BI4Dynamics vstupuje na český trh
CCV realizuje první implementaci ve společnosti GASTON
Společnost CCV Informační systémy realizovala první tuzemskou instalaci komplexního business intelligence řešení BI4Dynamics. Nasazení proběhlo ve společnosti GASTON, největšího dovozce konzervovaných potravin do střední a východní Evropy, a to v rekordním čase jednoho dne.Společnost CCV Informační systémy tak posiluje svoje portfolio komplexních dodávek ERP řešení o sofistikovaný manažerský informační systém s širokými možnostmi nasazení. BI4Dynamics je specializované business intelligence řešení pro ERP systém Microsoft Dynamics, který současně využívá také své vestavěné reportovací a analytické nástroje. Společným srdcem obou integrovaných systémů je společný datový sklad. CCV je od prosince loňského roku smluvním partnerem výrobce systému BI4Dynamics slovinské společnosti NPS Group.
|
Money S5 podporuje výrobu speciální výživy pro zvířata
Podnikový informační systém Money S5 byl úspěšně spuštěn ve společnosti Aquamid, která se zabývá výrobou a produkcí speciální výživy a krmiv pro domácí i užitková zvířata a jejím vývojem ve vlastních laboratořích. Součástí systému se staly moduly pro zabezpečení prodeje a obchodu ve všech šesti pobočkách společnosti, které jsou připojené k jedinému serveru prostřednictvím terminálů a správy vzdálené plochy. Všichni uživatelé díky tomu pracují s aktuálními daty bez nutnosti neustálých aktualizací. Money S5 současně nepřenáší nadbytečná a duplicitní data, takže internetové připojení nemá žádná omezení rychlosti práce se systémem. Důležitým požadavkem byla v neposlední řadě platforma celého řešení, která by výhledově umožnila propojení informačního systému přímo s výrobními stroji společnosti Aquamid. Dnes je tato synchronizace připravovaná a Money S5 by tak s výrobní linkou mělo začít komunikovat už během roku 2009. |
Národní muzeum přechází na Helios Green
Národní muzeum v Praze se rozhodlo pro přechod na nový informační systém Helios Green. Muzeum dosud využívalo IS Helios IQ, který ale přestával stačit stále se stupňujícím nárokům muzea. Smlouva mezi Národním muzeem a producentem systému byla podepsána 30. června. Od července byly zahájeny práce na implementaci Hélios Green. Jeho uvedení do ostrého provozu je plánováno k 1. lednu příštího roku. Systém bude od ledna fungovat v rozsahu modulů: Účetnictví, Ekonomika, Fakturace, Banka, Pokladna, Majetek včetně čárových kódů, Zakázka, Elektronický oběh dokumentů, Workflow, Manažerské vyhodnocování. |
Ostravské opravny a strojírny řídí výrobu s ERP Infor
Společnost Infor oznámila, že společnost Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. implementuje informační systém Infor ERP SyteLine. Řešení pomůže společnosti sladit nabídku s poptávkou a zvýšit flexibilitu výrobních operací. Zákazník podepsal smlouvu se společností ITeuro, a.s, implementačním partnerem Infor v oblasti řešení Infor ERP SyteLine, která v současné době realizuje jeho nasazení. Hlavním cílem implementace je zpřehlednění celého procesu průtoku zakázky, počínaje prodejem a konče expedicí hotového výrobku zákazníkovi a jeho fakturace. První fáze nasazení systému byla zahájena počátkem července 2009 s plánovaným ukončením projektu 1. října 2009.
|
IS BYZNYS nasazen ve společnosti Atento
Specialista na provozování kontaktních center, společnost Atento Česká republika, začal pro sledování výnosnosti zakázek a řízení ekonomické agendy využívat ERP třídy BYZNYS od společnosti J.K.R. Zavádění nového systému v Atento Česká republika probíhalo standardně ve třech fázích – předimplementační příprava, implementace a dohled nad provozem. Nejdůležitějším úkolem celého projektu byla důkladná analýza a návrh řešení toku dat, na základě čehož konzultanti společnosti J.K.R. vyhodnotili stěžejní procesy, na které byl kladen při implementaci největší důraz. Jednalo se především o oblast zpracování mzdové agendy s napojením na docházkový systém, dále o propočítání nepřímých nákladů za období v evidenci zakázek, a využití generátoru sestav modulu Excellent v případě datových výstupů.
|
Krok za krokem projektem ERP, 4. díl
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok čtvrtý: Závěrečné testování školení uživatelů, převod dat a spuštění
Ve čtvrtém a prozatím posledním pokračování seriálu o jedné reálné implementaci podnikového informačního systému se dostáváme k závěrečnému testování nové verze informačního systému, školení uživatelů a vlastnímu momentu převodu dat a následnému spuštění.
|
ERP a projektové řízení
skvělá kombinace
Projektové řízení patří k dynamicky se rozvíjejícím oblastem. S rostoucí složitostí a provázaností navazujících činností totiž roste potřeba jejich koordinace a slučování do komplexních projektů. Pro zvládnutí projektu je třeba efektivní plánování, sledování nákladů i kontrola realizace. Ideální je přitom svázat nástroje pro řízení projektů s ERP systémem, což přináší řadu pozitiv.
Prioritou projektového řízení by mělo být dosažení požadovaného cíle v daném čase, s omezenými zdroji a minimálními náklady. Nejdůležitějším prvkem projektového řízení je pak samozřejmě projekt. Tím může být téměř jakýkoliv sled aktivit a úkolů, který má specifický cíl, má jasně definované datum začátku a konce uskutečnění a také stanovený rámec pro čerpání zdrojů potřebných pro jeho realizaci. Je to vlastně řízený proces, který má svůj začátek a konec a přesná pravidla řízení a regulace.
|
Krok za krokem projektem ERP, 3. díl
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok třetí: Výběrové řízení, uzavření smlouvy, příprava a řízení implementačního projektu
Ve třetím pokračování našeho seriálu o implementaci informačního systému se dostáváme k vlastnímu výběrovému řízení, uzavření smlouvy a následné přípravě a řízení celého projektu.
Jak již bylo uvedeno v závěru minulé části seriálu, došlo k předběžnému výběru šesti produktů, přičemž ve všech případech byla naplněna uvedená rámcová kritéria (vhodnost řešení, lokalizace do českého jazyka, kvalitní konzultační tým, předpoklad dlouhodobého partnerství a adekvátní cena). Po oslovení dodavatelů těchto řešení nastala intenzivní a náročná fáze seznámení se s jednotlivými produkty a nabízenou
|
Krok za krokem projektem ERP, 2. díl
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok druhý: Předimplementační příprava, kritéria výběru vlastního řešení a výběr dodavatele
Po úvodním a v souhrnu více teoretickém článku se v dnešním pokračování zaměřím již na zcela konkrétní kroky v projektu implementace informačního systému – předimplementační přípravu, kritéria výběru vlastního řešení a výběr dodavatele. V dobách ještě ne příliš vzdálených se někdy vedly vášnivé diskuse o tom, zda předimplementační příprava není jen ztrátou času a prostředků a zda implementace informačního systému takříkajíc „z chodu“ nakonec nepřinese totožný výsledek. Dnes jsou naštěstí tyto názory již jen ojedinělé a dialog se vede spíše o tom, jakým způsobem tuto fázi projektu realizovat. Předimplementační přípravu obvykle chápeme jako zmapování firemních procesů a jejich přenesení do standardních procesních modelů a schémat.
|
Krok za krokem projektem ERP, 1. díl
Skutečný příběh implementace podnikového informačního systému
Krok první: Motivace projektu, sestavení projektového týmu, role IT manažera
Dovolte, abych se na úvod představil. Jsem IT manažer středně velkého, exportně orientovaného průmyslového podniku s převahou zakázkové výroby. Před několika týdny jsem byl pověřen řízením projektu implementace nového podnikového informačního systému ve své mateřské společnosti. Není to poprvé, kdy jsem se ocitl v podobné roli, ale nyní se jedná o zřejmě nejrozsáhlejší řešení vzhledem k významu mého zaměstnavatele i vzhledem k náročnosti celého projektu. Zároveň pokládám za mimořádnou příležitost možnost podělit se o tuto zkušenost se čtenáři časopisu IT Systems a odbornou veřejností. Budu považovat za úspěch, pokud se mi prostřednictvím několika článků podaří podnítit byť jen částečnou diskusi na výše uvedené téma. Celý projekt je ze zřejmých důvodů prezentován anonymně.
|
IFS Aplikace pro výrobu měřicí a regulační techniky v JSP
pro výrobu měřicí a regulační techniky v JSPSpolečnost JSP vyrábí a dodává měřicí a regulační techniku pro průmyslové firmy z oblasti energetiky, chemického průmyslu a teplárenství. Vzhledem náročnosti a povaze aplikací (prostředí s nebezpečím výbuchu, tlaková zařízení, jaderná energetika,...), podléhá sortiment atestům, zkouškám a certifikaci. Z toho vyplývají přísné požadavky na organizaci a dodržování postupů včetně evidence hmotných i nehmotných toků procházejících firmou. Od svého vzniku v roce 1993 byl ve společnosti k dispozici vlastní informační systém, který byl postupně zdokonalován a doplňován v souladu s rostoucími potřebami společnosti - vše bylo provázané do ekonomiky a účetnictví. Nedílnou součástí informačního systému byl Dokument Management a systém sběru, evidence, vyhodnocování a využívání marketingových dat (kontakty, aktivity, znalostní databáze).
|
|
|