Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



IT Systems / ERP systémy

Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1

Partneři webu

Jak vybrat nový ERP systém? 9 oblastí, které se vyplatí zohlednit

Jak vybrat nový ERP systém?Výběr správného ERP systému je mimořádně důležité rozhodnutí, které naprosto zásadním způsobem ovlivní budoucí prosperitu a růst vaší organizace. Na co se tedy v tomto náročném procesu zaměřit, abyste z relativně bohaté nabídky ERP systémů vybrali nejlepší možné řešení pro vaši společnost?

Jak sestavit zadávací dokumentaci pro výběr ERP systému?

Jak vybrat správné ERP řešení pro váš podnik?Zadávací dokumentace pro výběrové řízení na ERP systém je strategický dokument, který podstatně ovlivňuje celý proces výběru a následnou implementaci. Cílem je definovat, co firma potřebuje, jaké problémy řeší a které funkční oblasti potřebuje od nového ERP pokrýt, bez specifikace technických detailů.

ELKO EP používá informační systém ERP ABRA G4

ELKO EP, česká výrobní společnost s elektronickými modulovými přístroji se sídlem v Holešově, pro své výrobní a obchodní procesy využívá informační systém ABRA G4. V roce 2010 ELKO EP vypsalo výběrové řízení na nový informační systém, který měl nahradit zastaralý systém, který nevyhovoval potřebám firmy. Hlavními požadavky byly ve výběrovém řízení kvalitní a ověřené technologie, otevřenost systému a funkčnost pokrývající potřeby podniku. Systém ERP ABRA G4 kromě požadovaného nabídl vysokou míru uživatelských úprav a velké možnosti v zakázkově upravitelných položkách. Tak vznikl systém upravený pro konkrétní požadavky výroby a obchodu ELKO EP. Ještě v roce 2010 proběhla implementace a systém ABRA G4 byl předán do ostrého provozu. Zavedení systému proběhlo podle metodologie S.A.F.E.

 

BigBoard Praha implementuje MS Dynamics NAV 2009

Společnost BigBoard Praha, specialista na velkoplošnou reklamu, si vybral společnost Navisys jako nového partnera pro ERP systém Microsoft Dynamics NAV. Do systému bude integrováno pronájmové řešení EQM od společnosti Armada Dynamics AS. Pro účely reportingu a controllingu bude společnost BigBoard Praha používat nástroj Jet Reports. Hlavní důraz kladla společnost BigBoard Praha na provázanost ERP systému s potřebnou agendou k pronájmu reklamních ploch různých velikostí a druhů. Implemetace ERP systému Microsoft Dynamics NAV 2009 a EQM Pronájem začala v březnu 2011 a komplexní systém bude spuštěn do ostrého provozu k 1. říjnu 2011. Komplexnost řešení je doplněna nástrojem Jet Reports, který umožňuje náhled na potřebná data bez nutnosti vstupovat přímo do systému a pohodlnou tvorbu sestav v Microsoft Excel.

 

ERP systém QAD v prostředí .NET

Přední ERP systém pro průmyslová odvětví QAD, který dodává Minerva ČR, je osvědčený pro řízení podnikových procesů a byznysu v nadnárodních společnostech, například díky nástrojům pro řízení dodavatelského řetězce, konsolidacím a používáním více měn a více jazyků. Vhodný je ovšem také pro lokální výrobní podniky. Pro společnosti menší velikosti Minerva ČR nabízí řešení QAD Rapid, které obsahuje plnou funkcionalitu systému s předdefinovanými procesy. Tyto procesy vytvořili konzultanti Minervy na základě dlouholetých zkušeností z implementací. S oborovým ERP systémem QAD efektivně řídí své podnikové procesy výrobní společnosti v automobilovém a elektrotechnickém průmyslu, ve strojírenství, potravinářství, výrobě spotřebního zboží a odvětví farmacie a zdravotnického materiálu.

 

Informační systém QI ve společnosti VPS CZ

Společnost VPS CZ implementovala informační systém QI. Pomocí nového informačního systému zmonitoroval zákazník obchodní vztahy, optimalizoval počet svých odběratelů a dodavatelů a v neposlední řadě zavedl efektivnější způsob komunikace. QI pomohlo ke kvalitnímu provedení analýzy trhu a jeho vývoje i přímé a nepřímé konkurence. Dalším významným pínosem přechodu na nový systém je výrazné rozšíření možností v oblasti Nákupu a projede. QI umožňuje práci s více trhy, řadu cenových kategorií, snadnou práci s číselníkem zboží apod.  Mezi další přínosy patří zejména sledování skladových zásob, skladových pohybů, ale především možnost detailně analyzovat potřeby partnerů a chování trhu.
 

Uživatelé vyžadují kvalitnější služby

Z nejnovější nezávislé studie společnosti IFS vyplývá, že více než třetina pracovníků IT s rozhodovacími pravomocemi považuje vyšší flexibilitu jako nejdůležitější vylepšení stávajících ERP systémů. V těsném závěsu pak následuje požadavek vyšší úrovně služeb zákazníkům, který by ocenilo 29 % dotázaných. Průzkum založený na nezávislém on-line dotazníku realizovaný společností Research Plus jménem společnosti IFS, se uskutečnil v létě 2010 a zapojilo se do něj 368 IT pracovníků středního a vysokého managementu s rozhodovacími pravomocemi.
 

Víceúrovňový přístup ušetří náklady

Společnost Epicor Software oznámila výsledky průzkumu, který mapuje strategii firem ve vztahu k systémům ERP. Průzkum byl proveden mezi 1 600 respondenty z firem po celém světě. Třetina respondentů uvedla, že v rámci své strategie uvažují o ERP systémech typu Tier 2 a dvojúrovňových (two-tier) řešeních. Označení Tier odpovídá tradičně „třídě“ ERP systémů. Systémy třídy 1, které pochází od největších dodavatelů, nabízejí vysokou funkčnost, ale jsou nákladné a náročné na implementaci i další změny předdefinovaných šablon. Systémy třídy 2 byly tradičně určeny firmám střední velikosti a jejich velkou výhodou vždy byla snazší přizpůsobitelnost konkrétním požadavkům zákazníka, například regionálním rozdílům. ERP systémy třídy 3 pak cílily na malé firmy nebo jednouživatelská prostředí.
 

Nové implementace informačního systému Byznys ERP

Slévárna Top Alulit úspěšně využívá modul Výroba informačního systému Byznys ERP, který zde byl nasazen s menšími úpravami v podobě rozšířeného hlášení doplňkových údajů (číslo tavby) a sledování vratu po jednotlivých druzích slitin za zadané období, již od roku 2006. Nyní se společnost Top Alulit rozhodla v praxi využívat kromě sledování výrobních šarží (taveb) i funkci evidence a vyhodnocování kvality výrobků s ohledem na možnost dohledání konkrétních viníků. V návaznosti na tyto nové požadavky proto konzultanti v Top Alulit zavedli specifický způsob hodnocení pracovníků podle výkonů a kvality jejich práce, jež výrazně napomáhá k dalšímu zvyšování kvality i efektivity výroby.
 

VARIANT plus používá ERP ABRA G4

VARIANT plus, distributor bezpečnostních a dalších elektronických systémů budov se sídlem v Třebíči, začal pro své obchodní procesy využívat informační systém ABRA G4. Základními požadavky na nový IS byla zejména variabilita systému, možnosti uživatelských úprav systému, jeho přizpůsobení obchodní politice firmy a otevřenost pro napojení na další aplikace. Při zavádění informačního systému byla použita metodologie S.A.F.E. zaměřená na bezproblémové implementace ERP. VARIANT plus pro obchodní zázemí využívá modulů účetnictví, skladového hospodářství, mezd, řízení dokumentace, nákupu, workflow a dalších. Samotný styk se zákazníkem podporují moduly CRM a call centrum. Manažerské výstupy podporují agendy reportů, BI a další zakázkově vytvořené funkce.
 

IMAGE CARE implementovala upravený Helios Orange

Péči o mužský šatník a image poradenství zajišťuje nově společnost IMAGE CARE. Službu s názvem LE PREMIER, která poskytuje péči o košile, mohou od ledna 2011 využívat muži, kterým je dokonale upravený vzhled pomocníkem v byznysu i v osobním životě. Vzhledem k náročnosti koordinace všech aktivit souvisejících s tímto typem služeb začala společnost IMAGE CARE využívat ke své práci podnikový informační systém Helios Orange z produkce Asseco Solutions. Systém je v provozu od 6. prosince 2010. Před ním neměla společnost žádný informační systém, protože LE PREMIER je službou poměrně novou, takže vedení firmy se rozhodlo hned na začátku pro osvědčené ERP.

 

Dva nové moduly a další vylepšení v Byznys ERP

Společnost J.K.R. představila řešení pro řízení vztahů s dodavateli a pro realizaci reverzních aukcí. Kromě toho Byznys ERP obsahuje dalších více než padesátku novinek. Největší novinkou v systémech Byznys ERP je modul SRM (Supplier Relationship Management). Jedná se o nástroj pro řízení vztahů s dodavateli umožňující výběr nejlepšího dodavatele s přehledem o předchozích transakcích. Modul SRM umožňuje nakupovat za nejnižší ceny v požadované kvalitě a dostávat zboží v nejkratších lhůtách. Zaměřuje na ohodnocení dodavatelů, například dle kvality dodávek, ceny zboží, způsobu a podmínek dopravy zboží a podobně. Hodnocení bude mít vliv na změnu procesu objednávání zboží s pomocí ERP produktu s cílem usnadnit uživateli výběr správného dodavatele. Přednostmi tohoto nástroje je rovněž zlepšení přesnosti a rychlosti transakcí mezi nakupujícím a dodavatelem, zvýšení přínosů spolupráce mezi oběma stranami, průběžné zlepšování obchodního vztahu a snížení celkových nákladů na vlastnictví.

 
<< Začátek < Předchozí 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Další > Konec >>

Strana 57 z 73

Úspěch implementace ERP systému začíná i končí u lidí

Moderní ERP systémy a možnosti jejich přizpůsobeníPodle posledního výzkumu ČSÚ jsou tuzemské podniky v oblasti používání ERP systémů hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %.

Výběr ERP systému včera a dnes: Jak se změnil proces a kritéria

IntemacERP systém je klíčovým nástrojem pro řízení podnikových procesů, který ovlivňuje výkonnost, efektivitu a kon­ku­ren­ce­schop­nost firmy. Výběr ERP systému je proto důležitým a náročným rozhodnutím, které vyžaduje ...

další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP