Společnosti AMERICAN CHANCE CASINOS a TRANS WORLD HOTELS si vybraly pro řízení nákupního cyklu, účetnictví a reporting informační systém SAP Business One. Implementaci zajišťuje autorizovaný partner společnosti SAP v oblasti řešení SAP Business One – firma Versino CZ. Hlavními důvody pro zavedení nového informačního systému byla potřeba sjednocení firemních procesů a podpora automatické konsolidace účetních dat podle standardů US GAAP v rámci skupiny Trans World Corporation, do které AMERICAN CHANCE CASINOS a TRANS WORLD HOTELS patří. Požadavkům zákazníků nejlépe vyhovělo řešení na platformě informačního systému SAP Business One především s ohledem na možnosti, které tento systém nabízí mezinárodním firmám – podpora více měn, různých jazykových verzí, konsolidace dceřiných firem a široké portofilo nástrojů pro pokročilou analýzu a reporting. Důležitým aspektem je také podpora mezinárodních standardů a norem především v oblasti účetnictví a controllingu.
|
|
Společnost IVITAS, zabývající se projekční a konstrukční činností v oboru energetických zařízení, vybrala ve výběrovém řízení nový podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV s vertikálním řešením pro projektově řízené společnosti BIZ4BuildIn od NAVISYS. Od nového ERP systému společnost očekává pokrytí všech klíčových procesů. Základní procesy v oblasti podnikové ekonomiky, financí, dodavatelsko-odběratelských vztahů a CRM budou pokryty v rámci ERP systému Microsoft Dynamics NAV. Oborové řešení BIZ4BuildIn bude společnosti IVITAS pomáhat s plánováním a řízením zakázek a projektovým controllingem. Implementace bude zahájena v polovině března 2011 a projekt bude ukončen koncem září 2011.
|
|
Společnost Microsoft začala v Česku prodávat novou verzi svého podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV 2009 R2, které je zaměřeno na středně velké společnosti. Mezi hlavní novinky verze R2 patří například integrace s řešením pro řízení vztahů se zákazníky Microsoft Dynamics CRM nebo nová služba pro realizaci různých online finančních transakcí. Propojení s cloudovými službami přináší i nově zabudovaná integrace s řešením Microsoft Dynamics CRM, která zákazníkům umožňuje minimalizovat nadbytečné zadávání dat, udržovat informace aktuální v obou řešeních najednou a poskytovat obchodníkům rychlý přístup k detailním obchodním informacím o smlouvách, cenách či dostupnosti produktů. Zákazníci si mohou vybrat mezi on-premise řešením Microsoft Dynamics CRM nebo cloudovou verzí Microsoft Dynamics CRM Online a své rozhodnutí v průběhu času i měnit.
|
|
Společnost KVADOS spolu s partnerem ITeuro uspěla ve výběrovém řízení na dodávku komplexního informačního systému pro Krnovské opravny a strojírny. Pomocí produktu VENTUS budou zajišťovány ekonomické procesy. Mezi implementované agendy patří účetnictví, pokladna, banka, plánování, majetek, fakturace nebo platební žurnál. Pro efektivní manažerská rozhodnutí poslouží nástroje MIS (Manažerský informační systém) a OMIS (Operativní manažerský informační systém). Projekt přinese pro Krnovské opravny a strojírny řadu výhod. Díky komplexnímu interface s výrobním systémem SyteLine a střední databázi bude možné kompletně sledovat historii přenášených informací mezi oběma řešeními. Převody dokladů budou nově probíhat průběžně a automaticky, což zpřístupní dílčí výsledky hospodaření a zajistí jeho lepší controlling.
|
|
Výrobce chemických produktů Severochema podepsal na konci roku 2009 smlouvu na komplexní dodávku ERP systému QAD. Vedení Severochemy vybralo ve výběrovém řízení IT společnost Minerva ČR. Předmětem smlouvy byla dodávka a implementace ERP systému v rozsahu kompletní celopodnikové agendy – nákup, prodej, obchod, marketing, technologická příprava výroby, výroba, skladové hospodářství, řízení jakosti, účetnictví, controlling, plánování, logistika a kalkulace. Součástí dodávky byl aplikační a databázový server. Od začátku letošního prosince používají desítky uživatelů systém QAD včetně rozšiřujících modulů konsignačních skladů, EDI komunikaci, řízení majetku a BarCode systém. Řešení obsahuje i dosledovatelnost použitých surovin.
|
|
Společnost 5M, zabývající se vývojem a výrobou základních materiálů, polotovarů i konečných dílů do letectví a kosmických aplikací, implementovala informační systém Byznys ERP. V průběhu předimplementační analýzy byly zmapovány základní požadavky společnosti 5M, mezi které patřilo především sjednocení veškeré podnikové agendy do jediného ERP systému, zavedení jednotného zpracování datové základny a automatizované zpracovávání procesů pomocí Workflow. Základem pro úspěšnou transformaci do jednotného ERP systému bylo převedení dat z externích účetních, skladových a CRM systémů. Následně byly navrženy postupy pro zpracování a sjednocení firemních procesů v novém systému.
|
|
Implementace informačního systému může být pro mnoho firem procesem, při kterém narážejí na celou řadu problémů a překážek. Z pohledu vlastního zavádění systému není podstatné, zda se jedná o projekt náhrady určitého řešení jiným, nebo o implementaci „na zelené louce“. V obou případech je možné vysledovat pozitiva i negativa a je potřeba umět se na ně vhodně připravit či adekvátně reagovat. Následující seriál se pokusí tento proces přiblížit klíčovým „ne IT“ manažerům společností a upozornit na hlavní úskalí, která vás během něj čekají.
|
|
Moderní doba přináší výrazné změny ve všech odvětvích trhu, a o výrobním průmyslu to snad platí dvojnásob. Mění se nejen způsob plánování zdrojů, ale i řízení samotné výroby a odbytu. Vše se nese ruku v ruce s potřebou efektivnějšího hospodaření. Protože největších úspor lze dosáhnout v oblasti produkčního procesu, začíná se stále více prosazovat projektové řízení, které dokáže efektivnímu plánování všech zdrojů nejlépe rozkrýt rezervy jednotlivých úseků výrobního procesu.
|
|
Přizpůsobování parametrů v systému ERP je trvalý proces, který může být optimálně podporován vytvořením regulačních obvodů. Tyto regulátory jsou softwarové moduly, které porovnávají definované podnikové cíle se skutečností a počítají parametry pro vhodné nastavení systému ERP – tím velice rychle reagují na změny trhu. Systém ERP spolu s regulátorem SRM vytvářejí hierarchický systém regulačních obvodů (finanční cíle, průběžné doby, skladové zásoby), který účinně optimalizuje i výrobu s velkým počtem úrovní kusovníkových struktur – tímto se regulační obvody realizované pomocí SRM liší od metody simultánního plánování u systémů APS. SRM průběžně reguluje definované podnikové cíle jako snižování skladových zásob, zkracování dodacích lhůt a zlepšuje dodací spolehlivost. Návratnost investic se zde zpravidla pohybuje kolem několika měsíců za současného zvýšení výkonnosti podniku.
|
|
Kritická místa a předpoklady úspěchu ERP projektu.
V současné době už asi nikdo nemůže zpochybňovat názor, že implementace ERP systému je velmi složitý a náročný projekt. Obvykle je tato složitost a sofistikovanost vnímána v souvislosti s technicko-odbornou stránkou projektu – hardware, software, modelovací nástroje, implementační metodiky atd. Na ERP projekt je ale možné pohlížet i prizmatem interakce a komunikace mezi jeho jednotlivými účastníky. Právě tato oblast může být zdrojem kritických momentů projektu a rovněž zde můžeme hledat základní předpoklady konečného úspěchu.
|
|
|
|