E LINKX
Koberce Breno
SUSE

Přihlášení ERP News



Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

BERGHOF

IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Pracovat bez ERP systému je jako
řezat dříví tupou pilou

Jak si poradit s výběrem ERP systému?Každý majitel firmy touží mít dobrou klientelu a smysluplnou práci. Na startu mu dodává sílu jeho nadšení. Podnikání se rozbíhá úžasným tempem, přibývá zakázek, každá je velkou radostí a nevadí zůstat v práci i déle. Firmou zní věty: Poslal jsi tu objednávku? Kdy to přijede? Poslal jsi tu nabídku?

5 kroků, jak připravit implementaci ERP
na straně zákazníka

5 kroků, jak připravit implementaci ERP na straně zákazníkaJak to udělat, aby vztahy mezi zájemcem o softwarové řešení a dodavatelem tohoto softwaru nebyly „věčným bojem“, ale dospěly k oboustranně výhodnému výsledku? Vybudujte most sloužící ku prospěchu obyvatel na obou březích. Nejprve se ale na stavbu dobře připravte.

Webové ERP pro malé a střední firmy

NetGenium s.r.o. je česká společnost zabývající se již více než sedm let vývojem podnikových aplikací a informačních systémů. Po dlouhodobém testování uvádí na trh novou edici svého produktu NET Genium ERP – Řízení podniku, který v sobě implementuje nejnovější technologické trendy, a představuje tak svěží alternativu k robustním podnikovým řešením.
 

Reporting a manažerské výstupy z ERP systému

Reporting neboli výkaznictví je dnes jednou z klíčových firemních povinností. Na základě reportingu vlastníci společnosti, akcionáři a banky vyhodnocují stav podniku. Management činí svá rozhodnutí a zasahuje do vnitřních procesů firmy. Orgány státní správy sbírají podklady zejména pro statistické zjišťování. Jednotliví pracovníci jsou na základě výsledků z reportingu odměňováni. Jeho důležitost je tedy zřejmá, a ještě více to platí v případě čísel uvedených ve výkaznictví – jejich přesnost je zásadní.
 

Trendy ERP systémů

Informační systémy pro plánování firemních zdrojů (ERP – enterprise resource planning) představují v současnosti naprosto nezbytnou komponentu pro úspěšné řízení firem. V souvislosti se změnou tržního prostředí se v poslední době objevily nebo zvýraznily některé změny ve využívání ERP systémů.
ERP systém je podle jedné z definic integrovaný počítačový systém, který se používá k řízení a plánování interních i externích zdrojů, včetně hmotného majetku, finančních zdrojů, materiálu a lidských zdrojů. Jedná se o softwarovou aplikační architekturu, jejímž cílem je řídit tok informací napříč všemi procesy uvnitř organizace a spravovat napojení na externí procesy. ERP systém se skládá ze vzájemně propojených modulů a obvykle zahrnuje výrobu, finance, marketing, obchod, logistiku, distribuci, sklady, expedici, lidské zdroje, řízení kvality…

 

Epicor uvádí na trh novou verzi svého ERP řešení

Epicor Software uvádí novou verzi aplikace pro řízení a plánování podnikových zdrojů Epicor 9.05. Nová generace ERP řešení přináší důležité funkce zaměřené zejména na snižování nákladů, zlepšování procesů a pružnější reakce na potřeby zákazníků. Nová verze vychází z úspěšné sady Epicor 9, u které zákazníci oceňují snadné ovládání, přizpůsobivost konkrétním požadavkům firem a odvětví i škálovatelnost podle aktuálních potřeb expandujících a měnících se organizací. Epicor v nové verzi rozšířil oborově specifické funkce pro podniky ve výrobě, finančních službách, stavebnictví a strojírenství a pro projektově založené organizace. Mezi novinky pro výrobce a distributory patří například zavedení štíhlých výkonnostních ukazatelů, zdokonalené funkce pro zajištění kvality a důraz na správu příchozího podnikového majetku i odchozích poprodejních mobilních služeb.

 

Nový informační systém ve VAK Hodonín

Ve společnosti Vodovody a kanalizace Hodonín byl v lednu tohoto roku spuštěn do rutinního provozu a o dva měsíce později předán k užívání nový informační systém pokrývající problematiku evidence a fakturace vodného, stočného a souvisejících služeb. Implementace systému, která byla zahájena v říjnu 2009, provedla společnost Infinity, která je zároveň výhradním autorem modulu FAVOS specializovaného na oblast vodárenství. Tento modul, vyvinutý podle požadavků a potřeb českého trhu, byl začleněn do konceptu integrovaného podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV. Vzniklo tak mezinárodně kompatibilní prostředí, které plně respektuje české podmínky a českou legislativu nejen v oblasti evidence odběrů, výpočtu spotřeb a fakturace, ale i v ostatních agendách ERP systému, zejména v evidenci, upomínání a vymáhání pohledávek, účetnictví a daňových povinností.
 

Obchodní síť s biopotravinami řídí Money S4

Maloobchodní a velkoobchodní síť s biopotravinami LIBERTY CZ GROUP nasadila v lednu 2010 informační systém Money S4, a to společně s pokladním systémem Prodejna SQL. Prozatím celé řešení řídí prodej a ekonomiku čtyř poboček, v dohledné době se ale počítá s rozšířením až na sto prodejních míst. Významnou roli ve firemní strategii hraje kromě kamenných obchodů také internetový obchod. To samozřejmě klade zvýšené nároky na informační zázemí společnosti. Informační systém Money S4 propojený s Prodejnou SQL výrazně zjednodušuje firemní procesy. Informace o prodeji, obratu i nabídce zboží jsou mezi oběma programy jednoduše synchronizovány přes internet a dohromady tvoří kompaktní systém. Důležitým prvkem je shodná platforma v České a Slovenské republice, která respektuje legislativní odlišnosti, ale současně umožňuje vytvářet souhrnné statistiky.
 

Spojené kartáčovny implementují IFS Aplikace

Společnost IFS Czech zahájila projekt implementace IFS Aplikace ve firmě Spojené kartáčovny. Projekt je zaměřen na finanční řízení firmy, firemní procesy a podporu jejich workflow, propojení agend jednotlivých útvarů, práci s klienty a dodavateli společnosti, přechod od řízení pomocí úkolů k řízení pomoci cílů a ke kontrole jejich plnění s vazbou na hodnocení výkonu pracovníků a v neposlední řadě na zefektivnění práce s daty. Jednotlivé oblasti, které IFS Aplikace pokrývají, jsou vybrány po důkladné analýze zákazníka a souvisí s celým plánovacím, výrobním a prodejním procesem firmy. Implementace zahrnuje: IFS/Finance, IFS/Distribuce, IFS/Výroba, IFS/Sales & Marketing (CRM), IFS/Document Management, IFS/Enterprise Explorer (UI). Pokryty tak budou všechny požadované oblasti od marketingu a CRM přes prodej a expedici, plánování výroby, samotného výrobního procesu, nákupu, logistiky, až po oblasti finančního řízení, rozpočtu, účetnictví a správy dokumentů.
 

FLORES používá pro vývoj ERP systému nástroj CraftCASE

Společnost FLORES si vybrala pro analýzu informačního systému FLORES modelovací systémový nástroj CraftCASE, který umožňuje modelovat, testovat a simulovat business procesy s možnou návazností na vývoj resp. implementaci software. Nástroj CraftCASE byl vybrán zejména pro jeho jednoduchost a originalitu přístupu k modelování obchodních procesů. „Business proces“ je totiž základním stavebním kamenem nového informačního systému FLORES, který společnost vyvíjí . Jeho podstatou je aktivní podpora uživatele (zaměstnance v jakékoliv roli a pozici ve struktuře společnosti zákazníka) při jeho práci. Proto je nutná naprosto dokonalá znalost jednotlivých procesů u zákazníka.

 

Zdravotní péče v Městci Králové s pomocí Byznysu

Městská nemocnice Městec Králové začala pro komplexní řízení ekonomických agend, skladových procesů a reporting využívat podnikový informační systém třídy Byznys od společnosti J.K.R. Pro nový informační systém se vedení nemocnice rozhodlo zejména z důvodu zvýšení efektivity řízení v oblasti mzdové, skladové a účetní agendy, včetně fakturace a evidence pacientských účtů. Mezi největší přínosy implementace patří rozšíření možností sledování skladové agendy o šarže výrobků a snadné automatizované sledování expiračních dob u naskladněného materiálu. Dále došlo k on-line synchronizaci dat pokladny a účetnictví, čímž se zjednodušil celý proces spojený s úhradami lékařských poplatků. Velkým přínosem je také přizpůsobení modulu Pokladna pro evidenci cenin, hotovosti a přiznaných důchodů ve vazbě k jednotlivým pacientům.
 

Helios Green podporuje náchodského Primátora

Pivovar Primátor se stal v loňském roce dalším významným zákazníkem systému Helios Green z produkce Asseco Solutions. Systém byl ve společnosti uveden do ostrého provozu k 1. lednu letošního roku. Vzhledem k rozsahu a specifikům činností, které výrobu piva provázejí, je zde systém implementován v poměrně velkém rozsahu. Management a zaměstnanci společnosti Primátor ke své práci využívají, či brzy budou využívat, kromě jádra systému s podporou Workflow a EDM konkrétně tyto moduly systému Helios Green: Účetnictví, Faktury přijaté, Faktury vydané, Pokladna, Banka, Majetek, Sklad – nákup a prodej, Doprava, CRM, Smlouvy, Mzdy, Personalistika, Odpis pohledávek, Manažerské vyhodnocování, Rozvrhování pomocí ukazatelů, Finanční controlling základ, Controlling prodeje a Controlling skladů a výroby. Ve společnosti Primátor je možnost využití pro celkem dvacet konkurenčních uživatelů.
 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 52 z 60

8 největších rizik při implementaci
firemního informačního systému

8 největších rizik při implementaci firemního informačního systémuImplementaci firemního software si můžete představit jako stavbu domu. Nejdřív uvažujete, jak má dům vypadat, jaké nároky splňovat. Řešíte, co je pro vás důležité a do čeho jste ochotní investovat a jaké zařízení budete muset oželet nebo si ho pořídíte později. Během stavby se pak objevují ...

10 tipů, jak změnit a vybrat
informační systém

AbraKaždá moderní firma se neustále rozvíjí a zastaralý informační systém nebo několik poslepovaných softwarových nástrojů už nemusí jejímu tempu stačit. Jak takový okamžik poznat a jak se na změnu a výběr systému připravit? Poradíme vám deset tipů, jak při výběru systému postupovat.
další články o ERP

Automatizace procesů v ERP

 

Kritická místa ERP projektů

 

Digitální transformace a ERP