Přihlášení ERP news
Další články
- Infor uvádí nové verze odvětvově-specifických řešení CloudSuite
- Infor rozšiřuje svou partnerskou síť ve střední a východní Evropě
- 8 tipů, jak neudělat chybu při výběru ERP systému
- Strojírny PRECIOSA úspěšně plánují a řídí výrobu s BERGHOF Adaptive
- Od modernizace personalistiky k novému ERP systému
- Výrobce rumů E&A Scheer nasadil oborové ERP řešení od Inforu
- ONIO investuje do modernizace IT, základem bude ERP systém ABRA
- Kongresové centrum Praha usiluje o maximální digitalizaci procesů a zavádí HELIOS Nephrite
- Český trh s ERP systémy je velmi volatilní
- SAP představuje nový balíček řešení pro střední firmy
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Údržba a rozvoj systému |
Při rozhodnutí o pořízení moderního ERP systému do podniku by se mohlo zdát, že pořízením se vyřeší veškeré „bolístky" firmy a podpisem předávacího protokolu implementace končí – zkušeností nám však říkají, že praxe je jiná. Po dokončení implementace a předání ERP systému do užívání v ostrém provozu jsou nastaveny základný procesy. Uživatelé a vedení však ještě nemusejí mít k dispozici všechna detailní data, která umožňují reálný pohled na stav a fungování společnosti nebo vyhodnocení ziskovosti zakázek a manažerské výstupy. Tyto data se sbírají dlouhodoběji. Zkušená implementační firma nabízí dlouhodobou spolupráci, která zabezpečí trvalý rozvoj ERP systému a flexibilní reakci na požadavky zákazníka. Z pohledu jak údržby, tak i dalšího rozvoje ERP systému je velice důležité, aby na straně zákazníka byl klíčový uživatel s kompetencemi, které mu umožní vynucovat důsledné užívání systému uživateli a komunikoval by s dodavatelem o jednotlivých procesech a změnách, které v životním cyklu firmy nastávají. Pokud je toto zajištěno, dodavatel informačního systému tak dostává podněty od koncových uživatelů a je schopen dále přizpůsobovat a rozvíjet systém tak, aby byl pro zákazníka co nejpřínosnější. Je potřeba si uvědomit, že pokud zákazník po dokončení implementace systému omezí komunikaci (např. rok) se svým dodavatelem, systém dále nerozvíjí a nebude pracovat na ladění ERP systému, uživatelé mají tendenci zjednodušovat si práci v systému na zadávání pouze nutných dat a mohou upadat do stereotypu. Systém zůstane zakonzervován na základní úrovni a zákazník nevyužívá veškeré možnosti, které jsou mu systémem nabízeny. Může se stát, že pokud není systém rozvíjen, může se začít odchylovat od reálného vývoje firmy a zákazník může mít pocit, že investice nebyla vynaložena efektivně. Standardní součástí následné údržby jsou upgrady, do kterých dodavatel automaticky promítá veškeré legislativní změn. Mimo tyto legislativní úpravy je systém i nadále vyvíjen a upravován na základě potřeb zákazníků, které se snaží dodavatel systému zohlednit při dalším vývoji a následně přínosné úpravy nabídnout i ostatním zákazníkům v následujících verzích. Přínosy nepřetržité spolupráce s dodavatelem podnikového informačního systému Dialog 3000S potvrzuje i Pavel Šimurda ze společnosti Nordic Steel: „Rozvoj systému je neustálý proces, který je potřeba řídit. Toho lze dosáhnout s kompetentním, spolehlivým a flexibilním dodavatelem." A takoví uživatelé jsou klíčovými i pro dodavatele IS a díky připomínkám a společnému řešení ERP nestagnuje, ale neustále se posunuje vpřed. |