Pomáháme firmám růst
EDU Trainings
IT Systems - předplatné

Přihlášení ERP News



Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

BERGHOF

IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Základní předpoklady úspěchu
při výběru a implementaci ERP systému

Jak si poradit s výběrem ERP systému?V praxi se velmi často setkávám s tím, že si na úvodní otázku nedokáže většina manažerů správně odpovědět. Není divu. Výběr a implementace ERP systému je natolik komplexní a složitá věc, že ji jen málo firem dokáže správně uchopit a uskutečnit, ať už ji řeší vlastními silami, nebo za pomoci ...

Recept na úspěšnou implementaci
ERP systému hledejte v týmu

10 tipů, jak správně vybrat a naimplementovat ERP systémImplementace informačního systému je náročný proces, na který je vhodné se připravit po všech stránkách. Příprava přitom nespočívá pouze v definici požadavků. Klíčovým faktorem úspěchu je i složení projektového týmu a obsazení role projektového manažera.

Doplněk pro propojení MS Dynamics AX a SAP

Společnost Microsoft představila nový doplněk pro ERP systémy, který umožňuje vzájemnou komunikaci mezi Microsoft Dynamics AX a SAP Business Suite. Hlavním přínosem je bezproblémová komunikace s centrálou používající SAP, ale i jednodušší spolupráce mezi pobočkami, které nasadily Microsoft Dynamics AX. Nový doplněk nabízí vyšší průhlednost finančních operací napříč celou organizací a podpoří jednotný zásobovací řetězec s automatickým vyřizováním objednávek. Nový doplněk pro propojení obou informačních systémů bude k dispozici ke stažení od letošního podzimu. Více informací naleznete na adrese http://www.microsoft.com/dynamics/twotier nebo na http://www.microsoft.com/cze/dynamics/default.mspx.
 

Nová verze informačního systému Karat

IS Karat verze 10 přináší lepší podporu řízení firemních procesů

Společnost Karat Software uvedla na trh novou verzi svého informačního systému Karat. Nová verze IS Karat verze 10 přináší legislativní, funkční a technologické inovace dle strategického plánu rozvoje systému, přičemž využívá námětů a požadavků uživatelů.

 

Webové ERP pro malé a střední firmy

NetGenium s.r.o. je česká společnost zabývající se již více než sedm let vývojem podnikových aplikací a informačních systémů. Po dlouhodobém testování uvádí na trh novou edici svého produktu NET Genium ERP – Řízení podniku, který v sobě implementuje nejnovější technologické trendy, a představuje tak svěží alternativu k robustním podnikovým řešením.
 

Reporting a manažerské výstupy z ERP systému

Reporting neboli výkaznictví je dnes jednou z klíčových firemních povinností. Na základě reportingu vlastníci společnosti, akcionáři a banky vyhodnocují stav podniku. Management činí svá rozhodnutí a zasahuje do vnitřních procesů firmy. Orgány státní správy sbírají podklady zejména pro statistické zjišťování. Jednotliví pracovníci jsou na základě výsledků z reportingu odměňováni. Jeho důležitost je tedy zřejmá, a ještě více to platí v případě čísel uvedených ve výkaznictví – jejich přesnost je zásadní.
 

Trendy ERP systémů

Informační systémy pro plánování firemních zdrojů (ERP – enterprise resource planning) představují v současnosti naprosto nezbytnou komponentu pro úspěšné řízení firem. V souvislosti se změnou tržního prostředí se v poslední době objevily nebo zvýraznily některé změny ve využívání ERP systémů.
ERP systém je podle jedné z definic integrovaný počítačový systém, který se používá k řízení a plánování interních i externích zdrojů, včetně hmotného majetku, finančních zdrojů, materiálu a lidských zdrojů. Jedná se o softwarovou aplikační architekturu, jejímž cílem je řídit tok informací napříč všemi procesy uvnitř organizace a spravovat napojení na externí procesy. ERP systém se skládá ze vzájemně propojených modulů a obvykle zahrnuje výrobu, finance, marketing, obchod, logistiku, distribuci, sklady, expedici, lidské zdroje, řízení kvality…

 

Epicor uvádí na trh novou verzi svého ERP řešení

Epicor Software uvádí novou verzi aplikace pro řízení a plánování podnikových zdrojů Epicor 9.05. Nová generace ERP řešení přináší důležité funkce zaměřené zejména na snižování nákladů, zlepšování procesů a pružnější reakce na potřeby zákazníků. Nová verze vychází z úspěšné sady Epicor 9, u které zákazníci oceňují snadné ovládání, přizpůsobivost konkrétním požadavkům firem a odvětví i škálovatelnost podle aktuálních potřeb expandujících a měnících se organizací. Epicor v nové verzi rozšířil oborově specifické funkce pro podniky ve výrobě, finančních službách, stavebnictví a strojírenství a pro projektově založené organizace. Mezi novinky pro výrobce a distributory patří například zavedení štíhlých výkonnostních ukazatelů, zdokonalené funkce pro zajištění kvality a důraz na správu příchozího podnikového majetku i odchozích poprodejních mobilních služeb.

 

Nový informační systém ve VAK Hodonín

Ve společnosti Vodovody a kanalizace Hodonín byl v lednu tohoto roku spuštěn do rutinního provozu a o dva měsíce později předán k užívání nový informační systém pokrývající problematiku evidence a fakturace vodného, stočného a souvisejících služeb. Implementace systému, která byla zahájena v říjnu 2009, provedla společnost Infinity, která je zároveň výhradním autorem modulu FAVOS specializovaného na oblast vodárenství. Tento modul, vyvinutý podle požadavků a potřeb českého trhu, byl začleněn do konceptu integrovaného podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV. Vzniklo tak mezinárodně kompatibilní prostředí, které plně respektuje české podmínky a českou legislativu nejen v oblasti evidence odběrů, výpočtu spotřeb a fakturace, ale i v ostatních agendách ERP systému, zejména v evidenci, upomínání a vymáhání pohledávek, účetnictví a daňových povinností.
 

Obchodní síť s biopotravinami řídí Money S4

Maloobchodní a velkoobchodní síť s biopotravinami LIBERTY CZ GROUP nasadila v lednu 2010 informační systém Money S4, a to společně s pokladním systémem Prodejna SQL. Prozatím celé řešení řídí prodej a ekonomiku čtyř poboček, v dohledné době se ale počítá s rozšířením až na sto prodejních míst. Významnou roli ve firemní strategii hraje kromě kamenných obchodů také internetový obchod. To samozřejmě klade zvýšené nároky na informační zázemí společnosti. Informační systém Money S4 propojený s Prodejnou SQL výrazně zjednodušuje firemní procesy. Informace o prodeji, obratu i nabídce zboží jsou mezi oběma programy jednoduše synchronizovány přes internet a dohromady tvoří kompaktní systém. Důležitým prvkem je shodná platforma v České a Slovenské republice, která respektuje legislativní odlišnosti, ale současně umožňuje vytvářet souhrnné statistiky.
 

Spojené kartáčovny implementují IFS Aplikace

Společnost IFS Czech zahájila projekt implementace IFS Aplikace ve firmě Spojené kartáčovny. Projekt je zaměřen na finanční řízení firmy, firemní procesy a podporu jejich workflow, propojení agend jednotlivých útvarů, práci s klienty a dodavateli společnosti, přechod od řízení pomocí úkolů k řízení pomoci cílů a ke kontrole jejich plnění s vazbou na hodnocení výkonu pracovníků a v neposlední řadě na zefektivnění práce s daty. Jednotlivé oblasti, které IFS Aplikace pokrývají, jsou vybrány po důkladné analýze zákazníka a souvisí s celým plánovacím, výrobním a prodejním procesem firmy. Implementace zahrnuje: IFS/Finance, IFS/Distribuce, IFS/Výroba, IFS/Sales & Marketing (CRM), IFS/Document Management, IFS/Enterprise Explorer (UI). Pokryty tak budou všechny požadované oblasti od marketingu a CRM přes prodej a expedici, plánování výroby, samotného výrobního procesu, nákupu, logistiky, až po oblasti finančního řízení, rozpočtu, účetnictví a správy dokumentů.
 

FLORES používá pro vývoj ERP systému nástroj CraftCASE

Společnost FLORES si vybrala pro analýzu informačního systému FLORES modelovací systémový nástroj CraftCASE, který umožňuje modelovat, testovat a simulovat business procesy s možnou návazností na vývoj resp. implementaci software. Nástroj CraftCASE byl vybrán zejména pro jeho jednoduchost a originalitu přístupu k modelování obchodních procesů. „Business proces“ je totiž základním stavebním kamenem nového informačního systému FLORES, který společnost vyvíjí . Jeho podstatou je aktivní podpora uživatele (zaměstnance v jakékoliv roli a pozici ve struktuře společnosti zákazníka) při jeho práci. Proto je nutná naprosto dokonalá znalost jednotlivých procesů u zákazníka.

 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 51 z 60

Servisní služby k ERP systémům
a jejich praktické využití

Servisní služby k ERP systémům a jejich praktické využitíÚspěšné nasazení a využití ERP systému je závislé především na znalostech v oblasti IS/ICT a schopnosti manažerů správně uřídit jejich životní cyklus. Klíčovou znalostí a dovedností je definování a správné nastavení úrovně servisních služeb a jejich nacenění. Následující článek je zaměřen na charakteristiku jednotlivých typů servisních ...

Trendy na českém ERP trhu a jeho
aktuální vývoj

TrendyCentrum pro výzkum informačních systémů hodnotí hlavní trendy na českém ERP trhu již od roku 2000. Posledních šest let pracujeme se vzorkem 130 respondentů z výrobních, obchodních a servisních organizací užívajících ERP systémy. Jednotlivá softwarová řešení pak podrobně zkoumáme prostřednictvím nabídek, prezentací ...
další články o ERP

Faktory výběru ERP systému

 

Příprava a realizace ERP projektů

 

Kritická místa ERP projektů