Holík International implementuje IS K2
Novým klientem společnosti K2 atmitec se stal český výrobce speciálních zásahových rukavic pro hasiče, armádu, policii a záchranáře – Holík International. Pro společnost, která na trhu speciálních ochranných prostředků působí už od roku 1993, se jedná o první komplexní informační systém nasazený v této firmě. Pro nasazení Informačního systému K2 se společnost rozhodai po podrobném zvažování přínosu takového investice. IS K2 bude řídit především výrobu a obchod. Hlavním přínosem pro společnost bude zpřehlední toků informací a zvýšení efektivity práce. V současnosti probíhá implementace informačního systému, jeho ostrý start je naplánován na začátek června letošního roku. |
Moderní formu výuky na VŠ zabezpečuje systém QI
V rámci dlouholetého programu na podporu vysokých škol se společnost DC Concept, ve spolupráci s partnerskou společností M-SOFT, rozhodla poskytnout informační systém QI Vysoké škole polytechnické Jihlava. Certifikát, který škola převzala 26.4.2011 ji opravňuje zdarma využívat systém pro výzkumné a vzdělávací účely. QI je komplexní podnikový software, který umožňuje řídit všechny běžné i řadu specializovaných podnikových činností. Studenti získají možnost využívat QI v technických předmětech, ve kterých se naučí vyvíjet aplikace pomocí specializovaného CASE nástroje. QI škola využije i v ekonomických předmětech, ve kterých si studenti prakticky vyzkouší činnosti z oblasti financí a řízení organizace. |
Informační systém HELIOS Orange pomáhá pojišťovat
Společnost Aon Central and Eastern Europe, jejímž hlavním předmětem činnosti je zprostředkovatelství v oblasti pojišťovnictví a zajišťovnictví, implementovala nový informační systém HELIOS Orange. Původní informační systém postupně přestal dostačovat požadavkům AONu, především z hlediska kontrol a také plánované fúze. V té souvislosti bylo třeba respektovat střediskové rozdělení společnosti a vykazovat bylo nutné za společnost, jako celek a současně za jednotlivá střediska – Lines of Business (pojištění/zajištění). Důvodem pro změnu systému však nebyla pouze aktuálně dokončená fúze společností AON Benfield Praha a STACH Pojišťovací management, ale i do budoucna plánované spojení s Hewitt Associattes. Požadavkem managementu AONu byla mimo jiné i kvalitní zákaznická podpora.
|
Společnosti Ventos a Luceo nasadily ERP systém Byznys
Společnost Ventos, nabízející komplexní služby v oboru vytápění, zpětného využití tepla, vzduchotechniky a klimatizace, se rozhodla rozšířit stávající informační systém Byznys ERP, jež dosud využívala pouze pro vedení ekonomických a obchodních agend, také o modul Výroba s cílem zkvalitnit řízení a sledování strojírenské výroby. Projekt realizovala společnost Fugasoft, implementační partner J.K.R. Úvodní analýza proběhla s ohledem na specifické požadavky firmy. Protože se jedná o zakázkovou výrobu, bylo třeba vytvořit uživatelský formulář sloužící k importům dat. Následně došlo k úpravám výrobních operací, schvalování technologických postupů a zakládání a sledování výrobních zakázek. Současně byla vytvořena nadstavba pro spolupráci s programem pro vytváření řezných plánů pro NC laserovou páličku.
|
I.D.C. Holding přechází na IFS Aplikace verze 7.5
I.D.C. Holding používá IFS Aplikace pro plánování a řízení výroby již od roku 2004. Aplikace pokrývají nejen procesy výroby, ale i ekonomiku, logistiku, SCM, workflow management a řízení kvality v mateřské společnosti na Slovensku i v dceřiných společnostech v Maďarsku, Polsku a České republice. Na základě zkušeností a výsledků, kterých společnost v posledních pěti letech dosáhla, se management rozhodl pro další rozvoj IFS Aplikací a pro upgrade na novou verzi 7.5. v modulech Výroba, Distribuce, Finance, Řízení jakosti, Řízení projektů a Správa dokumentů. Hlavními přínosy nové verze v modulu Finance jsou flexibilita v účetních operacích a statistikách, možnost tvorby různých typů faktur v různých měnách, řízení cash-flow (Cash Box funkcionalita). V modulech Výroba a Distribuce lze lépe sledovat a řídit náklady na materiál, skladové zásoby, sezonní výrobu, marketingové kampaně či vytvářet logistické clustry v řetězci SCM.
|
FARBOL dokončil implementaci IS KARAT Advance
Společnost FARBOL úspěšně dokončila implementaci informačního systému KARAT Advance a v prosinci zahájila jeho ostrý provoz. V rámci implementace byla řešena podpora obchodních i výrobních procesů, samozřejmostí bylo přizpůsobení informačního systému některým specifickým postupům a zvyklostem společnosti FARBOL. Při výběru IS byl kladen důraz na komplexnost, ale i na možnost zachovat zvyklosti firmy. Nasazení IS KARAT bylo zvoleno EXPRES metodikou, což umožnilo zkrátit dobu implementace na 2 měsíce. Cílem projektu bylo také zlepšit plánování a kontrolování výroby a zvláště zajistit pro vedení společnosti FARBOL pohodlné a rychlé vyhodnocování všech provozních dat a on-line podporu při řízení společnosti. Řešení IS KARAT obsahuje kromě agend podporující Ekonomiku, Účetnictví, Odbyt a sklady, Mzdy a personalistiku také tzv. Malou výrobu a řešení pro podporu Maloobchodního prodeje. |
Auto-Color Slovakia využívá informační systém Byznys ERP
Společnost Auto-Color Slovakia, slovenský dodavatel materiálů pro autolakovny a opravny aut, využívá pro vedení svých obchodních a ekonomických agend podnikový informační systém Byznys ERP. Projekt realizovala společnost Gosvo, implementační partner J.K.R. pro Moravu a Slovensko. K rozhodnutí nasadit systém Byznys ERP vedly společnost hlavně jeho možnosti v oblasti maloobchodního a velkoobchodního prodeje, především pak v oblasti cenotvoby a správy partnerské sítě, a silné nástroje pro vyhodnocení obchodních a ekonomických dat.
|
ELKO EP používá informační systém ERP ABRA G4
ELKO EP, česká výrobní společnost s elektronickými modulovými přístroji se sídlem v Holešově, pro své výrobní a obchodní procesy využívá informační systém ABRA G4. V roce 2010 ELKO EP vypsalo výběrové řízení na nový informační systém, který měl nahradit zastaralý systém, který nevyhovoval potřebám firmy. Hlavními požadavky byly ve výběrovém řízení kvalitní a ověřené technologie, otevřenost systému a funkčnost pokrývající potřeby podniku. Systém ERP ABRA G4 kromě požadovaného nabídl vysokou míru uživatelských úprav a velké možnosti v zakázkově upravitelných položkách. Tak vznikl systém upravený pro konkrétní požadavky výroby a obchodu ELKO EP. Ještě v roce 2010 proběhla implementace a systém ABRA G4 byl předán do ostrého provozu. Zavedení systému proběhlo podle metodologie S.A.F.E. |
BigBoard Praha implementuje MS Dynamics NAV 2009
Společnost BigBoard Praha, specialista na velkoplošnou reklamu, si vybral společnost Navisys jako nového partnera pro ERP systém Microsoft Dynamics NAV. Do systému bude integrováno pronájmové řešení EQM od společnosti Armada Dynamics AS. Pro účely reportingu a controllingu bude společnost BigBoard Praha používat nástroj Jet Reports. Hlavní důraz kladla společnost BigBoard Praha na provázanost ERP systému s potřebnou agendou k pronájmu reklamních ploch různých velikostí a druhů. Implemetace ERP systému Microsoft Dynamics NAV 2009 a EQM Pronájem začala v březnu 2011 a komplexní systém bude spuštěn do ostrého provozu k 1. říjnu 2011. Komplexnost řešení je doplněna nástrojem Jet Reports, který umožňuje náhled na potřebná data bez nutnosti vstupovat přímo do systému a pohodlnou tvorbu sestav v Microsoft Excel.
|
Informační systém QI ve společnosti VPS CZ
Společnost VPS CZ implementovala informační systém QI. Pomocí nového informačního systému zmonitoroval zákazník obchodní vztahy, optimalizoval počet svých odběratelů a dodavatelů a v neposlední řadě zavedl efektivnější způsob komunikace. QI pomohlo ke kvalitnímu provedení analýzy trhu a jeho vývoje i přímé a nepřímé konkurence. Dalším významným pínosem přechodu na nový systém je výrazné rozšíření možností v oblasti Nákupu a projede. QI umožňuje práci s více trhy, řadu cenových kategorií, snadnou práci s číselníkem zboží apod. Mezi další přínosy patří zejména sledování skladových zásob, skladových pohybů, ale především možnost detailně analyzovat potřeby partnerů a chování trhu. |
Nové implementace informačního systému Byznys ERP
Slévárna Top Alulit úspěšně využívá modul Výroba informačního systému Byznys ERP, který zde byl nasazen s menšími úpravami v podobě rozšířeného hlášení doplňkových údajů (číslo tavby) a sledování vratu po jednotlivých druzích slitin za zadané období, již od roku 2006. Nyní se společnost Top Alulit rozhodla v praxi využívat kromě sledování výrobních šarží (taveb) i funkci evidence a vyhodnocování kvality výrobků s ohledem na možnost dohledání konkrétních viníků. V návaznosti na tyto nové požadavky proto konzultanti v Top Alulit zavedli specifický způsob hodnocení pracovníků podle výkonů a kvality jejich práce, jež výrazně napomáhá k dalšímu zvyšování kvality i efektivity výroby.
|
|
|