Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Jak vybrat nový ERP systém? 9 oblastí, které se vyplatí zohlednit

Jak vybrat nový ERP systém?Výběr správného ERP systému je mimořádně důležité rozhodnutí, které naprosto zásadním způsobem ovlivní budoucí prosperitu a růst vaší organizace. Na co se tedy v tomto náročném procesu zaměřit, abyste z relativně bohaté nabídky ERP systémů vybrali nejlepší možné řešení pro vaši společnost?

Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?

Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?Zadávací dokumentace pro výběrové řízení na ERP systém je strategický dokument, který podstatně ovlivňuje celý proces výběru a následnou implementaci. Cílem je definovat, co firma potřebuje, jaké problémy řeší a které funkční oblasti potřebuje od nového ERP pokrýt, bez specifikace technických detailů.

HELIOS Easy podporuje prodej a servis kancelářské techniky

Společnost Embex implementovala relativně nový produkt z dílny Asseco Solutions – HELIOS Easy. Před jeho zavedením pracovali zaměstnanci i management s jednodušším informačním systémem a současně s účetním systémem v dosovské verzi. Embex nejdříve obdržel bezplatnou verzi, kterou zde měli možnost otestovat. Po konzultacích se zástupci společnosti Redenge, která v Embexu HELIOS Easy nasadila, bylo realizováno proškolení zaměstnanců se zaměřením na možnosti systému a na zkomfortnění a zefektivnění práce s ním. Ačkoli je ve společnosti Embex již systém v ostrém provozu, implementace není ještě zcela dokončena. Systém je neustále dolaďován na základě aktuálních potřeb ze strany firmy.  Největším přínosem nasazeného informačního systému je zejména sjednocení všech agend do jednoho, komplexního systému. Data stačí zadat jednou a systém už je zařadí všude, kde je třeba. Tím došlo k významnému usnadnění, urychlení a zpřehlednění práce.
 

Minerva bude implementovat ERP systém QAD v letecké výrobě

Společnost Minerva ČR oznámila, že podepsala smlouvu na dodávku a implementaci ERP systému QAD RAPID pro menší podniky ve společnosti JIHLAVAN airplanes. která vyrábí, poskytuje servis a prodává UL/LSA letadla celokovových dolnoplošníků řady Skyleader a provozuje kooperační leteckou výrobu pro Airbus. JIHLAVAN airplanes patří se svými padesáti zaměstnanci mezi SMB podniky a proto hledal vhodné řešení pro svou velikost menší firmy. Zároveň však s nároky na ERP systém s propracovanou funkcionalitou pro výrobní firmu. Z výběrového řízení vyšla jako vítěz společnost Minerva s ERP systémem QAD RAPID. Lokální systém, který QAD RAPID nahradí, pokrýval pouze sklady a mzdy. S novým ERP systémem QAD budou v JIHLAVANu airplanes plánovat výrobu i v kombinaci na reálnou zakázku, kdy je občas přijat požadavek od zákazníka na zpětnou změnu téměř finálního výrobku. Díky controllingu mohou sledovat, kolik stojí konkrétní zakázka, v jaké je fázi i zpětně dosledovat výrobek či materiál.

 

BE Group Logistic přešla na informační systém MS Dynamics AX

Společnost BE Group Logistics CZ, jako další firma z mezinárodní skupiny BE Group, přešla na jednotný podnikový informační systém Microsoft Dynamics AX. Skupina BE Group, která působí na trhu s ocelí, nerez ocelí a hliníkem ve Skandinávii, střední a východní Evropě, se rozhodla sjednotit svůj informační systém. Pro celou skupinu byl vybrán jednotný podnikový informační systém Microsoft Dynamics AX. Jako subdodavatele pro realizaci projektu v  ČR a SR si BE Group a Logica Švédsko vybraly společnost AutoCont. Sjednocení podnikového informačního systému má velký význam pro celou skupinu BE Group. Usnadňuje komunikaci mezi jednotlivými společnostmi, zjednodušuje tvorbu reportů a analýz v rámci celé skupiny a pomáhá optimalizovat využívání zdrojů skupiny, například skladových zásob.
 

Infor uvedl novou generaci podnikového softwaru Infor10

Společnost Infor ve středu představila novou generaci podnikového softwaru Infor10. Podle společnosti se vyznačuje větší uživatelskou přívětivostí pro běžné podnikové pracovníky a kompletním portfoliem odvětvově-specifických softwarových aplikací. Podle Jeana Pommela, vicepresidenta společnosti pro partnerské aktivitu v EMEA regionu, je generace produktů Infor10 součástí nové strategie společnosti, která se chce od produktového zaměření přesunout k specializaci pro jednotlivá odvětví. Toho chce Infor dosáhnou mimo jiné rozšiřováním sítě svých distribučních partnerů zaměřených na konkrétní odvětví. V této souvislosti Infor blíže představil i nový program podpory partnerské sítě Infor Partner Network, který spustil již v červnu.

 

Helios Horec a BlueGastro pro společnost SUN Hotels

Společnost SUN Hotels si pro podporu svých služeb vybrala specializované informační systémy HELIOS Horec a HELIOS BlueGastro. Před zavedením systémů HELIOS byl ve společnosti SUN Hotels využíván systém od jiného dodavatele. Při otevření nových provozů – OLD TOWN Hotelu a Merci restaurantu – však vyvstala potřeba systémů s bohatší funkcionalitou. Ve výběrovém řízení na nákup nového systému zvítězila firma Assecco Solutions se specializovanými systémy HELIOS Horec (pro hotelový provoz) a HELIOS BlueGastro (pro restaurační provoz). Ihned po podpisu smlouvy byla zahájena implementace obou systémů, která proběhla v několika etapách. Dokončena byla v září letošního roku. Podle managementu hotelu spočívá přínos obou systémů zejména v zajištění velké flexibility a ušetření práce personálu.

 

Byznys ERP prodává modelové železnice

Společnost Happy Model se rozhodla nahradit stávající informační řešení novým systémem Byznys ERP od společnosti J.K.R. Hlavním důvodem, který ji k tomu vedl, byla potřeba robustního ERP řešení, jež by dokázalo zastřešit klíčové firemní procesy a celkově zefektivnit chod podniku. Stěžejním cílem implementace se stalo zajištění komunikace ERP systému s nově vytvářeným internetovým portálem. Jednalo se zejména o oblast předávání číselníků zákazníků, sortimentu a stavů skladu do portálu a import nově registrovaných zákazníků a zákaznických objednávek do ERP. Klíčovou vlastností systému Byznys ERP se pro společnost Happy Model stal také import nákupních ceníků, respektive sortimentu z MS Excel. S využitím nabídky Nákupní ceníky může uživatel nyní v prostředí Excelu modifikovat vlastnosti sortimentu a zpětně je aktualizovat v Byznys ERP.

 

Informační systém K2 využívá hybridní bezdrátové řízení skladů

Společnost K2 atmitec ve spolupráci s partnerskou společností ABIS Czech představila novinku v oblasti bezdrátového řízení skladů. Jde o hybridního klienta, který v sobě snoubí výhody obou tradičních řešení, tedy online i offline řešení. Tradiční online řešení je realizováno prostřednictvím Wi-Fi a terminálových služeb (vzdálená plocha) a jeho výhodou je okamžité zobrazení dokladů či provedení změny. U tradičního offline řešení se doklady naopak načítají dávkově do mobilního terminálu v základové stanici, a není zde tedy nutné jakékoliv mobilní připojení. Hybridní klient ABIS WMS nabízí naprostou svobodu pohybu, nezávislost na fyzickém, geografickém i vnitřním uspořádání skladu a nezávislost na typu a dostupnosti připojení. Efektivita řešení spočívá v tom, že zaměstnanec skladu pracuje zpravidla formou online (má k dispozici mobilní síť nebo Wi-Fi). Jakmile se však dostane do oblasti bez dostupnosti připojení, vyřizuje svou stanovenou frontu práce formou offline.

 

Oborové řešení BIZ4BuildIn pro společnosti NOEN

Implementace komplexního informačního systému Microsoft Dynamics NAV byla úspěšně dokončena ve společnosti NOEN. NAVISYS zde nasadil nejen ERP systém, ale také oborové řešení BIZ4BuildIn, které je určeno pro projektově řízené firmy. Společnost NOEN se zabývá především projektováním a inženýringem strojů a zařízení pro povrchové dobývání nerostů, transportních zařízení a dodávky strojů a zařízení pro skládková hospodářství sypkých hmot. Primárním požadavkem společnosti byl informační systém, který by řídil náročné a dlouhodobé projekty z pohledu procesního i z pohledu finančního. Cílem implementace tedy bylo, aby ERP systém Microsoft Dynamics NAV zajišťoval procesy od řízení obchodních případů přes přípravu zakázek, kalkulaci nabídek, plánování kapacit, řízení dodavatelů a tvorbu harmonogramů až po správu financí, řízení cash flow, vyhodnocování zakázek a evidence a řízení reklamací. Bylo velmi důležité nezatížit příliš zaměstnance rutinním pořizováním dat do systému, ale mít přitom dostatek informací pro vyhodnocování efektivity zdrojů a ziskovost zakázek. Dalším kritériem proto bylo, aby informační systém udržoval integritu a sdílení dat ve společnosti na jednom centrálním místě.

 

Informační systém pro zakázkovou produkci špičkové elektroniky

Společnost Torola electronic byla založena v roce 1991. Od počátku je orientována na vlastní vývoj, prodej a servis elektronických zařízení. Zabývá se zakázkami pro velké výrobce i vývojem vlastních produktů, jako jsou například taxametry. Svou produkci realizovala zpočátku kooperací s výrobními firmami, koncem devadesátých let si ale pořídila nové technologie a prostory, což jí umožnilo realizovat vlastní výrobu, vyvinout další produkty a uspět s nimi na českém i evropském trhu. V případové studii vás seznámíme s genezí výběru a implementace nového informačního systému, který v současnosti pomáhá zlepšovat hlavní ekonomické ukazatele firmy.
 

ERP a jeho zákazník

S ohledem na výsledky analýzy trhu ERP, kterou zpracovalo Centrum pro výzkum informačních systémů (CVIS), jsem byl požádán redakcí časopisu IT Systems o komentář k situaci na trhu a jeho vývoji z pohledu dodavatele. Položil jsem si proto otázku, co je dnes předpokladem úspěchu na trhu ERP v naší zemi?
 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 51 z 73

Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí

Moderní ERP systémy a možnosti jejich přizpůsobeníPodle posledního výzkumu ČSÚ jsou tuzemské podniky v oblasti používání ERP systémů hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %.

Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria

IntemacERP systém je klíčovým nástrojem pro řízení podnikových procesů, který ovlivňuje výkonnost, efektivitu a kon­ku­ren­ce­schop­nost firmy. Výběr ERP systému je proto důležitým a náročným rozhodnutím, které vyžaduje ...

další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP