E LINKX

Přihlášení ERP News



Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

BERGHOF

IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Pracovat bez ERP systému je jako
řezat dříví tupou pilou

Jak si poradit s výběrem ERP systému?Každý majitel firmy touží mít dobrou klientelu a smysluplnou práci. Na startu mu dodává sílu jeho nadšení. Podnikání se rozbíhá úžasným tempem, přibývá zakázek, každá je velkou radostí a nevadí zůstat v práci i déle. Firmou zní věty: Poslal jsi tu objednávku? Kdy to přijede? Poslal jsi tu nabídku?

5 kroků, jak připravit implementaci ERP
na straně zákazníka

5 kroků, jak připravit implementaci ERP na straně zákazníkaJak to udělat, aby vztahy mezi zájemcem o softwarové řešení a dodavatelem tohoto softwaru nebyly „věčným bojem“, ale dospěly k oboustranně výhodnému výsledku? Vybudujte most sloužící ku prospěchu obyvatel na obou březích. Nejprve se ale na stavbu dobře připravte.

Obchodní síť s biopotravinami řídí Money S4

Maloobchodní a velkoobchodní síť s biopotravinami LIBERTY CZ GROUP nasadila v lednu 2010 informační systém Money S4, a to společně s pokladním systémem Prodejna SQL. Prozatím celé řešení řídí prodej a ekonomiku čtyř poboček, v dohledné době se ale počítá s rozšířením až na sto prodejních míst. Významnou roli ve firemní strategii hraje kromě kamenných obchodů také internetový obchod. To samozřejmě klade zvýšené nároky na informační zázemí společnosti. Informační systém Money S4 propojený s Prodejnou SQL výrazně zjednodušuje firemní procesy. Informace o prodeji, obratu i nabídce zboží jsou mezi oběma programy jednoduše synchronizovány přes internet a dohromady tvoří kompaktní systém. Důležitým prvkem je shodná platforma v České a Slovenské republice, která respektuje legislativní odlišnosti, ale současně umožňuje vytvářet souhrnné statistiky.
 

Spojené kartáčovny implementují IFS Aplikace

Společnost IFS Czech zahájila projekt implementace IFS Aplikace ve firmě Spojené kartáčovny. Projekt je zaměřen na finanční řízení firmy, firemní procesy a podporu jejich workflow, propojení agend jednotlivých útvarů, práci s klienty a dodavateli společnosti, přechod od řízení pomocí úkolů k řízení pomoci cílů a ke kontrole jejich plnění s vazbou na hodnocení výkonu pracovníků a v neposlední řadě na zefektivnění práce s daty. Jednotlivé oblasti, které IFS Aplikace pokrývají, jsou vybrány po důkladné analýze zákazníka a souvisí s celým plánovacím, výrobním a prodejním procesem firmy. Implementace zahrnuje: IFS/Finance, IFS/Distribuce, IFS/Výroba, IFS/Sales & Marketing (CRM), IFS/Document Management, IFS/Enterprise Explorer (UI). Pokryty tak budou všechny požadované oblasti od marketingu a CRM přes prodej a expedici, plánování výroby, samotného výrobního procesu, nákupu, logistiky, až po oblasti finančního řízení, rozpočtu, účetnictví a správy dokumentů.
 

FLORES používá pro vývoj ERP systému nástroj CraftCASE

Společnost FLORES si vybrala pro analýzu informačního systému FLORES modelovací systémový nástroj CraftCASE, který umožňuje modelovat, testovat a simulovat business procesy s možnou návazností na vývoj resp. implementaci software. Nástroj CraftCASE byl vybrán zejména pro jeho jednoduchost a originalitu přístupu k modelování obchodních procesů. „Business proces“ je totiž základním stavebním kamenem nového informačního systému FLORES, který společnost vyvíjí . Jeho podstatou je aktivní podpora uživatele (zaměstnance v jakékoliv roli a pozici ve struktuře společnosti zákazníka) při jeho práci. Proto je nutná naprosto dokonalá znalost jednotlivých procesů u zákazníka.

 

Zdravotní péče v Městci Králové s pomocí Byznysu

Městská nemocnice Městec Králové začala pro komplexní řízení ekonomických agend, skladových procesů a reporting využívat podnikový informační systém třídy Byznys od společnosti J.K.R. Pro nový informační systém se vedení nemocnice rozhodlo zejména z důvodu zvýšení efektivity řízení v oblasti mzdové, skladové a účetní agendy, včetně fakturace a evidence pacientských účtů. Mezi největší přínosy implementace patří rozšíření možností sledování skladové agendy o šarže výrobků a snadné automatizované sledování expiračních dob u naskladněného materiálu. Dále došlo k on-line synchronizaci dat pokladny a účetnictví, čímž se zjednodušil celý proces spojený s úhradami lékařských poplatků. Velkým přínosem je také přizpůsobení modulu Pokladna pro evidenci cenin, hotovosti a přiznaných důchodů ve vazbě k jednotlivým pacientům.
 

Helios Green podporuje náchodského Primátora

Pivovar Primátor se stal v loňském roce dalším významným zákazníkem systému Helios Green z produkce Asseco Solutions. Systém byl ve společnosti uveden do ostrého provozu k 1. lednu letošního roku. Vzhledem k rozsahu a specifikům činností, které výrobu piva provázejí, je zde systém implementován v poměrně velkém rozsahu. Management a zaměstnanci společnosti Primátor ke své práci využívají, či brzy budou využívat, kromě jádra systému s podporou Workflow a EDM konkrétně tyto moduly systému Helios Green: Účetnictví, Faktury přijaté, Faktury vydané, Pokladna, Banka, Majetek, Sklad – nákup a prodej, Doprava, CRM, Smlouvy, Mzdy, Personalistika, Odpis pohledávek, Manažerské vyhodnocování, Rozvrhování pomocí ukazatelů, Finanční controlling základ, Controlling prodeje a Controlling skladů a výroby. Ve společnosti Primátor je možnost využití pro celkem dvacet konkurenčních uživatelů.
 

Čistotu města Hodonína řídí Helios Orange

Odpadové hospodářství, sběrný dvůr odpadů, péče o veřejnou a soukromou zeleň, údržba veřejných i soukromých komunikací a poradenství v oblasti odpadového hospodářství. To vše jsou činnosti, které vykonává nový zákazník systému Helios Orange, společnost TESPRA Hodonín. Systém Helios Orange zde v první etapě nahrazuje systémy, které společnost využívala dříve - zakázkový systém Evidence technických služeb, systém Vema, který zde pokrýval mzdy a personalistiku a ESO 9 IT, jehož prostřednictvím byla řešena ekonomika. Systém Helios Orange začala firma implementovat v lednu 2010. Hlavní přínos nasazení nového informačního systému vidí společnost zejména v integrované databázi, možnosti uživatelského přizpůsobení, v široké možnosti dalšího rozvoje systému a pochopitelně i v kvalitě technické podpory. Od letošního dubna budou mít zaměstnanci společnosti TESPRA Hodonín možnost ke své práci využívat následující moduly: Styk se zákazníky, Obchod, Lidské zdroje, Ekonomika a finance, Manažerské vyhodnocování.
 

Využijte možná poslední vlnu dotací

na pořízení informačního systému!

Minerva ČR vám po pět měsíců společně se svými partnery, agenturou CzechInvest a poradenskou společností CVIS Consulting, přinášela informace o třetí vlně programu ICT v podnicích, o zásadách výběru vhodného informačního systému, postupech a pravidlech zadávání výběrového řízení a správného vyhodnocení a mnoho dalších užitečných rad a tipů, které vám prakticky pomohly v uceleném pohledu na IT ve vašem podniku.
 

Společnost Linaplast bude implementovat IS KARAT!

Společnost Linaplast ukončila podpisem smlouvy výběrové řízení na dodávku informačního systému. IS KARAT nahradí stávající systém, který stál za firemními procesy asi 3 roky. V rámci implementace, jejíž zahájení se plánuje na polovinu letošního roku, se řeší zejména výroba, prodejní management, včetně CRM, lidské zdroje, finanční řízení (majetek, finance a daně), manažerské řízení a workflow. Pro implementaci nového IS se společnost rozhodla zejména z důvodů nevyhovujícího nastavení a výstupů stávajícího řešení (nekompaktní architektura IS, off-line systémy a databáze mimo hlavní ERP, absence analytických nástrojů) a kvůli nové rozvojové a obchodní strategii společnosti – změny v portfoliu zákazníků, pořízení nových technologií a technologických celků a s nimi souvisejících procesů.
 

BIOSTER používá informační systém ABRA G3

Společnost BIOSTER, která se zabývá výrobou zdravotnických potřeb a zároveň poskytuje služby radiační sterilizace, implementovala informační systém ABRA G3. BIOSTER 10 let používal informační systém ABRA Gold. Obchodní rozvoj společnosti si vyžádal využití novějších technologií, zároveň se firma rozhodla přejít ze zastaralé DOS platformy a zavést nové výrobní a obchodní procesy, zavést CRM pro podporu obchodních aktivit a další pokročilé nástroje pro sledování výroby. Ve výběrovém řízení se BIOSTER rozhodl zachovat kontinualitu dodavatele informačního systému a zvolil ERP ABRA G3. Jeho implementací firma zavedla kompletní evidenci výrobního procesu, odbourala několik samostatně vedených evidencí, do té doby držených v jiných aplikacích nebo papírově; zjednodušila dokladovou evidenci, ve které redukovala počet řad dokladů až na 30 %; s využitím integrovaných modulů Skriptování a Kompletace vyřešila specifické požadavky své výrobní činnosti; začala v CRM modulu sledovat a řídit práci svých obchodníků a v neposlední řadě sjednotila tiskové výstupy.
 

Titanové nádobí s ERP třídy Byznys

Top Slovakia Q Art, slovenská pobočka výrobce a prodejce titanového nádobí, se stala uživatelem ERP třídy Byznys. Projekt realizovala společnost Gosvo SK, implementační partner J.K.R. pro Slovenskou republiku. Zavádění nového informačního systému ve společnosti Top Slovakia Q Art proběhlo podle metodologie výrobce ve třech fázích – předimplementační příprava, implementace a dohled nad provozem. Konzultanti společnosti Gosvo SK za aktivní účasti klíčových uživatelů na straně zákazníka vyhodnotili stěžejní procesy, na které byl během implementace kladen největší důraz. Mimo standardních procesů souvisejících s vedením účetnictví a skladové evidence, se jednalo o oblast přímého prodeje s evidencí výnosů a nákladů na pořádané prodejní akce.
 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 53 z 61

8 největších rizik při implementaci
firemního informačního systému

8 největších rizik při implementaci firemního informačního systémuImplementaci firemního software si můžete představit jako stavbu domu. Nejdřív uvažujete, jak má dům vypadat, jaké nároky splňovat. Řešíte, co je pro vás důležité a do čeho jste ochotní investovat a jaké zařízení budete muset oželet nebo si ho pořídíte později. Během stavby se pak objevují ...

10 tipů, jak změnit a vybrat
informační systém

AbraKaždá moderní firma se neustále rozvíjí a zastaralý informační systém nebo několik poslepovaných softwarových nástrojů už nemusí jejímu tempu stačit. Jak takový okamžik poznat a jak se na změnu a výběr systému připravit? Poradíme vám deset tipů, jak při výběru systému postupovat.
další články o ERP

Automatizace procesů v ERP

 

Kritická místa ERP projektů

 

Digitální transformace a ERP