VARIANT plus, distributor bezpečnostních a dalších elektronických systémů budov se sídlem v Třebíči, začal pro své obchodní procesy využívat informační systém ABRA G4. Základními požadavky na nový IS byla zejména variabilita systému, možnosti uživatelských úprav systému, jeho přizpůsobení obchodní politice firmy a otevřenost pro napojení na další aplikace. Při zavádění informačního systému byla použita metodologie S.A.F.E. zaměřená na bezproblémové implementace ERP. VARIANT plus pro obchodní zázemí využívá modulů účetnictví, skladového hospodářství, mezd, řízení dokumentace, nákupu, workflow a dalších. Samotný styk se zákazníkem podporují moduly CRM a call centrum. Manažerské výstupy podporují agendy reportů, BI a další zakázkově vytvořené funkce.
|
|
Péči o mužský šatník a image poradenství zajišťuje nově společnost IMAGE CARE. Službu s názvem LE PREMIER, která poskytuje péči o košile, mohou od ledna 2011 využívat muži, kterým je dokonale upravený vzhled pomocníkem v byznysu i v osobním životě. Vzhledem k náročnosti koordinace všech aktivit souvisejících s tímto typem služeb začala společnost IMAGE CARE využívat ke své práci podnikový informační systém Helios Orange z produkce Asseco Solutions. Systém je v provozu od 6. prosince 2010. Před ním neměla společnost žádný informační systém, protože LE PREMIER je službou poměrně novou, takže vedení firmy se rozhodlo hned na začátku pro osvědčené ERP.
|
|
Společnost J.K.R. představila řešení pro řízení vztahů s dodavateli a pro realizaci reverzních aukcí. Kromě toho Byznys ERP obsahuje dalších více než padesátku novinek. Největší novinkou v systémech Byznys ERP je modul SRM (Supplier Relationship Management). Jedná se o nástroj pro řízení vztahů s dodavateli umožňující výběr nejlepšího dodavatele s přehledem o předchozích transakcích. Modul SRM umožňuje nakupovat za nejnižší ceny v požadované kvalitě a dostávat zboží v nejkratších lhůtách. Zaměřuje na ohodnocení dodavatelů, například dle kvality dodávek, ceny zboží, způsobu a podmínek dopravy zboží a podobně. Hodnocení bude mít vliv na změnu procesu objednávání zboží s pomocí ERP produktu s cílem usnadnit uživateli výběr správného dodavatele. Přednostmi tohoto nástroje je rovněž zlepšení přesnosti a rychlosti transakcí mezi nakupujícím a dodavatelem, zvýšení přínosů spolupráce mezi oběma stranami, průběžné zlepšování obchodního vztahu a snížení celkových nákladů na vlastnictví.
|
|
Výběr vhodného informačního systému
V předchozí části našeho seriálu o implementaci informačního systému jsme si řekli, co je potřeba udělat pro správné sestavení našich požadavků na nový informační systém (IS). Tyto požadavky jsou věcnou stránkou výběru. Pro vlastní realizaci musíme připravit ještě další vstupní podklady, které společně s již hotovým zadáním vytvoří celkový rámec výběru.
|
|
Společnost Epicor Software představila novou verzi svého řešení pro plánování podnikových zdrojů (ERP) Epicor iScala. Řešení Epicor iScala 2.3 SR3 umožňuje efektivnější řízení, vyznačuje se také uživatelskou přívětivostí a zdokonalenými mobilními funkcemi. Novinkou jsou i tři zcela nové moduly, které vylepšují podnikové procesy a přináší vyšší transparentnost jednotlivých zakázek: Účtování rozpoznaných výnosů z projektů a smluv, Rozšířená kontrola úvěru zákazníka a Nástroj pro kontrolu obchodních transakcí. Prostřednictvím nových funkcí, jako je zrychlené zádavání objednávek přes šablony, integrace mobilních servisních služeb či fakturace na základě událostí v modulu Správa smluv, pomáhá řešení podnikům dosáhnout vyšší efektivity práce.
|
|
Od ledna do září 2010 bylo v České republice podáno 11 255 insolvenčních návrhů na 9 756 subjektů, čímž byl již v té době překonán počet návrhů podaných za celý rok 2009. Zhruba 50% návrhů u právnických osob přitom končí prohlášením o úpadku, což znamená konkurz nebo reorganizaci. Společnost IFS Czech se proto rozhodla pro spolupráci se společností Credit Check, která analyzuje data kreditních rizik z mnoha zdrojů, například ze zdravotních pojišťoven, katastru nemovitostí, insolvenčního rejstříku či obchodního rejstříku. Cílem je zajistit zákazníkům konkurenční výhodu, usnadnit jim rozhodování v jejich podnikání a přispět tak k jejich stabilitě. V rámci uvedené spolupráce je přímo do IFS Aplikace integrováno automatické prověřování odběratelů Creditcheck, výsledek hodnocení je zobrazen jak v přehledu subjektů, tak při pohledu na detail firmy. V případě zakládání faktury pro organizaci s negativním hodnocením je obsluha informována výstražným upozorněním. Záleží pak na pravidlech dodavatelské společnosti, zda dojde k vystavení faktury a riziku nesplacení či vyžádání platby v hotovosti.
|
|
Společnost Infor oznámila, že rozšířila své partnerství se společností Ferrari, která se rozhodla migrovat svůj informační systém postavený na systému Baan IV na nejnovější verzi řešení Infor ERP LN. V roce 1998 společnost Ferrari implementovala ERP systém Baan IV pro podporu svého výrobního závodu s cílem pokrýt hlavní výrobní procesy v oblasti produkce sportovních automobilů, závodních vozů a náhradních dílů. Systém se stal hlavní součástí IT architektury společnosti Ferrari a rozvíjel se po mnoho let dle obchodních požadavků společnosti Ferrari, přičemž byl integrován s dalšími systémy. V červenci 2010 se po několika měsících analýz a hodnocení společnost Ferrari rozhodla migrovat svůj systém Baan IV na nejnovější verzi řešení Infor ERP LN. Projekt migrace bude ukončen během léta 2011.
|
|
Česká republika je jednou z dvaadvaceti zemí, ve kterých Microsoft od 1. 2. 2011 začíná prodávat řešení Microsoft Dynamics AX for Retail. Střední a větší obchodní společnosti s jeho využitím budou moci propojit pokladní řešení, prodej, správu skladů i celého dodavatelského řetězce s propagačními a obchodními aktivitami, správou financí a analytickými nástroji. Celou společnost tak bude možné vést na základě aktuálních dat přímo z prodejen a dalších prodejních kanálů.
|
|
Společnost Sallerova výstavba, zabývající se výstavbou, pronájmem a správou komerčních nemovitostí, se kvůli efektivnější práci s dokumenty a jejich většímu zabezpečení rozhodla rozšířit stávající systém Byznys ERP o modul CSD (Centrum sdílení dokumentů), který umožňuje elektronickou archivaci dokumentů a jejich následné připojení k odpovídajícím záznamům v Byznysu, a to včetně nastavení přístupových práv. Díky CSD mohou oprávnění uživatelé všechny dokumenty snadno prohlížet a dále s nimi pracovat bez ohledu na to, zda jsou v sídle firmy, na pobočce či vzdáleně připojeni. Podstatným faktem je, že veškeré dokumenty lze také fulltextově prohledávat podobně, jako při hledání na internetu. Zvedení modulu CSD usnadnilo sdílení obsahu napříč celou organizací, a pomohlo automatizovat nákladné, časově náročné a manuální procesy.
|
|
Společnost Microsoft oznámila, že chystaná verze nového ERP řešení s kódovým označením Microsoft Dynamics AX „6“ přinese vedle řady novinek pro uživatele i vylepšenou architekturu pro vývojáře z partnerských firem. Mezi hlavní inovace nového řešení patří zejména modelem řízená architektura vrstev, která urychluje nasazení softwaru, zjednodušuje údržbu a vylepšuje možnosti upgradů. Zabudovaná interoperabilita s aplikační platformou Microsoftu zahrnuje Microsoft SQL Server 2008 R2, Visual Studio 2010 a další technologie jako Microsoft Office 2010 nebo Microsoft SharePoint 2010, které umožňují vývojářům ušetřit čas věnovaný integraci a kompatibilitě. ERP MS Dynamics AX „6“ se zabudovanými funkcemi pro pět odvětví a 38 zemí, poskytne vývojářům základ pro rychlé nasazení jejich řešení pro různé vertikály a geografické oblasti.
Na vývoji vylepšených možností pro vývojáře se v uplynulých šesti měsících podílelo více než 100 partnerských firem. Testovací verze pro širší technickou komunitu bude dostupná v průběhu února 2011 (pozn. nejde o testovací verzi pro koncové uživatele).
|
|
|
|