Dodavatelé IT řešení pro maloobchodní společnosti přicházejí s nabídkami pokrývajícími různé potřeby. Tato řešení přinášejí řadu funkcionalit pro maloobchodní i velkoobchodní prodej, řízení nákupu, řízení a optimalizaci skladových zásob, dále různé nástroje pro řízení logistiky, dopravy, systémy pokladního prodeje, B2B a B2C, systémy pro plánování a vyhodnocení prodeje či výkonu zaměstnanců a spoustu dalších. Otázka, na kterou v tomto článku hledáme odpověď: jaké jsou výzvy maloobchodního trhu a co by měly ERP systémy pro maloobchodní společnosti splňovat?
|
|
Společnost Sport Koncept vybrala pro řízení svých podnikových procesů informační systém myWAC. Při výběru nového informačního systému byl kladen důraz zejména na jednoduchost, intuitivní ovládání a provázanost jednotlivých procesů. IS myWAC tak přispěl zejména k přehlednější správě rozsáhlého sortimentu zboží, zefektivnění práce obchodního oddělení včetně související komunikace a v neposlední řadě také k časové úspoře díky snadné ovladatelnosti celého systému. Služba myWAC Express umožnila také zákazníkovi provozování e-shopu využívajícího výhod sdílených dat. |
|
Albatros Media je mediální společnost nabízející široké spektrum produktů – především knih, ale mnoha dalších. Vedle nakladatelské činnosti se věnuje také distribuci a dalším souvisejícím aktivitám. Všechny činnosti Albatrosu podporuje v České republice od roku 2010 podnikový informační systém HELIOS Green. Systém se za dva roky stal nepostradatelným pomocníkem managementu společnosti i jejích pracovníků. Na základě pozitivní zkušenosti z české mateřské společnosti byl proto systém v loňském roce zaveden i v nově založené společnosti Albatros Media Slovakia. Stejně, jako v Albatrosu ČR, i na Slovensku příneslo pořízení systému HELIOS přineslo mnohé benefity. Jedná se především o optimalizaci procesů, zprůhlednění a zpřesnění evidence. Velmi důležitá je pro spolčnost také provázanost ERP s B2B a B2C aplikacemi.
|
|
Společnost EGE, jejíž aktivity jsou zaměřeny především na dodávky speciálních zařízení pro potřebu elektroenergetiky doma i v zahraničí, se po osmi letech používání podnikového softwaru IFS Aplikací rozhodla pro přechod na vyšší verzi 7.5. V roce 2003 se společnost EGE rozhodla pro náhradu stávajícího ERP systému DIALOG od společnosti ALTEC novým moderním informačním systémem. Ve výběrovém řízení zvítězila společnost ALTEC s nabídkou systému IFS Aplikace. Do rutinního provozu byl systém IFS Aplikace uveden po devítiměsíční implementaci v lednu 2004. Společnost Systém IFS používá v EGE 110 uživatelů při řízení všech nejdůležitějších podnikových procesů, kterými jsou řízení a plánování výroby, technická příprava výroby, řízení skladů, nákupu, prodeje, zákaznických vztahů (CRM), účetnictví a finance, controlling a správa majetku.
|
|
Součástí Informačního systému K2 bude nástroj pro sledování důležitých událostí a stavů. Společnost K2 atmitec jej představí na každoroční podzimní akci, kde uvede vývojové novinky jak v IS K2, tak v oblasti K2 cloudových řešení. Nástroj sleduje nastalé události a stavy a následně automaticky rozesílá upozornění na zvolené adresáty. Upozornění dorazí uživateli jak přímo do plného klienta IS K2, tak do webového klienta K2 4 WEB, a formou notifikace i do mobilních klientů na platformách Windows Phone a Android.
|
|
Kvůli kompletnímu sjednocení podnikové agendy, vyššímu zabezpečení zpracovávaných dat a jednodušší administraci se společnost Novadus, zabývající se výstavbou vodovodních a kanalizačních sítí, rozhodla zavést podnikový informační systém Byznys ERP od společnosti JKR. Implementace nového ERP systému ve společnosti Novadus začala předimplementační přípravou, během které konzultanti JKR. zmapovali současný stav datového základny a navrhli a definovali postupy a principy datových toků v Byznys ERP. Nasazení systému probíhalo ve dvou krocích. Jako první se v rutinním provozu rozjela oblast obchodního a provozního okruhu, v další fázi pak byla do rutinního provozu uvedena i oblast účetní a ekonomická.
|
|
Společnost AutoCont CZ vyhrála s řešením Microsoft Dynamics NAV 2009 výběrové řízení na implementaci podnikového informačního systému ve společnosti Soare sekt, včetně slovenské pobočky této společnosti. Microsoft Dynamics NAV 2009 bude v Soare sekt podporovat oblasti financí, obchodu, skladu, výroby a komunikaci se zákazníky. Bude také propojen s externím logistickým systémem. Ostrý provoz systému je naplánován již od 1. 7. 2012. Systém Microsoft Dynamics NAV byl kromě široké funkčnosti upřednostněn i proto, že jej lze snadno rozšiřovat a přizpůsobovat aktuálním potřebám společnosti. |
|
V dnešní době řeší snad všichni, jak ušetřit, a přitom nepřijít o zažitý komfort. Stejné je to i u telefonování, které využívá mnoho z nás stále častěji. I zde existují možnosti, jak oproti klasické telefonii ušetřit, a to bez ztráty komfortu, na který jsme zvyklí. VoIP technologie umožňuje přenos digitalizovaného hlasu prostřednictvím internetu, intranetu nebo jiného datového spojení. Ačkoli ani tyto hovory nejsou zcela zdarma, cena je nesrovnatelná. K tomu přispívá i fakt, že při využívání VoIP neplatíte paušální poplatky za ISDN, HTS atd.
|
|
Společnost Epicor Software uvádí novou verzi svého systému pro plánování podnikových zdrojů (ERP, Enterprise Resource Planning). Řešení nabídne více než 300 nových funkcí a vylepšení, jejichž cílem je dále zvýšit výkon, spolehlivost a snadnost používání systému. Vylepšení se týkají všech součástí řešení včetně architektury Epicor ICE Business. Nové vydání ERP systému poskytne vyšší výkon optimalizovaný vzhledem k reálným, v současnosti používaným IT systémům. Vylepšení výkonu se týká především fungování ve složitém prostředí a zpracování velkých objemů dat. Některé části byly v nové verzi kompletně přepracovány, což umožnilo zvýšit rychlost transakcí až 7,5krát. Jednotný pohled na klíčové procesy usnadní práci koncovým uživatelům systému.
|
|
Z důvodu přehlednější evidence zakázek, pozastávek a zjednodušení procesu přefakturování nákladů se společnost Vrtný a geologický průzkum rozhodla zavést podnikový informační systém Byznys ERP od společnosti JKR. Hlavním cílem nasazení nového ERP systému bylo vyřešení požadavku společnosti na evidenci strojů a speciálního nářadí, které se po zpracování jednotlivých zakázek vrací zpět do skladu, a pokud je po kontrole shledáno použitelným, využívá se na další zakázce. Konzultanti společnosti JKR proto vytvořili speciální sklad, na který se sledované položky přesouvají. Kvůli snadnému přiřazení strojů a nářadí ke konkrétním zakázkám došlo také k založení takzvaných lokací, na kterých se všechny použité nástroje evidují. Uživatel díky tomu získal okamžitý přehled o volných kapacitách zařízení.
|
|
|
|