I v období hospodářské krize.
CVIS sleduje trendy na českém trhu s ERP systémy již od roku 2000. Každoročně pak uveřejňuje své hodnocení a stanovisko k dlouhodobému vývoji. V našem již tradičním shrnutí výsledků aktuálního výzkumu pro IT Systems se nejprve podíváme na trh jako celek, okomentujeme podíly ve sledovaných segmentech a na závěr nabídneme náš lokální pohled na hlavní trendy ve srovnání s globálními očekáváními agentury Gartner. Vlastní údaje tentokrát doplníme o výsledky unikátního výzkumu provedeného Českým statistickým úřadem.
|
|
Společnost Infor oznámila, že Krnovské opravny a strojírny nasadí řešení Infor ERP SyteLine. Cílem implementace, kterou bude realizovat firma ITeuro, partner společnosti Infor, je optimalizace výrobních procesů a vyšší efektivita. Rutinní provoz systému bude zahájen 1. února 2011. Součástí implementace je také optimalizace existujících podnikových procesů. Řešení nahradí dílčí, neintegrované aplikace na platformě Paradox vyvinuté vlastními silami, které již nestačily náročným požadavkům na plánování výroby. Infor ERP SyteLine bude jako celopodniková aplikace pokrývat klíčovou oblast podnikových procesů v oblasti výroby včetně zajištění pokročilého plánování výroby (APS).
|
|
Společnost Epicor Software představila Epicor Retail Enterprise Selling Google Adapter, který obchodníkům umožňuje rychle a snadno – přímo ve výsledcích vyhledávání – poskytnout potencionálním zákazníkům používajícím službu Google Product Search informace o tom, zda jimi hledané zboží je či není na skladě v prodejnách v blízkém okolí. Obchodníci díky využívání funkcionality sledování okamžité dostupnosti zboží a vyhledávání polohy prodejny získávají pozornost nakupujících. Zároveň dokáží zákazníkům zajistit dostupnost nejžádanějších produktů, což se pozitivně promítá do zvýšených tržeb. Obchodníci využívající Google AdWords mohou navíc nabízet také zvláštní prodejní akce a slevy a poskytnout tak ještě větší relevanci a lákadla, aby zvýšili prodej ve svém obchodě. |
|
Dovozce a distributor značkové autokosmetiky, společnost Walmsley enterprises international, se rozhodl kvůli rostoucím nárokům na řízení podnikové agendy nahradit stávající informační systém robustním ERP řešením, které by dokázalo komplexně zastřešit klíčové firemní procesy. Pro Byznys ERP od společnosti J.K.R. hovořily zejména reference z podobných projektů a široké možnosti přizpůsobení systému prostřednictvím uživatelských úprav požadavkům zákazníka. Stěžejním cílem implementace bylo zajištění komunikace mezi Byznys ERP a systémem, který ve společnosti Walmsley plní funkci objednávkového systému pro obchodní zástupce v terénu (PDA zařízení). Byznys ERP, jako páteřní ERP systém tedy zajišťuje centralizovanou správu zákazníků, kontaktů a zbožových položek, a tato data pak exportuje do objednávkového systému, který následně provádí synchronizaci s PDA. Do Byznys ERP jsou zpětně exportovány zákaznické objednávky, na jejichž základě se provádí vyskladnění zboží a fakturace zákazníkům.
|
|
Společnost Potamon GTS, zabývající se poradenskou a projekční činností v geologii, úpravou nerostů, nakládáním s odpady, chemickou a hutní výrobou, nově využívá informační systém ABRA G3. Implementaci předcházelo výběrové řízení, v němž společnost zohlednila především existenci anglické verze systému, velký počet dimenzí na účetním zápise (středisko, zakázka, obchodní případ, projekt) a propracované možnosti podrobného sledování nákladů společnosti. |
|
Společnost KOŘAN NÁBYTEK se sídlem v Plzni pro evidenci svých zakázek využívá informační systém ABRA G3. Zavedením nového informačního systému společnost vyřešila sledování jednotlivých kroků procesu zakázky, což vyžadoval zavedený systém jakosti ISO 9001. Evidence procesů probíhá zejména v modulech CRM a Projektové řízení, využívány jsou také automatické úlohy integrované v systému ABRA G3 a elektronické ukládání dokladů výrobních zakázek do agendy Dokumentů. |
|
Společnost Epicor Software oznámila všeobecnou dostupnost nové mobilní aplikace Epicor Mobile Sales Assistant, která poskytuje uživatelům v terénu pohotový přístup ke skladovým zásobám, přesným údajům o cenách a zákaznících a umožňuje jim budovat hlubší obchodní vztahy prostřednictvím okamžité reakce na zákaznické příležitosti. Aplikace je plně integrována s ERP i CRM řešeními Epicor, díky čemuž mohou uživatelé v terénu okamžitě přistupovat i k podrobným informacím o zákaznickém účtu a maximalizovat užitek ze zákaznických objednávek.
|
|
Slovenský podnik Terichem si vybral nadnárodního systémového integrátora S&T pro implementaci řešení mySAP All-in-One. Rozhodnutí implementovat v Terichemu ERP řešení bylo zčásti ovlivněno používáním informačního systému SAP v mateřské firmě ve Finsku i v dalších pobočkách. Řešení SAP sjednocuje všechny procesy a reportovací nástroje s tím, co se používá v mateřské firmě. Projekt mySAP All-in-One zahrnuje implementaci modulů pro finance, logistiku, kvalitu a workflow. Výhledově se plánuje ještě nasazení modulu údržby. Výhody implementace mySAP All-in-One spatřuje společnost především v náhradě různých a pro některé účely málo vhodných informačních systémů jedním, a to velmi rozvinutým systémem. Je to řešení, které zajišťuje zlepšenou kvalitu dat a současně vytváří základnu pro efektivnější koordinaci výroby, prodeje a logistiky s pobočkou Terichemu na Ukrajině.
|
|
Společnost J.K.R. uvedla na trh novou verzi řešení Byznys Office, určeného k propojení podnikových informačních systémů Byznys ERP a kancelářských aplikací Microsoft Office 2010. Řešení Byznys Office verze 3.1 rozšiřuje možnosti aplikace Microsoft Outlook 2010 o zápis e-mailů, kalendářových záznamů či úkolů do vybrané databáze systému Byznys ERP ve formě Přijaté/Vydané korespondence, kontaktu k obchodnímu partnerovi, kalendářového záznamu nebo úkolu. Byznys Office dále využívá vlastností produktu Microsoft Word 2010 – tzv. placeholderů, s jejichž pomocí lze vytvářet, upravovat a ukládat šablony dokumentů MS Word do systému Byznys ERP stejným způsobem, jako by uživatel pracoval přímo s formulářem v systému.
|
|
Společnosti 2VV a IFS Czech podepsaly smlouvu o implementaci informačního systému IFS Aplikace 7.5. IFS Aplikace pomohou 2VV zejména v oblasti řízení hlavních firemních a obchodních procesů jako základního předpokladu pro plánovaný výrazný růst firmy. Další významnou oblastí je zabezpečení návaznosti na další firemní procesy, zejména finanční řízení, účetnictví a řízení lidských zdrojů. V neposlední řadě je nutná efektivní vnitrofiremní komunikace, jejímž důsledkem je zkrácení času potřebného na vyřízení jedné zakázky a omezení chybovosti a zmetkovitosti výroby. Očekávaná je lepší kontrola nákladů a výnosů a jejich vývoj v čase.
|
|
|
|