosti a flexibility vůči požadavkům svých zákazníků. Nasazení podnikového informačního systému třídy Byznys proběhlo během 2,5 měsíců, a to zejména díky kvalitní analýze stávající situace, kdy zástupci společnosti Designa Parking & Access dokázali velmi přesně rozkrýt a definovat všechny své požadavky na nové řešení. Mezi hlavní přínosy implementace patří zejména elektronické zpracování servisních listů, které slouží jako podklady pro servisní zásahy, a do nichž je nyní možné ukládat veškeré klíčové informace, které souvisí se servisním zásahem, a to od nahlášení závady odběratelem, přes vlastní zásah a jeho popis, až po vyřešení a ukončení případu fakturací.

 

ABRA a FLORES uzavřeli strategickou dohodu o spolupráci

Zástupci společností ABRA Software a FLORES podepsali 15. 12. 2009 strategickou dohodu, jejímž předmětem je spolupráce v oblasti vývoje a prodeje ERP systémů s jasným směřováním do jedné skupiny firem United Software, která nabízí širokou škálu řešení pro celý ERP trh. Spojení společnosti ABRA, a společnosti FLORES (dříve známé jako K2 atmitec syst), která se dlouhodobě profiluje jako výrazně zákaznicky orientovaný dodavatel ERP řešení, přinese zákazníkům obou společností významné výhody především v rozsahu poskytovaných služeb a také ve zlepšení a rozšíření funkcí ERP systémů vyvíjených oběma společnostmi. Obě firmy si zachovají svou právní subjektivitu, své segmenty trhu a budou úzce spolupracovat ve všech oblastech svých činností: ve vývoji, distribuci současných i připravovaných řešení nebo poskytování služeb.

 

Firma West-End-Bikes nasadila Money S4 od Cígler Software

Plzeňská pobočka společnosti West-End-Bikes, obchodní zástupce značky Harley Davidson, se stala další společností, u které byl nasazen informační systém Money S4. Společnost West-End-Bikes je zaměřena nejen na prodej motocyklů Harley Davidson, doplňků a náhradních dílů, ale zajišťuje také jejich plnohodnotný autorizovaný servis. Pro řízení své plzeňské prodejny, jejíž otevření je plánované na začátek prosince, si zvolila informační systém Money S4 z dílny Cígler Software. Ten je určený středním a menším společnostem, které preferují robustní řešení s SQL serverem, ale nechtějí investovat do komplexních implementačních řešení na míru. Celý systém byl nasazen během jednoho měsíce od úvodní prezentace včetně rozšiřujícího personálního a mzdového modulu Target S4.

 
<< Začátek < Předchozí 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 Další > Konec >>

Strana 67 z 73

Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí

Moderní ERP systémy a možnosti jejich přizpůsobeníPodle posledního výzkumu ČSÚ jsou tuzemské podniky v oblasti používání ERP systémů hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %.

Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria

IntemacERP systém je klíčovým nástrojem pro řízení podnikových procesů, který ovlivňuje výkonnost, efektivitu a kon­ku­ren­ce­schop­nost firmy. Výběr ERP systému je proto důležitým a náročným rozhodnutím, které vyžaduje ...

další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP