Pomáháme firmám růst
EDU Trainings
IT Systems - předplatné

Přihlášení ERP News



Tematické seriály

Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

BERGHOF

IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Základní předpoklady úspěchu
při výběru a implementaci ERP systému

Jak si poradit s výběrem ERP systému?V praxi se velmi často setkávám s tím, že si na úvodní otázku nedokáže většina manažerů správně odpovědět. Není divu. Výběr a implementace ERP systému je natolik komplexní a složitá věc, že ji jen málo firem dokáže správně uchopit a uskutečnit, ať už ji řeší vlastními silami, nebo za pomoci ...

Recept na úspěšnou implementaci
ERP systému hledejte v týmu

10 tipů, jak správně vybrat a naimplementovat ERP systémImplementace informačního systému je náročný proces, na který je vhodné se připravit po všech stránkách. Příprava přitom nespočívá pouze v definici požadavků. Klíčovým faktorem úspěchu je i složení projektového týmu a obsazení role projektového manažera.

RENOCAR podpořil svůj růst zavedením IS Dynamics NAV

Společnost RENOCAR, autorizovaný dealer vozů značek BMW, MINI, Opel a Chevrolet, se rozhodl podpořit svůj růst zavedením nového informačního systému Microsoft Dynamics NAV. Hlavním cílem bylo sjednocení podnikových procesů za účelem jejich efektivnějšího řízení. Informační systém Microsoft Dynamics NAV byl zvolen díky velkému množství úspěšných projektů v automobilovém průmyslu a díky referencím zvoleného partnera. Za něj byla vybrána společnost Infinity, která disponuje zkušeným týmem konzultantů a programátorů a poskytuje stabilní zázemí velké nadnárodní společnosti. Zároveň dokázala nejlépe vystihnout potřeby společnosti RENOCAR a nabídla nejlepší poměr mezi kvalitou poskytovaných služeb a celkovou cenou řešení.

 

Fenix bude od nového roku součástí Asseco Solutions

Na počátku roku 2010 dojde k přesunu produktu Fenix, který byl dosud součástí produktového portfolia Asseco Czech Republic, do jeho dceřiné společnosti Asseco Solutions. Důvodem změny je konsolidace obchodního portfolia v rámci skupiny Asseco Central Europe. Fakticky dojde k převodu části firmy – to znamená, že do Asseco Solutions přejde celá divize Municipality, zahrnující tým produktu Fenix a také produktu eObec. Jediný rozdíl, který zákazníci pocítí, bude administrativní – od nové hlavičky na fakturách, až po adresu dodavatele a jeho telefonní čísla. Se stejnými lidmi, s nimiž byli zvyklí spolupracovat dnes, tak zůstanou v kontaktu i nadále. Společnost Asseco Solutions bude mít po uskutečnění této změny již téměř 500 zaměstnanců, z toho více, než 150 ve vývoji.
 

Oxymat zahájil provoz informačního systému KARAT

Společnost OXYMAT – Slovakia zahájila v záři roku 2009 ostrý provoz informačního systému KARAT Advance. Při výběru informačního systému kladl Oxymat důraz především na zvýšení efektivnosti a rychlosti zpracování dat. Požadoval také, aby se informační systém přizpůsobil zavedeným procesům. Proto v rámci implementace informačního systému KARAT Advance proběhla i rozsáhlá customizace řešení, kterou realizovala společnost KARAT Slovakia – distributor IS KARAT na Slovensku. Díky pružné spolupráci dodavatele a klienta se podařilo optimalizovat materiálové a informační toky, což zabezpečilo lepší přehled o výrobě v celém jejím rozsahu. Obchodníky používaný model CRM pak pomáhá ke zvýšení efektivnosti komunikace s klienty a ulehčuje analýzu jednotlivých obchodních činností.
 

ERP ABRA nabízí integrovaný plánovač pro spouštění úloh

ABRA Software představila nové rozšíření svého informačního systému, které uživatelům poskytuje možnosti v nastavování automatizovaných úloh. Systém má v sobě integrovaný plánovač pro spouštění definovaných úloh. Tyto úlohy lze volit buď z předpřipravených šablon, nebo si správce systému vytvoří svou vlastní unikátní šablonu. Využití je široké, nejčastěji se jedná o úlohy, které je potřeba vykonávat v pravidelných intervalech, například zasílání vybraných reportů, stahování elektronické pošty, zpracování ISDOC dokumentů (elektronická fakturace) nebo generování požadavků na platební příkazy opakovaných plateb. Může jít také o úlohy, které jsou časově náročné, a jejich spouštění je vhodné v době, kdy není informační systém zatížen pracovní špičkou – například spuštění skladové uzávěrky nebo spuštění zálohy dat. Časté také bývá využití pro jednorázové odložené akce, jako zaslání e-mailu po pracovní době s informacemi o stavu skladu a jiné.
 

IS K2 bude napojen na e-shop FastCentrik

Společnosti K2 atmitec a NetDirect uzavřely vzájemnou dohodu o propojení Informačního systému K2 a e-shopu FastCentrik. Klienti K2 atmitec tak získají možnost rychlého otevření efektivního a moderního prodejního kanálu, jehož podpora bude vestavěna přímo do IS K2. Internetový obchod FastCentrik je určen pro všechny, kteří chtějí obchodovat rychle a bez zbytečných kompromisů. Vlastní vzhled a bezplatné aktualizace rozvíjející funkčnost internetového obchodu jsou samozřejmostí. Systém je nabízen výhradně formou měsíčních úhrad (SaaS - Software as a Service), což pro klienty představuje výhodu minimálních počátečních investic i rizik spojených s pořízením e-shopu. Bezplatné aktualizace jsou všem klientům prováděny automaticky, a tak se díky nim nikdo nemusí obávat zestárnutí řešení.
 

Meiki Slovakia implementovala informační systém KARAT

Společnost Meiki Slovakia, výrobce plastových komponentů pro elektrotechnický a automobilový průmysl, si vybrala informační systém KARAT Advance od společnosti Karat Software. Dodavatelem se stala společnost KARAT Slovakia, která je distributorem informačního systému KARAT na Slovensku. Při výběru informačního systému byl v Meiki Slovakia kladen důraz především na rychlost implementace a zabezpečení všech podpůrných činnosti výrobní společnosti. Zvolené řešení KARAT Advance bylo dodáno metodou expresní instalace během několika týdnů v září 2009. Díky pružné kooperaci zákazníka s dodavatelem bylo již 15.10.2009 řešení předáno do rutinního provozu. Dodané řešení na bázi informačního systému KARAT přitom pokrývá oblasti ekonomiky a účetnictví, skladového hospodářství a odbytu, personalistiky a mezd i podporu tzv. malé výroby.
 

Nová verze ERP řešení ARBES FEIS

Mezi hlavní novinky podnikového informačního systému ARBES FEIS ve verzi 10.5 patří příchod Portalu a integrace aplikace Leasing do ERP řešení. ARBES Portal představuje internetový/intranetový portál, který bude v budoucnu sestávat ze tří bloků: WebReports, WebApplications a WorkFlow. První fází portálu je modul WebReports, který umožňuje webový přístup k datům spravovaným v informačním systému FEIS či jiných systémech. Na základě administrátorem nastavených práv a pravidel mohou s daty rychle a jednoduše pracovat jak rutinní uživatelé, kteří preferují webový přístup jako praktickou alternativu při integraci aplikací a dat v rámci firemního portálu či při vzdáleném přístupu, tak i zaměstnanci, kteří obvykle nemají potřebu ani kompetenci data v systému FEIS zpracovávat, ale aktuálně potřebují daný výstup pro svou další činnost. Práce s reporty ve webovém prostředí je pro tyto uživatele podstatně jednodušší a ovládání intuitivnější. Typickými příklady jsou účetní a finanční reporty pro management, přehledy o nákladech, majetku, nákupu pro ostatní střediska.
 

TOROLA nasadila ERP systém KARAT

Společnost TOROLA electronic dokončila implementaci informačního systému KARAT ve svém výrobním závodě ve Frenštátě pod Radhoštěm. Projekt implementace informačního systému byl rozdělen do dvou etap. Cílem první etapy projektu bylo vlastní pořízení systému typu ERP pro řízení všech klíčových podnikových procesů. Požadován byl informační systém na platformě výkonného databázového stroje, který bude obsahovat nástroje pro efektivní řízení všech klíčových podnikových procesů. Druhá etapa implementace následně řešila rozšíření ERP systému KARAT o systém pro sledování traceability výroby na principu automatizovaného sběru dat z výrobního procesu, jejich třídění a vyhodnocování ekonomicky, produkčně i kvalitativně. Využita zde byla technologie 2D čárových kódů, které jsou nejen identifikátorem výrobku, ale přímo nositelem informací o něm. Sběrem dat pomocí terminálů získala firma velmi přesný „otisk“ toho, co se ve výrobě děje a dostala tak výrobní proces pevně pod kontrolu. Díky systému sledování výroby se snadno analyzuje, kde vznikají největší náklady, a je možno precizně kontrolovat kvalitu jednotlivých fází výroby. Uchová se tak rovněž detailní záznam o finální podobě výrobku, parametrech výroby, za jakých vznikal, a jeho kvalitě.

 

Český ERP trh pod vlivem ekonomického poklesu a dotačních programů

Naši každoroční inventuru trhu a významných událostí v oblasti podnikových aplikací začněme pohledem do aktuálních statistik Centra pro výzkum informačních systémů. V posledních pěti letech pracujeme se vzorkem respondentů a jím reprezentovanými referencemi, které představují dle našeho odhadu více jak 95 procent českého trhu se standardními ERP aplikacemi dodávanými formou klasického implementačního projektu nebo formou pronájmu po internetu. A právě podle výzkumů založených na takto rozsáhlém vzorku se letos poprvé ukazuje, že dodavatelům začíná pomalu docházet dech.
 

ARBES Technologies představil FEIS (M)

Řešení pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností

Společnost ARBES Technologies představila řešení FEIS pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností.Řešení FEIS [M] je možné připravit, nasadit a předat do rutinního provozu během pouhého jednoho měsíce a lze jej provozovat i v režimu SaaS (Software as a Service).FEIS [M] je ekonomický informační systém určený pro potřeby menších a středních firem. Obsahuje veškeré potřebné účetní agendy, controlling, fakturaci, majetek a uživatelský nástroj pro tvorbu sestav a manažerských reportů. Je postaven na bázi robustního produktu ARBES FEIS, který je v současnosti využíván jako hlavní podnikový informační systém u více než stovky českých i zahraničních firem a institucí. FEIS [M] je možné provozovat i jako službu, kdy zákazník platí za pronájem jen měsíční paušál bez jakýchkoliv dalších poplatků, včetně nákladů na implementaci.
 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 55 z 60

Servisní služby k ERP systémům
a jejich praktické využití

Servisní služby k ERP systémům a jejich praktické využitíÚspěšné nasazení a využití ERP systému je závislé především na znalostech v oblasti IS/ICT a schopnosti manažerů správně uřídit jejich životní cyklus. Klíčovou znalostí a dovedností je definování a správné nastavení úrovně servisních služeb a jejich nacenění. Následující článek je zaměřen na charakteristiku jednotlivých typů servisních ...

Trendy na českém ERP trhu a jeho
aktuální vývoj

TrendyCentrum pro výzkum informačních systémů hodnotí hlavní trendy na českém ERP trhu již od roku 2000. Posledních šest let pracujeme se vzorkem 130 respondentů z výrobních, obchodních a servisních organizací užívajících ERP systémy. Jednotlivá softwarová řešení pak podrobně zkoumáme prostřednictvím nabídek, prezentací ...
další články o ERP

Faktory výběru ERP systému

 

Příprava a realizace ERP projektů

 

Kritická místa ERP projektů